021-88507190

جاذبه های گردشگری آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا

سفری رویایی به شهر باشکوه آنتالیا 

آنتالیا، در منطقه ریویرا در کشور ترکیه واقع شده است که از شهرهای توریستی ترکیه می باشد که دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است. در این شهر بلوارهای بسیاری با درختان نخل و لنگرگاه دیدنی وجود دارد. در بخش قدیمی این شهر بافت خاصی از خیابان های کم عرض و پیچ در پیچ و خانه های قدیمی و محصور شده، که بسیار جلب توجه می کنند.
دلایل زیادی برای بازدید از مشهورترین شهر تفریحی ترکیه وجود دارد. با داشتن آثار تاریخی قدیمی و زندگی شبانه و مدرن، باعث شده تا هم افراد محلی و هم گردشگران بین المللی به این شهر زیبا سفر کنند و به طور یکسان عاشق، شهر آرامش بخش آنتالیا در کنار دریای مدیترانه شوند.

تاریخچه شهر زیبا آنتالیا از گذشته تا به امروز

تا امروز ساکنان اولیه این شهر نامشخص باقی مانده اند. نام این شهر بنا بر شواهد تاریخی از آتالوس دوم، پادشاه پرماگون گرفته شده است که 150 سال قبل از میلاد مسیح بر این ناحیه حکومت می کرده است. در سال 2008 و طبق حفاری هایی که در این شهر صورت گرفت، مشخص شد که زمانی آنتالیا پایگاه نیروی دریایی روم بوده و دارای ناوگان های قدرتمندی بوده است و نیز در این حفاری های انجام شده مشخص شد که قدمت این شهر به 300 سال پیش از میلاد مسیح بازمی گردد. آنتالیا در دوران روم باستان دارای رونق بسیاری بوده است، مسیحیت در قرن دوم میلادی در این شهر گسترش یافت. شهر مذکور در دوران امپراطوری بیزانس یکی از شهرهای خیلی مهم بوده است. در قرن سیزدهم میلادی این شهر به دست ترکان سلجوقی فتح شد و از سال 1321 تا 1423 میلادی به عنوان پایتخت کشور ترکیه شناخته می شد. به گفته اولیا چلپی در قرن هفدهم میلادی آنتالیا دارای 3000 خانه، شامل بیست محله ترک نشین و چهار محله یونانی نشین بوده است و همچنین 200 قایق در بندر بوده است. در قرن 20 میلادی در پی مهاجرت ترک های قفقاز و بالکان به این منطقه، جمعیت آنتالیا به 25.000 نفر رسید. مسیحیان و یهودیان در نواحی جداگانه ای از شهر و در کنار بندر ساکن هستند.

جغرافیا و آب و هوای آنتالیا 

آنتالیا در منطقه مدیترانه ای و غرب ترکیه قرار گرفته است. شهر آنتالیا از سمت شمال با شهر بوردور، از سمت جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک و از غرب به شهر کورکوتلی راه پیدا می کند. تنها رودخانه این منطقه، رود آکسو می باشد که در انتها به آبشار دودن ختم می شود.
این شهر دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد و به صورت کلی دارای تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و بارانی می باشد. در زمستان ها، امواج هوای گرم از سمت دریا به طرف ساحل در حال چرخش است که این امر از سرما و برودت هوا جلوگیری می کند. میانگین هوا در تابستان حدود 30 تا 35 درجه سلسیوس می باشد. در زمستان و در ماه ژانویه دمای هوا به 9 تا 15 درجه سلسیوس می رسد و تا به حال بارش برف در این منطقه به ندرت گزارش شده است. میانگین رطوبت سالانه در این منطقه 64 درصد است. به صورت متوسط این شهر در سال، 300 روز آفتابی و بین 40 تا 50 روز بارانی است و میانگین دمای سالیانه حدود 7/18 درجه سلسیوس می باشد.
بهترین زمان برای بازدید از آنتالیا کی می باشد
اگر می خواهید از سواحل و کوهها استفاده کنید، در اواخر بهار یا اوایل پاییز به آنجا بروید. هوا بسیار خنک تر از ماه های تابستان خواهد بود. متوسط دمای سالانه 21 درجه و متوسط بارندگی در آنتالیا حدود 90 میلی متر است. تابستان ها از ژوئن تا آگوست و ژوئیه و آگوست گرم ترین ماه های سال است. جولای همچنین خشک ترین ماه سال است که میزان بارش در آن بسیار کم است.
با اینکه فصل بهار و پاییز محبوب ترین زمان گردش در آنتالیا می باشد اما هجوم گردشگری در فصل تابستان نیز وجود دارد. مخصوصا اینکه تفریحات آبی، قایق سواری و افرادی که می خواهند آفتاب بگیرند، تابستان را برای سفر انتخاب می کنند. 

تفریح و گشت و گذار در آنتالیا 

شنا کردن در رودخانه ترکیه و تفریح و گشت و گذار در کنار سواحل زیبا آنتالیا می تواند یک سفر خاطره انگیز را برایتان به ارمغان بیاورد. این شهر دارای یک بندر قدیمی جذاب و همچنین هتل های بزرگ و جدید و مناظر زیادی از زمان امپراطوری رومیان می باشد. از جاذبه های برتر این شهر می توان به دروازه هادریان اشاره کرد که در حدود سال 130 میلادی برای بازدید از امپراتور هادریان به آنتالیا، ساخته شد.
تورهای قایق در آنتالیا نیز یک فعالیت بسیار پرطرفدار است. شما می توانید تا شش ساعت در کشتی بمانید که احتمالاً شامل توقف در جزایر آنتالیا و تفریح در ساحلی جنوب آنتالیا خواهد بود. همچنین می توانید با دوچرخه الکترونیکی در سواحل و خیابان های زیبا این شهر به کاوش بپردازید.
زیباترین قسمت آنتالیا، بندر کاله ایچی است و بهترین راه برای گذراندن یک روز، سفر با قایق به این بندر زیبا می باشد. شما می توانید خط ساحلی آنتالیا را ببینید، در سواحل شنا کنید و ماهی تازه بگیرید و بخورید.
اگر به فرهنگ های یونان و روم باستان علاقه مند هستید، باید از موزه باستان شناسی آنتالیا دیدن کنید، جایی که آثار باستانی از شهرهای باستانی منطقه به نمایش گذاشته شده است.

در آنتالیا چی بخوریم کجا بخوریم 

در رستوران های آنتالیا همه جور غذایی از سنتی تا بین المللی می توانید پیدا کنید. البته قیمت غذا در آنتالیا از بقیه شهر های ترکیه گران تر می باشد. برای خورد و خوراک در آنتالیا پیشنهاد می کنیم حتما غذا های محلی و سنتی ترکیه را امتحان کنید که هم در رستوران های مدرن شهر و هم در رستوران های محلی شهر می توانید این غذا ها را پیدا کنید.
غذاهای دریایی نیز در این شهر به شدت محبوب و خوش عطر و بو می باشد حتما در رستوران های ساحلی این غذا های خوشمزه را میل کنید، مارینای کالایی، مکانی عالی برای خوردن ماهی است.
دسر های ترکیه را فراموش نکنید. بهترین دسر ها را در شهر های ترکیه می توانید نوش جان کنید که مزه فراموش نشدنی دارند.

هتل ها و اقامتگاه های شهر زیبا آنتالیا 

چشم انداز مناظر خیره کننده کوهستانی با آبهای شفاف مدیترانه، همه و همه آنتالیا را به یک مقصد شگفت انگیز تبدیل کرده است. این شهر سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر جهان می باشد. خوشبختانه این شهر برای رسیدگی به این حجم از گردشگر مجهز شده است و دارای بهترین امکانات می باشد.
آنتالیا در ساحل زیبای مدیترانه، اقامتگاه های وسیعی را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد. اگرچه بسیاری از هتل های آنتالیا در منطقه قدیمی Kaleici یا شهر تفریحی ساحلی لارا یافت می شوند، اما گزینه های زیادی برای رسیدگی به تمام سلیقه ها برای اقامت وجود دارد. چه هتل های شیک و مدرن در منطقه قدیمی و چه هتل های فوق لوکس و مجلل، آنتالیا سلیقه شما را برآورده می کند. اکثر هتل های آنتالیا دارای پارک های آبی می باشند و بسیار مجهز هستند.

فرودگاه شهر شگفت انگیز آنتالیا

فرودگاه آنتالیا یکی از پر ترددترین فرودگاه های کشور می باشد که در کرانه دریای مدیترانه واقه شده است. ساخت این فرودگاه در سال 1996 آغاز شد و در سال 1998 به بهره برداری رسید. فرودگاه آنتالیا در 10 کیلومتری شمال مرکز شهر قرار دارد و دارای 2 ترمینال است. ظرفیت این فرودگاه 35 میلیون مسافر در طول سال است که از نظر حجم مسافر در رده 12 فرودگاه های اروپا و در رده 2 کشور ترکیه قرار دارد. اتوبوس های شرکت هاواش به صورت دائم و مرتب از پایانه اتوبوس رانی شهر آنتالیا و نیز پردیس دانشگاهی آک دنیز به سمت فرودگاه حرکت می کنند. طی زمان 60 دقیقه از پردیس دانشگاهی آک دنیز و نیز 30 دقیقه از پارک یاووز اوزجان در جاده کنیاآلتی می توانید به فرودگاه برسید.
سفر خود به آنتالیا را با تورهای آنتالیا مهرپرواز آغاز نمایید. همین حالا بلیط هواپیما آنتالیا را رزرو کرده و سفر خود را در بهترین فصل سال آغاز نمایید.

جاذبه های گردشگری آنتالیا
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW