021-88507190

بهترین زمان سفر به آنتالیا

گردشگری م.مقیمی 07 آذر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بهترین زمان سفر به آنتالیا چه فصلی است؟ در ادامه مطلب آب و هوای آنتالیا را بررسی می کنیم و و به بررسی بهترین فصل سفر به آنتالیا می پردازیم. با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین زمان سفر به آنتالیا چه فصلی است؟

    می خواهید به آنتالیا سفر کنید؟ از بعضی از دوستان و آشنایانتان شنیده اید که تابستان بهترین فصل سفر به آنتالیاست و بعضی دیگر گفته اند که فصل بهار وقت سفر به آنتالیاست؟ یا اینکه شنیده اید که بهتر است زمان دیگری را به جز تعطیلات بهار و تابستان برای سفر به آنتالیا انتخاب کنید؟ اگر می خواهید بدانید که کدامیک از فصل ها، انتخاب بهتری برای سفر به آنتالیا است و کدامیک از دوستانتان توصیه بهتری به شما داشته اند، در ادامه مطلب همراهمان باشید تا با هم آب و هوای آنتالیا را بررسی کنیم و ببینیم که بهترین زمان سفر به آنتالیا کدام است و در هر کدام از فصل های سال چه لطفی دارد!

    بهترین زمان سفر به آنتالیا

    بهترین فصل سفر به آنتالیا

    آنتالیا شهری است که همه آن را به خاطر دریای زمردین، تاریخ غنی، طبیعت جذاب، چشم اندازهای جالب، هتل های لوکس و اماکن تفریحی مدرن می شناسند. شهری که از یک طرف یکی از جذاب ترین شهرهای تاریخی ترکیه است و از سوی دیگر یکی از مدرن ترین تفرجگاه های ساحلی ترکیه به شمار می آید. شهری که هم پارک آبی زیاد دارد و هم موزه! هم ساحل های جذاب به وفور دارد و هم اماکن تاریخی! شهری که باب میل هر سلیقه ای است و شاید به خاطر تنوعی که دارد، تا این اندازه بین توریست ها و گردشگران محبوب شده است! مسلم است که سفر به چنین شهری در هر فصلی از سال جذابیت خاص خودش را دارد.

    اما مساله آب و هواست! ماجرا از این قرار است که آنتالیا تابستان های گرم و دلپذیر و زمستان های سردی دارد که گاهی برف را هم به چشم می بینند. به همین خاطر است که خیلی از گردشگران تابستان را برای سفر به آنتالیا و رزرو تور ترکیه ترجیح می دهند تا بیشتر و بهتر از امکانات تفریحی آبی و سواحل آنتالیا استفاده کنند و بیشتر توریست ها معتقدند که فصل بهار و تابستان و حتی اولین ماه پاییز بهترین زمان سفر به آنتالیاست. برای اینکه درک بهتری از آب و هوای آنتالیا در هر فصل داشته باشید و بدانید که باید انتظار چه آب و هوایی را از آنتالیا در بهار، تابستان، پاییز و زمستان داشته باشید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

    بهترین فصل سفر به آنتالیا

    آب و هوای آنتالیا در بهار

    جذابیت هوای بهاری آنتالیا به این است که تازه، خنک و دلپذیر است! در ابتدای فصل بهار هوای آنتالیا بین 15 تا 21 درجه سانتیگراد در نوسان است و آب دریای آنتالیا نیز در حوالی 18 درجه سانتیگراد است. این نشان می دهد که فصل بهار می تواند فصل خوبی برای تجربه ورزش های آبی آنتالیا باشد. ضمن اینکه بهارهای آنتالیا به لطف وجود مسافران ایرانی، حال و هوای بسیار جالبی دارد و خیلی ها برای جشن گرفتن عید نوروز در تعطیلات بهاری راهی آنتالیا می شوند!

    آب و هوای آنتالیا در تابستان

    اگر تصویر اولی که از آنتالیا در ذهن دارید، دراز کشیدن روی تخت های آفتابگیری، شنا کردن در استخرهای روباز و بازی در پارک های آبی است، بهتر است که شک نکنید و در فصل تابستان راهی آنتالیا شوید. اما به هر حال باید این را در نظر داشته باشید که خیلی از توریست های دیگر نیز مثل شما فکر می کنند و آن ها نیز می خواهند از هوای گرم و دلنشین آنتالیا در فصل تابستان بهره ببرند. با این اوصاف مشخص است که سواحل آنتالیا در فصل تابستان بسیار شلوغ می شوند که البته این شلوغی نیز لطف خاص خودش را دارد. اگر از شلوغی بدتان نمی آید و به دنبال بهترین زمان سال برای تفریح در آنتالیا هستید، تابستان با دمای میانگین 30 درجه سانتیگراد، انتخاب خوبی برای شما برای سفر به شهر زیبای آنتالیا در ترکیه است.

    آب و هوای آنتالیا در پاییز

    همین که پاییز فرا می رسد، هوای آنتالیا نیز کم کم رو به خنکی می رود. تا جایی که در حوالی مهر و آبان، دمای هوای آنتالیا در حدود 18 تا 25 درجه سانتیگراد نوسان می کند. این خنکی هوا حس آرامش وصف ناپذیری را به آنتالیا می دهد! به این دلیل که هرچقدر هوا خنک تر می شود، توریست ها بیشتر و بیشتر از آنتالیا خارج می شوند و حال و هوای آنتالیا بسیار ناب و خاص می شود. البته همان طور که می توانید حدسش را بزنید، هوای آنتالیا در فصل پاییز آنقدرها سرد نمی شود که شما را اذیت کند! اما باعث می شود که هم آنتالیا خلوت تر شود و هم اینکه تخفیف های خوبی بر روی تور آنتالیا پاییزی گذاشته شود. این یعنی پاییز می تواند انتخاب خوب و هوشمندانه ای برای سفر به آنتالیا باشد.

    آب و هوای آنتالیا در زمستان

    حساب هوای آنتالیا در زمستان با هر فصل دیگری متفاوت است. در این فصل امکان اینکه دمای هوا به 1 درجه سانتیگراد برسد نیز وجود دارد. در این فصل خبری از تفریحات آبی در آنتالیا نیست و رویدادها، جشنواره ها و فستیوال ها نیز در آنتالیا کمتر می شود. اما یک مساله باعث می شود که بعضی از گردشگران به سفر به آنتالیا در فصل زمستان نیز فکر کنند! اینکه سفر به آنتالیا در هیچ فصلی از سال به اندازه زمستان ارزان نیست و این فصل می تواند شانس این را به شما بدهد که با کمترین هزینه به آنتالیا سفر کنید، خرید کنید، از اماکن گردشگری آنتالیا دیدن کنید و زیبایی های این شهر در فصل زمستان را به چشم ببینید.

    انتخاب شما برای سفر به آنتالیا چه فصلی است؟ برای رزرو ارزانترین تور آنتالیا می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره آنتالیا بیشتر بخوانید:

    باغ وحش آنتالیا

    موزه باستان شناسی آنتالیا

    دروازه هادریان آنتالیا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW