021-88507190

راهنمای سفر به دبی

گردشگری م.مقیمی 09 خرداد ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
راهنمای سفر به دبی و نکات و تجربیات کسانی که قبل از شما به دبی سفر کرده اند از موارد مهم در سفر به دبی است تا بهترین تجربه را داشته باشید که آن را بررسی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    راهنمای سفر به دبی و نکاتی که باید بدانید

    چه چیزی می تواند بهتر از این باشد که قبل از اینکه به دبی سفر کنید، از تجربیات کسانی که قبل از شما به دبی سفر کرده اند، مطلع شوید؟ تجربه هایی که یک به یک ارزشمندند و می توانند باعث شوند که شما از زمان و هزینه ای که به سفر به دبی اختصاص داده اید، بیشترین استفاده را کنید. با ما همراه باشید تا مهمترین نکات، تجربیات و راهنمای سفر به دبی را با شما در میان بگذاریم و اطلاعاتی را درباره سفر به دبی به شما بدهیم که هیچ کسی به شما نمی گوید!

    بدون اینکه لحظه ای تامل کنید، یک "گو دبی کارت" بگیرید

    خریدن گو دبی کارت هوشمندانه ترین کاری است که شما می توانید در طول سفر به دبی انجام دهید. این کارتی که در موردش صحبت می کنیم، کارتی است که برای توریستان در این شهر طراحی شده است تا بتوانند به شکل ارزانتری از جاهای دیدنی دبی بازدید داشته باشند. شما با این کارت می توانید از بالای برج خلیفه دیدن کنید، در تورهای گشت شهری دبی شرکت کنید و یک عالمه تفریحات جالب را در این شهر تجربه کنید که اگر این کارت را نداشته باشید، برایتان خیلی گران تمام می شوند. همچنین برای اینکه سفر ارزانی داشته باشید، می توانید تور دبی ارزان را از طریق  تماس با آژانس هواپیمایی مهرپرواز رزرو کنید.

    در دبی نگران دزد و سارق نباشید

    خوبی دبی به این است که مسئولین و نیروهای پلیس آن به شدت از آن محافظت می کنند و سخت گیری های آن ها باعث شده که نرخ جرم و جنایات به شکل باورنکردنی پایین باشد. پس با این حساب بهتر است که شما با خیال راحت و بدون استرس از اینکه با سارق و دزد رو به رو شوید، به راحتی در این شهر گشت و گذار کنید و از آرامش بی نهایت این شهر لذت ببرید.

    زودتر از موعد پرواز برگشتتان به فرودگاه دبی بروید

    فرودگاه دبی فرودگاه خیلی بزرگی است و از این سو به آن سو رفتن در آن زمان خیلی زیادی را می طلبد. پس بهتر است که برای اینکه از پروازتان جا نمانید، زودتر از موعد پرواز برگشتتان در فرودگاه دبی حاضر باشید.

    قبل از سفر به دبی در مورد داروهایتان تحقیق کنید

    بعضی از داروها هستند که مصرف آن ها در ایران مشکلی ندارد، اما ممکن است که همان داروها در کشور امارات متحده عربی جزء داروهای ممنوعه باشند. از جمله آن ها می توان به داروهایی که حاوی کدوئین یا مسکن های دیگر هستند، اشاره کرد. پس اگر داروی خاصی را مصرف می کنید، حتما از پزشکتان یا هر کسی که در این باره اطلاعات کامل دارد، سوال بپرسید و ببینید که حمل آن دارو در دبی آزاد هست یا خیر.

    شانس استفاده از خدمات مراکز اسپا دبی را از دست ندهید

    خیلی از توریستان این را نمی دانند که دبی مراکز اسپا و ماساژ لوکسی دارد. اما هر کسی که وارد یکی از این مراکز اسپا در دبی می شود، تا عمر دارد از تجربه خوب گرفتن ماساژ در این کشور تعریف می کند. پس بهتر است که شما هم شانس استفاده از خدمات مراکز اسپا دبی را از دست ندهید.

    از مراکز خرید دبی فقط برای خرید کردن استفاده نکنید

    فراموش نکنید که مراکز خرید دبی فقط برای خرید و فروش طراحی نشده اند و امکانات دیگری هم دارند. در خیلی از مراکز خرید دبی مراکز تفریحی مختلف تعبیه شده است. از جمله این مراکز تفریحی می توان به شهربازی، پیست اسکی سرپوشیده و آکواریوم اشاره کرد. با این اوصاف بهتر است که بعد از انجام خریدتان، سریع از مراکز خرید دبی خارج نشوید و حتما از امکانات تفریحی آن ها نیز استفاده کنید.

    از مراکز خرید دبی فقط برای خرید کردن استفاده نکنید

    غذاهای کشورهای مختلف را در دبی امتحان کنید

    خوب است این را بدانید که در رستوران های دبی همه مدل غذایی از غذاهای اماراتی گرفته تا غذاهای فیلیپینی، یمنی، بنگلادشی، اتیوپی، پاکستانی، افغانستانی و حتی ایرانی سرو می شوند. پس بهتر است که در هنگام انتخاب غذا در دبی، محافظه کاری را کنار بگذارید و خودتان را برای امتحان کردن طعم های جالب و جدید در رستوران های شهر دبی آماده کنید.

    غذاهای کشورهای مختلف را در دبی امتحان کنید

    از زمان حراجی های دبی مطلع باشید

    یک بار در ماه ژانویه و در هنگام برگزاری فستیوال خرید دبی و یک بار در ماه جولای و در زمان فستیوال خرید تابستانه دبی که با نام جشنواره سورپرایزهای تابستانی دبی نیز شناخته می شود، لباس های مراکز خرید دبی حراج می خورند. پس اگر قصد خرید لباس دارید، هوشمندانه است که یکی از این دو ماه را برای سفر به دبی انتخاب کنید.

    روزهای جمعه و شنبه روزهای آخر هفته در دبی هستند

    معمولا در بیشتر کشورهای خارجی، روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل هستند. اما در دبی روزهای جمعه و شنبه را به عنوان روزهای اخر هفته می شناسند. در واقع هفته ها در دبی از روز یکشنبه شروع می شوند.

    دبی شهر خوبی برای قدم زدن نیست

    نکته مهمی که باید درباره سفر به دبی بدانید، این است که دبی شهر خوبی برای قدم نیست و شما باید همه مسافت ها را در آن با ماشین طی کنید. به خاطر اینکه دبی هوای گرمی دارد، این شهر برای پیاده روی طراحی نشده است و بیشتر به طراحی خیابان ها و بزرگراه ها برای عبور ماشین ها توجه شده است. در حقیقت قدم زدن در دبی در حالی که ماشین ها با سرعت 120 کیلومتر در ساعت از کنارتان عبور می کنند، حس خیلی جالبی ندارد و با این اوصاف بهتر است که شما هم به دنبال پیاده روی در دبی در طول سفرتان به این شهر نباشید.

    دبی شب های بسیار سرزنده و مهیجی دارد

    با اینکه خیلی از توریستان این مساله را نمی دانند، اما واقعیت این است که دبی کافه های شبانه عالی دارد که معمولا تا ساعت 3 صبح باز هستند. ضمن اینکه یک سری کشتی کروز تفریحی در دبی وجود دارد که در طول شب مهمانی های مفرحی در آن ها برپا می شود.

    دبی شب های بسیار سرزنده و مهیجی دارد

    دبی در کنار مراکز خرید مدرن، بازارهای سنتی نیز دارد

    به شما توصیه می کنیم که بعد از اینکه خوب در میان مراکز خرید دبی و فروشگاه های لوکس آن گشت و گذار کردید، به بازارهای سنتی دبی مثل بازار طلا فروش ها و بازار ادویه دبی نیز سر بزنید. این بازارها حال و هوای جالبی دارند و بازدید از آن ها رنگ و بوی جدیدی به سفر شما به دبی می دهد.

    مردم دبی به مسابقه شترسواری علاقه ویژه ای دارند

    اگر احیانا در زمان سفر شما به دبی یک مسابقه شترسواری در دبی برپا شده بود، حتما در آن شرکت کنید. جذابیت این مسابقه ها در دبی به این است که در آن ها سوارکار واقعی روی شترها وجود ندارد و شترها با یک سری ربات کنترل می شوند. یادتان باشد که شرکت در مسابقه این ربات ها به عنوان تماشاچی، تجربه بسیار جالبی است که فقط می توانید آن را در دبی کسب کنید.

    مردم دبی به مسابقه شترسواری علاقه ویژه ای دارند@


    درباره دبی بیشتر بخوانید:

    دبی در فصل تابستان تا چه اندازه گرم می شود؟

    چقدر پول با خودمان به دبی ببریم؟

    فصل حراج دبی چه زمانی است؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW