021-88507190

سوغات ترکیه چیست

گردشگری م.مقیمی 22 مهر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
معروف ترین سوغات ترکیه چیست و بهتر است که چه سوغاتی را از ترکیه تهیه کنید. در ادامه به شما یک سری ایده جالب برای خرید سوغاتی از ترکیه ارائه می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    معروف ترین سوغات ترکیه

    نمی دانید باید از ترکیه چه سوغاتی با خودتان به ایران بیاورید؟ دوست دارید که یک یادگاری خوب و جذاب از ترکیه داشته باشید؟ دلتان می خواهد که با بهترین سوغات ترکیه آشنا شوید؟ پس با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که بهترین و معروف ترین سوغاتی های ترکیه کدام ها هستند و بهتر است که چه سوغاتی را از ترکیه تهیه کنید. در ادامه به شما یک سری ایده جالب برای خرید سوغاتی از ترکیه ارائه می کنیم. سوغاتی هایی که لیست پیش رو می بینید، به راحتی در هر شهری در ترکیه پیدا می شوند و سوغاتی های اصلی ترکیه هستند. اما برای اینکه خرید سوغاتی از ترکیه برایتان راحت تر شود، بهترین جا در ترکیه برای خرید هر نوع سوغاتی را نیز به شم معرفی می کنیم.

    راحت الحلقوم

    راحت الحلقوم های ترکیه در کل دنیا معروف هستند! با این حساب اگر به ترکیه سفر کردید، اول از همه انواع راحت الحلقوم های ترکی را امتحان کنید و بعد هم چند مدل از آن را به عنوان سوغاتی با خودتان به خانه بیاورید. در این صورت هم عزیزانتان می توانند طعم این شیرینی های ترکیه ای را امتحان کنند و هم اگر دل خودتان برای طعم بی نظیر آن ها تنگ شد، می توانید از آن راحت الحلقوم ها نوش جان کنید. در ترکیه به این شیرینی ها، لوکوم گفته می شود. این لوکوم ها در انواع و اقسام شکل ها، مزه ها و رنگ ها تولید می شوند و در نتیجه دست شما برای انتخاب لوکوم به عنوان سوغاتی ترکیه ای باز است. در تور استانبول بهترین لوکوم ها را می توانید در خیابان استقلال استانبول تهیه کنید. 

    راحت الحلقوم

    قالیچه های دست بافت

    قالیچه دست بافت یکی از بهترین و ارزنده ترین سوغاتی هایی است که می توانید از ترکیه تهیه کنید. البته این را هم بگوییم که همان طور که انتظار می رود، قالیچه های دست بافت ترکی ارزان نیستند و در نتیجه شاید برای همه مسافران گزینه مناسبی نباشد. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید، در فصل زمستان که تعداد توریست ها در ترکیه کم می شود، قیمت قالیچه های ترکی مناسب تر می شود. در نتیجه اگر خیلی برایتان مهم است که این سوغاتی را از ترکیه خریداری کنید، بهتر است که در فصل زمستان به ترکیه سفر کنید. بهترین قالیچه های دست بافت را می توانید در بازار بزرگ استانبول پیدا کنید. 

    قالیچه های دست بافت

    سنگ چشم و نظر

    حتما شما هم سنگ آبی رنگ چشم نظر را می شناسید. جالب است بدانید که چشم نظر در فرهنگ مردم ترکیه نیز وجود دارد و اتفاقا، سنگ چشم نظر یکی از معروف ترین و محبوب ترین سوغاتی های ترکیه محسوب می شود. همان طور که می دانید، به اعتقاد بعضی از مردم، این سنگ نظرهای بد را از شما دور می کند. قسمت جالب ماجرا اینجاست که این اعتقاد به دوران یونانیان و رومیان بر می گردد و در نتیجه حتی اگر شما به چشم نظر نیز اعتقاد نداشته باشید، می توانید به سنگ چشم نظر به عنوان یک نماد تاریخی نگاه کنید و آن را به عنوان سوغاتی ترکیه خریداری کنید. اگر به بازار بزرگ استانبول بروید، انواع و اقسام این سنگ ها را می توانید خریداری کنید. 

    سنگ چشم و نظر

    باقلوا ترکیه

    محال است که کسی نام باقلوا ترکیه را نشنیده باشد. اگر مطمئن نیستید که باید چه سوغاتی را از ترکیه تهیه کنید، ایده خوبی است که سراغ خرید باقلوا ترکیه بروید. چراکه معمولا هر کسی از طعم باقلوا ترکیه خوشش می آید و این سوغاتی را به هر کسی که هدیه دهید، به احتمال زیاد خوشحال می شود. شیرینی فروشی های قدیمی و معتبر متعددی در شهرهای مختلف ترکیه وجود دارد که طعم باقلواهای همه آن ها بی نظیر است. تنها نکته ای که باید برای خرید این سوغاتی در ترکیه مد نظر داشته باشید، این است که طعم باقلوا تازه که در قنادی های سنتی فروخته می شود، بهتر است. توصیه ما به شما این است که تا جای ممکن سراغ بسته های آماده باقلوا که در سوپرمارکت ها موجود است، نروید.

    باقلوا ترکیه

    قهوه ترک

    در مورد قهوه ترک یک جمله معروف وجود دارد: "سیاه مثل جهنم، قوی مثل مرگ و دلچسب مثل عشق"! اگر به دنبال خرید یک سوغاتی اصیل و محبوب در ترکیه هستید، شک نکنید و قهوه ترک را از ترکیه تهیه کنید. عطر این قهوه به قدری جذاب است که با استشمام آن به گذشته های دور ترکیه سفر می کنید و اصالت آن را به خوبی احساس می کنید.

    قهوه چه در گذشته و چه در زمان حال، برای مردم ترکیه مهم است و در نتیجه جای تعجبی ندارد که در لیست بهترین سوغاتی های ترکیه باشد. یکی از بهترین برندهای قوه ترک در ترکیه، برندی به نام کاهوه دونیاسی (قهوه دونیاسی) است. کافی است که به یکی از شعبه های قهوه دونیاسی در استانبول بروید تا بتوانید یکی از بهترین نمونه های قهوه ترک را خریداری کنید. برای رزرو و بررسی قیمت تور ترکیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

    قهوه ترک


    درباره ترکیه بیشتر بخوانید:

    جملات کاربردی ترکی استانبولی با معنی در سفر به ترکیه

    زیباترین مناطق آسیایی استانبول

    موزه شکلات استانبول

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW