021-88507190

پارک آبی آتلانتیس

گردشگری مهرپرواز 15 آبان ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
پارک آبی آتلانتیس، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی جهان، در قلب تجاری امارات، دبی، واقع شده است. امکانات این پارک، تجربه‌ خاصی را برای گردشگران این منطقه می‌سازد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    پارک آبی آتلانتیس، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی در جهان است. این پارک آبی یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری دبی محسوب می‌شود و در محوطه خارجی هتل آتلانتیس این شهر قرار دارد. اگر شما هم طرفدار تفریحات آبی هستید و به پارک‌های امن و لوکس علاقه دارید، حتما پارک آبی هتل آتلانتیس دبی را در لیست سفر خود قرار دهید تا یک تجربه شگفت‌انگیز به دست بیاورید. در ادامه، با این پارک آبی بزرگ بیشتر آشنا خواهیم شد. 

    پارک آبی آتلانتیس دبی کجاست؟

    همانطور که می‌دانید، در دبی امکانات تفریحی زیادی وجود دارد. خواندن راهنمای سفر دبی می‌تواند شما را با این امیرنشین مدرن، آشناتر کند. یکی از این مکان‌های تفریحی، پارک آبی آتلانتیس است. این پارک آبی مهیج، قسمتی از هتل آتلانتیس است که در محوطه خارجی آن قرار دارد. هتل آتلانتیس در جزیره‌های مصنوعی نخل دبی ساخته شده و مساحت زیادی دارد. این پارک آبی، از اصلی‌ترین امکانات تفریحی هتل آتلانتیس محسوب می‌شود که توانسته در بین ۱۰ پارک آبی بزرگ جهان قرار بگیرد.

    دسترسی به این مکان زیاد سخت نیست و گردشگران می‌توانند با تاکسی، از سراسر دبی، به پارک آبی مجهز آتلانتیس بروند. ساعت کاری پارک آبی آتلانتیس از ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر است. از آنجا که این پارک محبوبیت زیادی در بین مردم امارات و گردشگران خارجی دارد، اکثر اوقات، بلیط‌های آن خیلی زود تمام می‌شود.

    موقعیت جغرافیایی پارک آبی آتلانتیس

    قیمت بلیط پارک آبی آتلانتیس دبی چقدر است؟

    قیمت بلیط در پارک آبی کمی بالا است. گرچه، ارزش این هزینه را دارد، چراکه تجربه‌ای فوق‌العاده است. نکته قابل توجه این است که اگر شما در هتل آتلانتیس اقامت داشته باشید، می‌توانید به صورت رایگان از پارک آبی استفاده کنید. در غیر این صورت، باید بلیط تهیه کنید. قیمت این بلیط‌ها برای افراد بالای 120 سانتی‌متر چیزی در حدود ۲۹۹ درهم است و برای کودکان زیر 120 سانتی‌متر، باید حدودا ۲۴۹ درهم پرداخت کنید. همچنین اگر کودک زیر ۲ سال دارید، با ارائه مدرک شناسایی، می‌توانید برای او بلیط رایگان بگیرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید بلیط این پارک، می‌توانید به سایت پارک آبی آتلانتیس نیز مراجعه کنید.

    نکته مهمی که قبل از رفتن به پارک آتلانتیس باید به آن توجه کنید، این است که هزینه کمد لباس و برخی از امکانات و سرگرمی‌ها، جدا محاسبه می‌شود. به عنوان مثال، گرفتن کمد بزرگ/کوچک یا گرفتن حوله، هر کدام قیمت خاص خود را دارد. اگر هم قصد داشته باشید سافاری کوسه، زیپ لاین و غذا دادن به ماهی‌ها را تجربه کنید، هر کدام هزینه جداگانه دارند.

    پارک آبی آتلانتیس دبی چه امکاناتی دارد؟

    پارک آبی آتلانتیس امکانات تفریحی و رفاهی زیادی دارد که در این بخش به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به ۱۰۵ سرسره‌ آبی اشاره کرد که برخی از آن‌ها در بین بهترین سرسره‌های آبی جهان هستند. برخی از سرسره‌های پارک آتلانتیس طول زیادی دارند و به همین دلیل معروف شده‌اند. برخی دیگر نیز به گونه‌ای مهیج طراحی شده‌اند و برای افرادی که تحمل هیجان بالا را ندارند، مناسب نیستند. 

    علاوه بر این سرسره‌ها، امکانات رفاهی زیادی در این فضا وجود دارد. اگر وسایل شنا همراه خود ندارید نگران نباشید، هر وسیله‌ای که بخواهید، می‌توانید داخل پارک آبی بخرید. کمدهای مخصوصی نیز برای قرار دادن لوازم افراد طراحی شده‌اند. هر شخص می‌تواند یک کمد بگیرد و وسایل خود را داخل آن بگذارد. 

    موج‌سواری در پارک آبی آتلانتیس

    یکی از تفریحات جذاب در این پارک موج سواری است. در پارک زیبای آتلانتیس، امواج مصنوعی تدارک دیده شده است که به افراد فرصت می‌دهد هیجان موج سواری را تجربه کنند؛ لوازم این تفریح در اختیار شما قرار می‌گیرد و نکات مهم نیز گوشزد می‌شود.

    موج‌سواری در پارک آبی آتلانتیس دبی

    تصویری از موج‌سواری در پارک آبی آتلانتیس   

    پارک آبی آتلانتیس دبی چه امکانات دیگری دارد؟

    همچنین، از صخره‌های بلند این مجموعه امکان شیرجه آزاد داخل استخر پرعمق را دارید. فقط توجه داشته باشید که هزینه هر تفریح را باید به صورت جداگانه حساب کنید.

    علاوه بر موارد ذکر شده، امکان بازدید از حیوانات و بخصوص کوسه‌ها نیز در این پارک وجود دارد که یک تجربه کم‌نظیر است. چندین گونه جانوری در این فضا نگهداری می‌شود که تماشای آن‌ها رایگان است. در مجموعه آتلانتیس، محوطه‌ای مخصوص کودکان وجود دارد؛ بچه‌ها می‌توانند در نهایت امنیت از امکانات این قسمت استفاده کنند.  

    قوانین پارک آتلانتیس

    اگر قصد رفتن به پارک آبی آتلانتیس را دارید، بهتر است بدانید که این پارک قوانین سفت و سختی دارد که پیروی از آن‌ها برای همه اجباری است. این قوانین برای حفظ امنیت مسافران وضع شده‌اند. در ادامه، به مهم‌ترین قوانین این پارک بزرگ اشاره می‌کنیم:

    1. کودکان کمتر از 12 سال فقط با همراه بزرگسال اجازه ورود به پارک را دارند. 
    2. به دلیل زیاد بودن ارتفاع بعضی از لوازم موجود در این پارک، فقط افرادی که قد بالای 110 سانتی‌متر دارند، می‌توانند از امکانات استفاده کنند.
    3. کودکان زیر 2 سال می‌توانند به صورت رایگان به امکانات پارک دسترسی داشته باشند، البته لازم است والدین کودک حتما کارت شناسایی معتبر ارائه کنند.
    4. مسافران حق استفاده از انواع سیگار، الکل و تنباکو را در فضای این مجموعه ندارند.
    5. لباس بازدیدکنندگان باید مناسب باشد و حق استفاده از جواهرات و ساعت را ندارند.
    6. ورود به همراه خوراکی، غذا و نوشیدنی ممنوع است.

    جذاب ترین سرسره‌ های پارک آتلانتیس

    در مجموعه آتلانتیس، انواع سرسره‌ها در دسترس هستند و همانطور که اشاره کردیم، تعداد آن‌ها به ۱۰۵ عدد می‌رسد. در این بخش قصد داریم به معرفی چند سرسره جذاب این پارک بپردازیم. این سرسره‌ها عبارتند از:

    • سرسره گروهی
    • سرسره موج شوک
    • اسلاید آکوآکندا
    • سرسره تک نفره
    • اسلاید زومرانگو

    سرسره گروهی 

    برخی از سرسره‌های این پارک آبی به صورت گروهی قابل استفاده هستند. اگر شما به همراه جمعی از دوستان و اقوام خود برای تفریح به آنجا بروید، می‌توانید خاطرات مشترک بسازید و از این سرسره‌‌های گروهی استفاده کنید. اسلایدهای گروهی انواع مختلفی دارند، برخی بسیار بلند و برخی پرپیچ و خم هستند.  نکته مشترک تمام آن‌ها، این است که تجربه بسیار جذابی هستند.

    سرسره گروهی پارک آبی آتلانتیس

    عکسی از سرسره گروهی پارک آبی آتلانتیس 

    سرسره موج شوک

    سرسره موج شوک یکی از بلندترین سرسره‌های آبی این مجموعه است که در دسته سرسره‌های خانوادگی قرار می‌گیرد. شما در این سرسره می‌توانید همراه دوستان و آشنایان خود، با سرعت، قدرت و هیجان زیاد به پایین سر بخورید. سرسره موج شوک، ۴۴۹ متر است و پیچ و خم زیادی دارد که برای افراد، بسیار هیجان‌انگیز است. تونل‌های این مسیر تاریک‌اند و شما به سرعت نور از آن‌ها عبور می‌کنید. به هرکدام از این تونل‌ها که رسیدید، بالا را نگاه نکنید، زیرا هر لحظه باید منتظر ریختن آب بر سر و صورت خود باشید.

    سرسره آکوآکندا

    یکی دیگر از سرسره‌هایی که می‌توانید در پارک آبی آتلانیس دبی به همراه دوستان و خانواده خود تجربه کنید، سرسره آکوآکندا است که بلندترین سرسره تیوپی جهان محسوب می‌شود. از جمله ویژگی‌های این سرسره، می‌توان به تونل تاریک و پیچ در پیچ اشاره کرد که به سرعت از آن‌ عبور می‌کنید. سرسره آکوآکندا یکی از مهیج‌ترین سرسره‌های دبی و جهان است. 

    سرسره تک نفره 

    برخی افراد ترجیح می‌دهند به تنهایی هیجان سرسره‌های آبی را تجربه کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، نگران نباشید! زیرا در پارک آبی آتلانتیس سرسره‌های تک نفره نیز وجود دارد. در این سرسره‌ها هیجان سر خوردن از پیج و خم‌ها را می‌توانید به تنهایی تجربه کنید. سرسره‌های تک نفره و رقابتی زیادی در این مجموعه وجود دارند که برخی از آن‌ها معروف‌تر هستند.

    پارک آبی آتلانتیس دبی

    عکسی از سرسره تک نفره پارک آبی آتلانتیس

    سرسره زومرانگو 

    یکی از مشهورترین سرسره‌های پارک هیجان‌انگیز آتلانتیس، سرسره زومرانگو است. این سرسره، تک نفره طراحی شده است و پیج و تاب‌های بسیار عجیبی دارد که شما را لبریز از هیجان می‌کند. در مسیر این پیچ و خم‌ها، ممکن است احساس بی‌وزنی کنید و سپس، ناگهان به سطح زمین برسید. اگر عاشق هیجان هستید، سرسره زومرانگو را از دست ندهید. 

    پارک آبی آتلانتیس تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است

    سفر به دبی و بازدید از پارک آبی آتلانتیس می‌تواند یک تجربه متفاوت، خاص و فراموش‌نشدنی باشد. اگر قصد دارید یک روز بسیار هیجان‌انگیز را برای خود رقم بزنید، حتما در تور دبی و سفر به دبی، به این پارک آبی بروید و هیجان و سرعت را با بهترین سرسره‌های آبی جهان تجربه کنید. فقط لطف کنید و به قوانینی که در این مقاله اشاره کردیم، حتما توجه داشته باشید. اگر تجربه هیجان‌انگیزی از پارک آبی آتلانتیس دارید،این تجربه را با ما در میان بگذارید.

    سوالات متداول

    1. پارک آبی آتلانتیس در کجا واقع شده است؟

    پارک آبی آتلانتیس در دبی، امارات متحده عربی، واقع شده است. این پارک آبی در جزیره «پالم جمیرا» قرار دارد که یکی از جزایر مصنوعی جدید، به شکل نخل خم‌شده است. این جزیره در شمال دبی واقع شده و به وسیله جاده و ایستگاه قطار شهری قابل دسترسی است.

    2. چه تجربیات و امکاناتی در پارک آبی آتلانتیس دبی وجود دارد؟

    پارک آبی آتلانتیس دبی یکی از معروف‌ترین پارک‌های آبی در جهان و دارای امکانات متنوعی برای بازدیدکنندگان است. این پارک شامل اسلایدهای متنوع، مراکز آبی برای کودکان و بزرگ‌ترها، مناطق تفریحی، استخر، موج‌ساز‌ و برج‌های آبی با ارتفاعات مختلف است. همچنین، پارک آتلانتیس دارای رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و امکانات تفریحی دیگری مانند شناورهای زیرآب، جهت مشاهده جانوران دریایی و مرداب‌های مصنوعی است.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW