021-88507190

فستیوال غذا در ارمنستان

رویدادها و فستیوال ها آژانس مسافرتی مهرپرواز 24 خرداد ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در ارمنستان فستیوال هایی برگزار می شود که در آنها غذاها خودنمایی می کنند . آژانس مسافرتی مهرپرواز سعی دارد تا با ذکر چند نموه از این فستیوال ها ، کمک کند تا در سفر تور ارمنستان ، بتوانید از این فستیوال ها آگاه شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]


    بی شک سفر به کشورهای دیگر ، تنها به بازدید از جاذبه های باستانی و تاریخی و طبیعی و یا تفریح در اماکن تفریحی ختم نمی شود ، تجربه و امتحان غذاهای محلی و بومی هر شهر و یا کشور و همچنین آشنایی با ذائقه و سلیقه و طعم غذاهای هر ملیتی و هر قومی ، و نیز آشنایی با فرهنگ خوراک و آشپزی نیز بخشی از جاذبه های گردشگری است . در ارمنستان فستیوال هایی برگزار می شود که در آنها غذاها خودنمایی می کنند . آژانس مسافرتی مهرپرواز سعی دارد تا با ذکر چند نموه از این فستیوال ها ، کمک کند تا در سفر تور ارمنستان ، بتوانید از این فستیوال ها آگاه شوید و تجربه ای به یاد ماندنی را از سفر خود ، داشته باشید .

    1- فستیوال ماهی : 11 آپریل (آوریل)
    در تاریخ 11 آپریل ، فستیوالی در ارمنستان برگزار می شود که نام آن فستیوال ماهی است . در این فستیوال با شکوه ، افراد بسیاری شرکت می کنند و در آن انواع غذاهای مدرن و سنتی که در آن ماهی وجود دارد ، به چشم می خورد . محل دقیق برگزاری فستیوال یا جشنواره ، در 10 کیلومتری شهر ایروان ، در ابویان کشور ارمنستان می باشد . چنانچه در این تاریخ قصد سفر به ارمنستان را دارید ، حضور و بازدید از فستیوال ماهی در کنار گشت و گذار و مشاهده جاذبه های گردشگری ارمنستان ، لذت شما را دو چندان می نماید .

    فستیوال ماهی

    2- فستیوال دلمه (تولما) : 16 می
    در تاریخ 16 می ، فستیوال دلمه در ارمنستان و در بخشی به نام "آرماویر" در مجموعه "مموریال" برگزار می شود و موقعیتی بسیار مناسب برای تجربه و امتحان کردن دلمه به دستور و پخت ارمنی می باشد . در این فستیوال انواع دلمه های متفاوت به وسیله شرکت کنندگان در معرض دید قرار می گیرند و آشپزهای مختلف رقابت خود را بر سر طرز تهیه این غذای لذیذ و خوش عطر و طعم آغاز می کنند .
    دلمه ارمنی بسیار معروف است و محتویات آن ، گوشت چرخ کرده ایست که در برگ مو پیچیده می شود و نیز برای بهبود و بهتر شدن طعم آن ، سس به خصوصی که شامل ماده خمیری به اسم "ماتسوم" و سیر است ، به آن اضافه می کنند . فستیوال تولما با جشن و پایکوبی و رقص همراه می باشد و علاوه بر طبخ و نمایش دلمه ، مسابقه ای نیز برگزار می شود که شرکت کنندگان در آن برای تزیین کردن غذا نیز باهم رقابت می کنند .

    فستیوال دلمه (تولما)

    3- فستیوال نان در ارتفاعات : 13 ژوئن
    در فستیوال یا جشنواره نان که در تاریخ 13 ژوئن برگزار می شود ، انواع نان در ابعاد مختلف در معرض نمایش قرار می گیرند ، که هدف اصلی برگزاری این فستیوال نشان دادن تاریخچه نان می باشد .

    فستیوال نان در ارتفاعات

    4- فستیوال شاه توت : اولین شنبه جولای
    فستیوال توت ارمنستان در استان سیونیک ، در شهر "گوریس" برگزار می شود که همراه با موسیقی سنتی ارمنی و رقص ساکنان محلی همراه است . گردشگران و بازدیدکنندگان می توانند توت ها که در ظروف مختلف ارمنی و سنتی چیده شده اند را مشاهده نمایند . این جشنواره که در اولین شنبه ماه جولای برگزار می شود ، به صورت رایگان پذیرای مهمانان خود می باشد . مهمهانانی که علاقه به خرید سوغات و هدیه می باشند ، می توانند با هزینه ای جداگانه از این فستیوال خرید نمایند .

    فستیوال نان در ارتفاعات

    5- فستیوال توت و عسل : 18 آگوست
    فستیوال یا جشنواره عسل و توت در مرکز ارمنستان ؛ منطقه شامشادین برگزار می شود . انواع توت ها و نیز عسل برای بازدید موجود است و هر سال در تاریخ 18 آگوست این جشنواره برپا می شود . بیشتر از 3000 شرکت کننده در این فستیوال حضور به عمل می آورند . علاوه بر توت های مختلف و عسل ، انواع صنایع دستی کشور ارمنستان نیز در این محل به عرضه گذاشته می شود .

    فستیوال توت و عسل

    6- فستیوال باربیکیو (خرواتس) : 11 و 12 سپتامبر
    جشنواره یا فستیوال باربیکیو در منطقه لری دهکده آخلاتا واقع در 145 کیلومتری ایروان ، و در تاریخ 11 و 12 سپتامبر برگزار می شود . فستیوال باربیکیو و یا همان گوشت های کبابی ، فرصت بسیار مناسبی برای علاقمندان به گوشت های کبابی است که به سلیقه و ذائقه و سبک مردم ارمنی طبخ می شوند . بیش از 60 نوع گوشت مختلف کبابی یا همان "خرواتس" ، به دست آشپزان ارمنی طبخ می شود که با موسیقی و بازی های سنتی ارمنی سرو می شود و فضایی شاد و بسیار جذاب را پدید می آورد . در این فستیوال 3 برنده اعلام می شوند : برنده بهترین طراحی غذا ، برنده بهترین مزه ، برنده بهترین خلاقیت

    فستیوال باربیکیو (خرواتس)

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW