021-88507190

فاصله فرودگاه دنیزلی از آنتالیا

گردشگری مهرپرواز 12 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر شما هم از آن دسته گردشگرانی هستید که برای رفتن به آنتالیا به فرودگاه استانبول می روید، باید به این نکته اشاره کنیم که با رفتن به دنیزلی، زمان کمتری در راه هستید. در این مطلب سعی کردیم هر آنچه که باید در مورد فرودگاه دنیزلی بدانید را به شما بگوییم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    پرواز مستقیم ایران به آنتالیا بسیار محدود است؛ ازاین‌رو بسیاری از گردشگران برای رسیدن به آنتالیا باید در ابتدا به استانبول یا دنیزلی بروند. فاصله آنتالیا با فرودگاه دنیزلی، تقریبا نصف فاصله آن با فرودگاه‌های استانبول است؛ اما تعداد قابل توجهی از گردشگران این حقیقت را نمی‌دانند. در این مقاله به معرفی فرودگاه دنیزلی و فاصله آن تا آنتالیا می‌پردازیم. اگر می‌خواهید با انتخاب مسیر مناسب، زمان سفر به آنتالیا را کوتاه‌تر کنید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

    آشنایی با فرودگاه دنیزلی؛ فرودگاه کوچکی در جنوب شرق ترکیه

    پیش از بررسی فاصله فرودگاه دنیزلی تا آنتالیا، بهتر است کمی با این فرودگاه آشنا شویم. فرودگاه دنیزلی که با نام چارداک دنیزلی نیز شناخته می‌شود، در جنوب شرق ترکیه قرار دارد. این فرودگاه از سال ۱۹۹۱ آغاز به کار کرد؛ اما به دلیل کوچک بودن ترمینال‌، در سال ۲۰۰۱ مورد بازسازی قرار گرفت و مجددا در سال ۲۰۰۸ از آن بهره‌برداری شد. فرودگاه دنیزلی شامل یک باند بزرگ، بوفه، پارکینگ و اینترنت رایگان است و پروازهای متعددی به مقصد تهران دارد. با ما همراه باشید تا در بخش بعدی، فاصله این فرودگاه از شهر آنتالیا را بررسی کنیم.

    فرودگاه دنیزلی

    تصویری از فرودگاه دنیزلی

    فاصله فرودگاه دنیزلی تا آنتالیا چقدر است؟

    فرودگاه دنیزلی و فاصله آن تا آنتالیا حدود ۱۷۴ کیلومتر، معادل دو ساعت و نیم رانندگی است. اغلب گردشگران برای طی این مسافت از تاکسی، خودروهای کرایه‌ای یا اتوبوس استفاده می‌کنند. برای داشتن یک سفر اقتصادی، استفاده از اتوبوس را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

    اگرچه فاصله فرودگاه اسپارتا تا آنتالیا حدود ۱۴۰ کیلومتر است؛ اما به دلیل مسیر پرپیچ‌وخمی که دارد، گردشگران ترجیح می‌دهند از فرودگاه دنیزلی استفاده کنند؛ همچنین برخی مسافران برای سفر به آنتالیا از طریق استانبول نیز اقدام می‌کنند؛ اما فاصله هر دو فرودگاه استانبول (فرودگاه جدید و فرودگاه صبیحا) از آنتالیا، بیشتر از فرودگاه دنیزلی تا آنتالیا است. برای اینکه هزینه سفر را کمتر کنید و سریع‌تر به مقصد برسید، فرودگاه دنیزلی انتخاب هوشمندانه‌تری است.

    پروازهای تهران به فرودگاه دنیزلی، از طریق شرکت‌های هواپیمایی متعددی همچون ایران ایر، ماهان ایر، قشم ایر و کیش ایر در ساعات مختلف شبانه‌روز صورت می‌گیرد.

    بررسی فاصله فرودگاه دنیزلی تا سواحل آنتالیا

    سواحل آنتالیا بسیار مشهور هستند و اغلب گردشگران برای شنا و تفریح در این سواحل به آنتالیا سفر می‌کنند. اگر می‌خواهید از فرودگاه مستقیم به طرف ساحل بروید یا در هتل‌های نزدیک به این سواحل اقامت کنید، در این بخش فاصله فرودگاه دنیزلی تا سواحل آنتالیا را بررسی خواهیم کرد:

    • فاصله دنیزلی تا لارا آنتالیا: ۱۹۲ کیلومتر
    • فاصله فرودگاه دنیزلی تا کمر: ۲۱۲ کیلومتر
    • فاصله فرودگاه دنیزلی تا بلک: ۲۲۰ کیلومتر

    در سفر به آنتالیا حتما از سواحل مشهور آن همچون لارا، کمر و بلک بازدید کنید. تفریحات آبی متنوع همچون موج‌سواری، طبیعت زیبا، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و هتل‌های لوکس از جمله امکانات موجود در سواحل آنتالیا هستند. همچنین اگر عاشق خرید کردن هستید، آنتالیا مراکز خرید بسیاری دارد که برای آشنایی با ارزان ترین مراکز خرید آنتالیا می‌توانید مقاله ای را که قبلا در این باره آماده کرده ایم بخوانید.

    فاصله فرودگاه دنیزلی تا سواحل آنتالیا روی نقشه گوگل

    آلانیا در ۱۳۵ کیلومتری آنتالیا قرار دارد و یکی از شهرهای بسیار دیدنی این استان محسوب می‌شود. آلانیا به آثار باستانی و سواحل زیبایش مشهور است و سالانه گردشگران متعددی از سراسر دنیا به بازدید از این شهر می‌روند. اگر می‌خواهید از فرودگاه دنیزلی به مقصد آلانیا حرکت کنید، در این بخش شما را راهنمایی خواهیم کرد.

    فاصله فرودگاه دنیزلی تا آلانیا حدود ۳۳۶ کیلومتر، معادل ۵ ساعت رانندگی است. برای طی این مسافت می‌توانید از خودروی شخصی یا کرایه‌ای، اتوبوس و هواپیما استفاده کنید. اگر هزینه سفر برایتان مهم نیست، طبیعتا هواپیما گزینه سریع‌تری است.

    فاصله فرودگاه دنیزلی تا آلانیا روی نقشه گوگل

    سفر به آنتالیا از فرودگاه دنیزلی

    در این مقاله به فرودگاه دنیزلی و فاصله آن تا آنتالیا، سواحل این شهر و آلانیا پرداختیم. اگر قصد سفر به شهر ساحلی آنتالیا را دارید و پرواز مستقیم به این شهر پیدا نکرده‌اید، این فرودگاه در مقایسه با فرودگاه‌های استانبول، فاصله کمتری با آنتالیا دارد. امیدواریم پس از مطالعه این مقاله، سوال‌های شما درباره فاصله دنیزلی تا آنتالیا و سواحل آن برطرف شده باشد.

    برای سفر به ترکیه و شهرهای مختلف آن، همین حالا از طریق سایت مهرپرواز اقدام کنید. این آژانس مسافرتی ایده‌آل‌ترین تورهای داخلی و خارجی را به مشتریان خود عرضه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور آنتالیا وارد صفحه اصلی شوید یا با کارشناسان حاضر در مجموعه تماس بگیرید.

    در انتها اگر می‌خواهید از بهترین زمان سفر به آنتالیا مطلع شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ای که ما در این باره آماده کرده ایم را بخوانید.

    سوالات متداول

    1. فرودگاه دنیزلی دارای چه امکاناتی است؟

    فرودگاه دنیزلی دارای یک باند بزرگ، بوفه، پارکینگ و اینترنت رایگان است. در این فرودگاه امکانات فرودگاه‌های لوکس را را پیدا نمی‌کنید ولی هر نوع نوشیدنی و مواد غذایی ضروری که لازم داشته باشید، در بوفه‌های آن وجود دارد.

    2. فرودگاه دنیزلی تا آنتالیا چه قدر فاصله دارد؟

    تقریبا از فرودگاه دنیزلی تا شهر ساحلی آنتالیا، ۱۷۰ کیلومتر فاصله است و به شما پیشنهاد می‌کنیم برای کمتر شدن هزینه‌های سفر، این مسیر را با اتوبوس طی کنید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW