021-88507190

پارک آبی دلفین استانبول

گردشگری مهرپرواز 01 آبان ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
پارک آبی دلفین استانبول، از جاذبه‌های گردشگری مهم ترکیه است. در این پارک آبی، علاوه بر امکانات تفریحی و فروشگاهی، امکان شنا با دلفین‌ها را نیز خواهید داشت.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    پارک آبی دلفین استانبول، از جاذبه‌های مهم کشور ترکیه محسوب می‌شود که هر سال، بهار و تابستان، میزبان گردشگران زیادی است. این مجموعه که سرسره‌هایی طولانی دارد، بزرگ‌ترین پارک آبی استانبول نام گرفته است. در این پارک آبی، هر ساله، کنسرت‌ها و رویدادهای متعددی برگزار می‌شود. گردشگران در پارک آبی دلفین می‌توانند لحظاتی بی‌نظیر و فراموش نشدنی را تجربه کنند و عکس‌های زیبایی بگیرند. در ادامه، قصد داریم به صورت کامل با این پارک آشنا شویم.

    پارک آبی دلفین استانبول کجا واقع شده است؟

    این پارک جذاب در غرب شهر استانبول، منطقه باغچه شهیر در خیابان کمال پاشا، قرار دارد و یکی از بهترین و معروف‌ترین مجموعه‌های تفریحی کشور ترکیه محسوب می‌شود. پارک آبی دلفین، از میدان‌های اصلی استانبول زیاد دور نیست و از خیابان استقلال که خود یکی از جاهای دیدنی استانبول است حدودا ۳۰ کیلومتر و از میدان تکسیم تقریبا ۳۵ کیلومتر فاصله دارد.

    موقعیت جغرافیایی پارک آبی دلفین استانبول روی نقشه گوگل

    چگونه به پارک آبی دلفین برویم؟

    همان‌طور که اشاره کردیم، این پارک آبی به میدان‌های اصلی استانبول نزدیک است و به همین دلیل، دسترسی به آن آسان است. اگر بخواهید مسیر دسترسی به پارک آبی را بررسی کنید، یک گزینه بسیار خوب پیش رویتان قرار دارد. شما می‌توانید از سراسر شهر، با سرویس‌های حمل و نقل به این مکان تفریحی سفر کنید.

    همچنین می‌توانید در میدان تقسیم یا فاتح، سوار سرویس‌های رایگانی شوید که در ایستگاه‌های مشخص منتظر گردشگران هستند. این سرویس‌ها ساعت ۹:۳۰ صبح به سمت پارک آبی دلفین حرکت می‌کنند و در ساعت ۱۷:۵۵، به سمت ایستگاه‌های داخل شهر برمی‌گردند.

    آشنایی با پارک آبی کلاب دلفین استانبول

    افتتاح پارک آبی کلاب دلفین به سال ۲۰۰۱ برمی‌گردد. این پارک در ابتدا امکانات زیادی نداشته، اما به مرور، توسعه پیدا کرده است. مشهورترین سرسره‌های این پارک «شاه کبری» و «آناکوندا» نام دارند که در سال ۲۰۱۵ میلادی به پارک آبی دلفین اضافه شدند. یک سال بعد، استخر مخصوص کودکان نیز به این جاذبه تفریحی اضافه شد. در حال حاضر، با توجه به توسعه‌هایی که در این چند سال اتفاق افتاده، این پارک تبدیل به بزرگ‌ترین پارک آبی استانبول شده است. 

    پارک دلفین، مکان موردعلاقه شناگران حرفه‌ای است. با این وجود، چون این پارک آبی به‌ صورت روباز ساخته شده، تنها در فصل‌های گرم می‌توان از امکانات آن بهره برد؛ البته، با این شرایط، باز هم طرفداران زیادی دارد. یکی از دلایل مهم شهرت و محبوبیت این پارک، وجود حیوانات متعدد، به‌خصوص دلفین‌هاست. شما در پارک، این امکان را دارید که با دلفین‌ها شنا کنید. 

    پارک آبی کلاب دلفین استانبول

    عکسی از پارک آبی کلاب دلفین استانبول 

    شرایط بازدید از این پارک آبی مهیج 

    اگر قصد بازدید از پارک دلفین را دارید، بهتر است با قوانین آن آشنا باشید تا بعدها دچار مشکل نشوید. اولین قانون مهم پارک آبی دلفین این است که بعد از خرید بلیط، نمی‌توانید آن را کنسل کنید و هزینه‌ای به شما بازنمی‌گردد. در قوانین مربوط به وسایل این پارک، ذکر شده است که استفاده از سرسره‌ها برای افراد دارای اضافه‌وزن، معلول، دارای مشکلات کمر، بیماران قلبی و زنان باردار مناسب نیست. همچنین، اگر کسی با ترس از ارتفاع یا اضطراب دست و پنجه نرم می‌کند، بهتر است سراغ این وسیله‌ها نرود. 

    اگر نوزاد یا کودک زیر ۳ سال همراه خود دارید، باید به آن‌ها پوشک ضد آب بپوشانید. این نوع پوشک در فروشگاه‌های این مجموعه به فروش می‌رسد. علاوه بر این موارد، شما اجازه ندارید هیچ نوع غذا، نوشیدنی و ظروف شیشه‌ای را داخل پارک آبی دلفین ببرید؛ هدف از این قانون، رعایت شرایط بهداشتی است.

    در صورتی که مایو نداشته باشید، حق استفاده از استخر و سرسره‌ها را ندارید. همچنین اگر شنا بلد نیستید، با دادن مدارک شناسایی خود به صندوق امانات، می‌توانید جلیقه نجات بگیرید. کودکان نیز، اجازه ندارند بدون همراه و مراقب وارد آب شوند. برای حفظ امنیت، در زمان شنا و استفاده از سرسره‌ها، کلید و لوازم ارزشمند همراه خود نداشته باشید. 

    از دیگر قوانین پارک دلفین، می‌توان به مواردی نظیر الزام پوشیدن دمپایی و امکان خرید با کارت اعتباری ویژه این پارک (فقط با کارت اعتباری مخصوص پارک) اشاره کرد. در واقع، شما نمی‌توانید پول نقد همراه خود داشته باشید. همچنین، عکس‌‌ و فیلم‌برداری مانعی ندارد، اما بدون اجازه کتبی مجموعه حق انتشار و استفاده تجاری از آن‌ها را ندارید.

    برای آشنایی با همه پارک های آبی استانبول مقاله‌ای که در سایت ما منتشر شده است را بخوانید.

    قیمت پارک آبی دلفین استانبول

    بلیط پارک آبی دلفین، برای کودکان زیر ۵ سال رایگان است. همچنین، بلیط کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال، نیم‌بها حساب می‌شود. نکته قابل توجه این است که بلیط خانم‌ها کمی ارزان‌تر از بلیط آقایان هست. البته، چون یکشنبه‌ها و روزهای تعطیل، استقبال گردشگران زیاد است، قیمت بلیط‌ها افزایش می‌یابد. به صورت کلی، بلیط ورودی این مجموعه برای بزرگسالان، چیزی حدود ۲۰۰ تا 250 لیر است. این نکته را نیز فراموش نکنید که اگر می‌خواهید با کودک زیر ۵ سال خود به این پارک بروید، حتما باید مدارک شناسایی کودک خود را نشان دهید تا بتواند از بلیط رایگان مجموعه دلفین استفاده کند. برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها به سایت پارک آبی دلفین استانبول مراجعه کنید.

    معرفی امکانات پارک آبی دلفین

    112 سرسره‌ آبی، ۴ استخر روباز بزرگسالان و ۲ استخر کودکان از جمله مهم‌ترین امکانات پارک آبی دلفین هستند، اما این پارک تفریحات جذاب و امکانات خوب دیگری نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. یکی از تفریحات جذابی که در این محیط برگزار می‌شود، جشن کف یا کف پارتی است که همراه با موسیقی و به صورت دسته جمعی اجرا می‌شود.

    در این مجموعه بزرگ، امکانات دیگری نظیر زمین تنیس، استخر واترپلو، حمام آفتاب، ساحل مصنوعی و زمین والیبال ساحلی وجود دارد. همچنین می‌توانید به تماشای نمایش دلفین‌ها و شیرهای دریایی بنشینید یا با دلفین‌ها شنا کنید و از آن‌ها عکس بگیرید. امکانات رفاهی دیگری مانند فروشگاه‌، رستوران‌ و کافه‌ نیز در دسترس گردشگران قرار دارد.

    بزرگ‌ترین پارک آبی استانبول

    عکسی از بزرگ‌ترین پارک آبی استانبول 

    بهترین زمان بازدید از این پارک آبی

    کشور ترکیه، به واسطه مکان‌های دیدنی و مراکز خرید استانبول، یکی از مقاصد گردشگری مهم است که در تمام فصل‌های سال توریست‌های زیادی به آن سفر می‌کنند. با این وجود، پارک‌های آبی آن فقط در فصل‌های گرم فعالیت دارند. پارک آبی دلفین نیز، اردیبهشت ‌ماه، همزمان با گرم شدن هوا فعالیت خود را شروع می‌کند و این فعالیت، تا آخر تابستان ادامه دارد. این پارک در فصل‌های پاییز و زمستان تعطیل است و نمی‌توان از آن بازدید کرد. بنابراین، بهترین زمان بازدید از این مجموعه فصل بهار یا تابستان است.

    اگر می‌خواهید پارک آبی دلفین استانبول را ببینید

    کشور ترکیه جاذبه‌های تفریحی فراوانی دارد که پارک آبی دلفین استانبول، یکی از مهم‌ترین این جاذبه‌هاست. در این پارک زیبا، می‌توان تفریحات مهیجی را تجربه کرد. سرگرمی‌های گوناگون اعم از سرسره‌های آبی، امکان شنا با دلفین‌ها، فروشگاه، کافه، رستوران و استخرهای کودک و بزرگسال، بازدید از این مجموعه را برای هر فرد، به خاطره‌ای به یادماندنی تبدیل می‌کند. با این وجود، این پارک قوانین مخصوص خودش را دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. همچنین، تنها زمان بازدید از پارک آبی دلفین، فصل‌های بهار و تابستان است.

    در صورتی که این مجموعه آبی عظیم را دیده‌اید، تجربه خودتان را از تماشای پارک دلفین، با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

     سوالات متداول 

    1.  پارک آبی دلفین استانبول در کجا قرار دارد؟

    پارک آبی دلفین در شهر استانبول، ترکیه، واقع شده است. این پارک آبی در منطقه باغچه شهیر، در خیابان کمال پاشا قرار دارد.

    2. چه تفریحات و امکاناتی در پارک آبی دلفین استانبول وجود دارد؟

    پارک آبی دلفین استانبول امکانات و تفریحات متنوعی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. این امکانات سرسره‌های آبی، استخرهای کودک و بزرگسال، محوطه بازی کودکان، رستوران‌، کافه‌، فروشگاه‌ و محل‌هایی برای استراحت و پیک‌نیک را شامل می‌شوند. 

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW