021-88507190

جاهای دیدنی خیابان استقلال استانبول

گردشگری م.مقیمی 20 اردیبهشت ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
خیابان استقلال استانبول در محله تکسیم قرار دارد به جز بوتیک و کافه، جاهای دیدنی زیادی در آن دیده می شود که در این مطلب با این جاذبه های گردشگری آشنا می شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    خیابان استقلال استانبول کجاست و چه جاهای دیدنی دارد؟

    خیابان استقلال را دیگر احتمالا همه شما بشناسید! خیابانی که خیلی از توریست ها به شوق قدم زدن در آن و خرید کردن از ان راهی استانبول می شوند. همان خیابانی که در آن تا چشم کار می کند، کافه و رستوران و بوتیک و فروشگاه وجود دارد و همان تراموای قرمز رنگی که جزء نمادهای استانبول است، از آن عبور می کند. اگر شما هم از مشتاقان بازدید از خیابان استقلال استانبول هستید و می خواهید بدانید به جز بوتیک و کافه، چه جاهای دیدنی در خیابان استقلال وجود دارد، با ما در ادامه مطلب همراه باشید. ما امروز می خواهیم به شما معروف ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری خیابان استقلال استانبول در محله تکسیم را به شما معرفی کنیم.

    کلیسای ایا تریادا استانبول

    کلیسای ایا تریادا که با نام کلیسای هولی ترینیتی استانبول (کلیسای تثلیث مقدس) نیز شناخته می شود، یکی از جالب ترین و دیدنی ترین جاذبه های توریستی خیابان استقلال است. این کلیسا در ورودی خیابان استقلال در سمت چپ قرار گرفته است و هر کسی که از خیابان استقلال عبور کند، می تواند گنبد و برج های ناقوس آن را به چشم ببیند. این کلیسا که قدمتش به سال 1880 میلادی می رسد، یک کلیسای بسیار زیبست که به تازگی بازسازی شده است و ابهتش هر کسی را غافلگیر می کند. شما می توانید با تور ترکیه ارزان از این جاذبه ها بازدید کنید.

    کلیسای ایا تریادا استانبول

    کنسولگری فرانسه

    کنسولگری فرانسه که در ابتدای خیابان استقلال واقع شده است، یک ساختمان بسیار زیبا دارد. ای نساختمان را می توانید در سمت راست خیابان استقلال ببینید. جالب است که بدانید کنسولگری فرانسه یک مرکز فرهنگی محسوب می شود که در آن درس های فرانسوی داده می شود، رویدادها و فستیوال های جالب برگزار می شود و برنامه های فرهنگی مختفی در آن میزبانی می شوند. این را هم بگوییم که درست پشت ساختمان کنسولگری، یک کلیسای ارمنی به نام سورپ ووسکپران وجود دارد که آن هم بسیار زیباست و ارزش دیدن را دارد. 

    کنسولگری فرانسه

    موزه مادام توسو استانبول

    اگر بخواهید فقط از یک جای دیدنی در خیابان استقلال بازدید کنید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که موزه مادام توسو را برای بازدید انتخاب کنید. این موزه که یک مرکز تفریحی نیز محسوب می شود، حدود 2000 متر مربع وسعت دارد و داخل ساختمان گرند پرا در خیابان استقلال قرار گرفته است. می دانید جذابیت این موزه به چیست که این همه از آن تعریف می شود؟ اینکه در آن مجسمه هایی دقیقا با ابعاد طبیعی انسان وجود دارد که هر کدامشان دقیقا شکل یکی از سلبریتی ها، شخصیت های تاریخی، هنری یا سیاسی هستند که احتمالا شما هم بیشترشان را می شناسید. پس اگر به دنبال یک موزه هیجان انگیز در استانبول هستید، بهتر است که نام موزه مادام توسو را به خاطر بسپارید و از این جاذبه گردشگری در خیابان استقلال دیدن کنید. 

    موزه مادام توسو استانبول

    پاساژ چیچک استانبول

    اگر به دنبال بازدید از یک پاساژ قدیمی و زیبا در خیابان استقلال استانبول هستید، بهتر است که مستقیما به پاساژ چیچک که به پاساژ فلاور یا پاساژ گل استانبول نیز معروف شده، بروید. پاساژی که در حوای سال 1870 میلادی ساخته شده است و به این دلیل که پناهندگان روسی در آن گل می فروخته اند، به آن پاساژ تاریخی گل گفته می شود.این پاساژی که در موردش صحبت می کنیم، نشان از روزهای خیلی قدیمی دارد و نکته خیلی جالبی که در موردش وجود دارد، این است که رستوران های بسیار زیبایی در آن وجود دارد که شام خوردن در آن عجیب به هر توریستی می چسبد!

    پاساژ چیچک استانبول

    کوچه نویزاده استانبول

    یک کوچه به نام نویزاده در وسط خیابان استقلال و درست پشت پاساژ چیچک وجود دارد که کوچه بسیار معروف و زیبایی است و با کافه ها، رستوران ها و اغذیه فروشی هایی که وجود دارد، فضای بی نظیری برای تفریحات شبانه دارد. پس اگر در حوالی شب گذرتان به خیابان استقلال افتاد، بد نیست که به کوچه نویزاده هم بروید و گشتی هم در این کوچه بزنید.

    کوچه نویزاده استانبول

    بازار ماهی فروشان استانبول

    بازار ماهی فروشان نیز یکی از جاذبه های گردشگری خیابان استقلال است که درست در پشت پاساژ گل استانبول قرار گرفته است. بازار ماهی استانبول یک بازار تاریخی است که بازدید از آن یک تجربه فرهنگی جالب است و می تواند شما را بیشتر با اهالی قدیمی استانبول آشنا کند. در بازار ماهی استانبول می توانید انواع و اقسام غذاهای خوشمزه و مواد غذایی تازه مثل سبزیجات، میوه، خاویار، ماهی و... را خریداری کنید. البته حتی اگر قصد خرید مواد غذایی را هم نداشته باشید، باز هم بازدید از بازار ماهی استابنول می تواند به یک تجربه به یادماندنی برای شما در تور استانبول تبدیل شود. برای رزرو تور استانبول می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره استانبول بیشتر بخوانید:

    چگونه از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم؟

    بام استانبول را بشناسید

    فستیوال رنگ استانبول

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW