021-88507190

موزه شکلات استانبول

گردشگری م.مقیمی 25 شهریور ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
موزه شکلات استانبول یکی از خوشمزه ترین موزه های دنیا است که در آن آثار هنری شگفت انگیز از جنس شکلات به معرض نمایش عموم گذاشته شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    موزه شکلات استانبول، خوشمزه ترین موزه ای که تا به حال دیده اید!

    یک کارخانه شکلات سازی به نام پلیت وجود دارد که خیلی وقت است که به جای کارخانه، بیشتر به عنوان یک موزه شناخته می شود. چراکه یک موزه از این کارخانه به نام موزه شکلات در استانبول وجود دارد که در آن آثار هنری بسیار شگفت انگیز از جنس شکلات به معرض نمایش عموم گذاشته شده است. در این موزه قهرمان های افسانه های مختلف و شاهکارهای هنری به شکل مجسمه های شکلاتی ساخته شده اند و این مجسمه های شکلاتی به قدری زیبا هستند که نفس هر بیننده ای را در سینه حبس می کنند. با ما همراه باشید تا با هم بیشتر با موزه شکلات استانبول آشنا شویم و با هم ببینیم که موزه شکلات استانبول چه جور جایی است.

    درباره موزه شکلات استانبول


    چه عاشق شکلات باشید و چه هنر دوست باشید، در هر صورت شیفته موزه شکلات استانبول خواهید شد. تصورش را بکنید که در این موزه در حالی که بو و عطر دلچسب شکلات به مشامتان می رسد، می توانید در کنار آثار هنری قدم بزنید و از جذابیت های هنر و شکلات در کنار هم لذت ببرید. این موزه که برای خانواده ها یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول است، معمولا نظر همه گردشگران با گروه های سنی مختلف را جلب می کند. چراکه تنوع آثار هنری شکلاتی در این موزه بسیار زیاد است و همه مجسمه ها در آن از مجسمه کشتی نوح گرفته تا کاشی کاری های آن، همه و همه از جنس شکلات هستند.

    درباره موزه شکلات استانبول

    خوردن شکلات در موزه شکلات استانبول

    یکی از جذاب ترین قسمت های موزه شکلات استانبول، آبشار شکلاتی آن است. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما در موزه شکلات استانبول یک آبشار وجود دارد که از آن شکلات سرازیر می شود و شما هم می توانید از آن شکلات نوش جان کنید. باید این را به شما بگوییم که خوردن شکلات از این آبشار شکلاتی تجربه بسیار خاصی است و مطمئنا طعم و مزه این شکلات را هیچ وقت فراموش نخواهید کرد. البته باید به این موضوع توجه کنید که دست زدن به دیگر مجسمه های شکلاتی در این موزه ممنوع است و شما اجازه ندارید که طعم شکلات آثار هنری دیگر این موزه را بچشید!

    جاذبه های موزه شکلات استانبول

    همان طور که می توانید حدسش را بزنید، همه قسمت ها و بخش های موزه شکلات استانبول جذاب و دیدنی هستند. اما به هر حال، یک سری از بخش های موزه شکلات استانبول شگفت انگیزتر هستند و به نسبت قسمت های دیگر موزه معروف تر شده اند. مثلا یک اتاق به نام اتاق استانبول در موزه شکلات استانبول وجود دارد که آن می توانید مجسمه ها و ماکت های شکلاتی مختلفی مثل پل بسفروس، تراموا نوستالژیک تکسیم، مسجد آبی، مسجد سلیمانیه، برج گالاتا و برج مایدن را از نزدیک ببینید. همچنین یک اتاق به نام اتاق مولانا در این موزه ساخته شده است که در آن مجسمه هایی از درویش ها از جنس شکلات سفید ساخته شده است که در نوع خودشان بسیار خاص هستند. ضمنا یک اتاق از موزه شکلات استانبول به شخصیت های مهم اختصاص داد هشده است و شما می توانید در آن نمونه آثار نقاشی هنرمندان بزرگ که از جنس شکلات ساخته شده اند را به چشم ببینید. قسمت خوب ماجرا اینجاست که شما در موزه شکلات استانبول اجازه عکاسی دارید و می توانید خاطرات خوشتان در این موزه را با یک دوربین ثبت کنید.

    جاذبه های موزه شکلات استانبول

    ساعات بازدید از موزه شکلات استانبول

    موزه شکلات استانبول در 7 روز هفته از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است و معمولا در روزهای آخر هفته شلوغی آن بیشتر از همیشه می شود.

    آدرس موزه شکلات استانبول

    موزه شکلات استانبول در محله کوزا در منطقه اسنیورت استانبول قرار گرفته است و تاکسی بهترین گزینه برای دسترسی به آن محسوب می شود. اگر هم احیانا در استانبول ماشین شخصی داشتید یا یک ماشین در استانبول اجاره کردید، به راحتی می توانید با جستجوی نام موزه شکلات استانبول (Istanbul Chocolate Museum) در گوگل مپ یا هر اپلیکیشن مسیریابی دیگری، بهترین مسیر را برای دسترسی به آن پیدا کنید.

    با همه این اوصاف، آیا شما هم دوست دارید که از موزه شکلات استانبول دیدن کنید؟ برای رزرو تور لحظه آخری استانبول می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره شیراز بیشتر بخوانید:

    جملات کاربردی ترکی استانبولی با معنی در سفر به ترکیه

    راهنمای خرید از منطقه کادیکوی استانبول

    جاهای دیدنی قسمت آسیایی استانبول

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW