021-88507190

جاذبه های گردشگری مارماریس

جاذبه های گردشگری مارماریس

سفر به مارماریس بهشت مدیترانه

مارماریس یک شهر بندری زیبا و بسیار دوست داشتنی و مقصد توریستی در سواحل جنوب غربی مدیترانه ترکیه است. 
مارماریس یک تفرجگاه دوست داشتنی است، شنا در خلیج ها و سواحل ساکت و آرام، دریا همیشه بلوری، سواحل شن ریز طلایی، خلیج های کوچک و کلی جاذبه های تفریحی دیگر می تواند مقصدی بی نظیر برای سفر باشد.
مارماریس در طول سال 300 روز آفتاب دارد و می توان به عنوان بهشت مدیترانه در نظر گرفت. مارماریس همچنین یک مرکز مهم برای گردش با قایق و سفر های آبی است.

در مارماریس چه کار هایی می توانیم انجام دهیم 

طیف گسترده ای از کارهایی که باید در مارماریس برای تعطیلات انجام شود وجود دارد. مارماریس تنها یکی از آن مکانهایی است که می تواند با هر چیزی مانند، سواحل خوب، ورزش های آبی، پارک های آبی، سفر با قایق، ماجراجویی، رستوران های درجه یک و مجلل محلی و آفتاب مدیترانه ای به خود ببالد.
مارماریس مرکز تفریحات و خوش گذارنی می باشد همچنین شامل مناطق محبوب Armutalan و Siteler و تفرجگاه محبوب سواحل طولانی (Uzunyali) است. از مارماریس می توان به عنوان مرکز تاریخی هم نام برد.

در مارماریس برای تفریح به کجا برویم 

اماکن دیدنی در مارماریس بی پایان و بسیار چشمگیر است. مارماریس یک شهر ساحلی بسیار بزرگ است که می توانید از نقطه به نقطه آن از جمله سواحل زیبا، شهرها و دهکده ها، خلیج ها، تپه های جنگلی، کوه ها و..را ببنید. تعطیلات یک هفته ای در تورهای مارماریس برای کشف و تجربه کافی نخواهد بود. شما قطعاً از تعطیلات مارماریس خود لذت خواهید برد و می خواهید دوباره به این شهر بازگردید.
علاوه بر شهرها و توچال ها، ما به شما توصیه می کنیم از قلعه مارماریس، گونوسک، تنگه و جزیره بهشت، جزیره و ساحل کلئوپاترا، ساحل کیزکومو، دالیان، آبشار روستای تورگوت، خلیج کاراکاس گوت، آبشار و غارها، خلیج بوردوبت و خلیج گوکووا را نیز بازدید کنید و ببینید.
اگر ماشین ندارید و دوست دارید برخی از مناظر مشهور اطراف مارماریس را به آسانی کشف کنید، پیاده روی و گشت و گذار در مارماریس یکی از بهترین راه ها برای کاوش و لذت بردن از محیط اطراف و زیبا این شهر بی نظیر می باشد.

تفریحات شبانه در مارماریس 

در شب های مارماریس حسی فراموش نشدنی را تجربه خواهید کرد که با مهمانی ها، موسیقی زنده و... می توانید یک شب رویایی را برای خود رقم بزنید. اوقات تفریحی شبانه را در نقطه به نقطه مارماریس، می توانید پیدا کنید، که این تفریحات شامل رستوران های کنار جاده ای و ساحلی کوچک، تا کلوپ های شبانه و همچنین تراسهای شلوغ و عاشقانه کنار دریا می باشد.
همچنین هتل ها، برای کسانی که می خواهند شب های خود را در هتل های خود بگذرانند، نمایش های ویژه شبانه، انیمیشن ها و جاذبه هایی دیدنی را ترتیب می دهند. 

در مارماریس چه غذاهایی و در کجا بخوریم ؟

خوردن غذا در مارماریس خارق العاده است. در تفرجگاه مارماریس امکانات ناهار خوری مختلفی وجود دارد. می توان گفت که کل مارماریس پر از رستوران ها و کافه های با کیفیت است. بیشتر رستوران ها و کافه های مارماریس در کنار دریا و منطقه قلعه مارماریس قرار دارند. شما می توانید بر اساس سلیقه خود انواع غذاها، نوشیدنی ها و غذاهای بین المللی را پیدا کنید. منطقه نتل مارینا با مناظر آرام و رستوران های مجلل، برای یک شام عاشقانه بسیار ایده آل است. غذاهای ترکی تا حد زیادی مبتنی بر غذای امپراتوری عثمانی است که از قرن سیزدهم تا نوزدهم باقی مانده است. تأثیر غذاهای ایرانی، آسیای میانه، خاورمیانه، مدیترانه، قفقازی و بالکان را می توان در فرهنگ های مختلف غذاهای ترکی یافت. ترکیبات رایج در غذاهای ترکیه‌ای شامل گوشت گوسفند، نخود، بادمجان، روغن زیتون، ماست، پنیر، برنج، شیرینی، اسفناج، سیب زمینی، انوع نان، گوجه فرنگی و ادویه جات، ترشی جات و گیاهان مانند زیره، پاپریکا، نعنا و آویشن می باشد.

محبوب ترین غذاهای ترکی 

  • hummus
  • دولمه (برگ تاک، فلفل، کدو تنبل یا بادمجان پر شده با برنج و یا گوشت)
  • بورک (لایه های نازک از خمیر پر از گوشت، پنیر و سبزیجات)
  • cacik (خیار با ماست ، نعنا خشک و روغن زیتون).
  • Kuzu Güveç (نوعی غذای بره ای) 
  • کباب گوسفندی که روغن زیتون در آن خرد شده است ، 
  • کوفته ترکی (کباب های گوشتی تهیه شده از گوشت چرخ کرده، جعفری، تخم مرغ-نان، پیاز و ادویه هایی مانند زیره، پونه کوهی، نعنا، سیر و فلفل)
  • Mücver (پیاز رنده شده / کدو را با تخم مرغ ، پیاز ، شوید و پنیر ، سرخ شده یا فر پخته شده)

شیرینی های مشهور ترکی 

  • باقلوا (پسته یا گردو شیرین و آغشته به شربت شیرین)  
  • لوكما (خمیر سرخ شده آغشته به شربت)
  • و هلوا (ساخته شده از سمولینای بدون سس، آجیل کاج، کره، شکر و شیر) 
    و... می توان اشاره کرد.

برای سفر به مارماریس باید ویزا دریافت کنیم 

برای سفر به مارماریس و کلیه شهرهای ترکیه و گذراندن تعطیلات، با ویزای توریستی نیاز به گذرنامه معتبر دارند. ترکیه در تاریخ 17 آوریل 2013 توسط وزارت امور خارجه جمهوری ترکیه و با استفاده از سیستم الکترونیکی ویزا سیستم درخواست ویزا الکترونیکی را، راه‌اندازی کرده است و به مسافران اجازه داده می شود تا ویزاهای الکترونیکی خود را به راحتی از طریق اینترنت دریافت کنند. ویزای الکترونیکی یک سند رسمی است که اجازه ورود و مسافرت در ترکیه را می دهد. توجه داشته باشید که ویزا الکترونیکی فقط زمانی معتبر است که هدف از سفر، گردشگری یا تجارت باشد.
سفر خود به مارماریس را با مهرپرواز تجربه کنید. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی در هتل های مارماریس، میزبان شما عزیزان می باشد.

در سفر به مارماریس به بیمه مسافرتی نیاز داریم 

برای سفر به هر کشور برای جلوگیری از هر اتفاقی شما نیاز به بیمه مسافرتی دارید. هرگونه مشکلی ممکن است در خارج از کشور رخ دهد، تضمین بیمه نامه مسافرتی، آرامش خاطر را برای شما فراهم می کند که در صورت بروز خطر از شما محافظت خواهد کرد.
بیمه مسافرتی یک حمایت مالی در برابر حوادث احتمالی است که ممکن است در سفر شما اتفاق بیفتد. بیمه مسافرتی انواع مختلفی دارد بیمه، پوشش پزشکی را در صورت بیمار یا آسیب دیدگی برای شما فراهم می کند، اگر تلفن یا کالای شما به سرقت رفته یا پرواز شما کنسل شود یا هر مشکلی دیگری که امکان دارد در طول سفر برای شما اتفاق بیفتد، بیمه مسافرتی آن را پوشش می دهد. به طور کلی، بیمه مسافرتی محافظت در برابر شرایط اضطراری است و برای هر سفری لازم می باشد.

فرودگاه های مارماریس 

با گذشت سالها، ترکیه به یکی از مقصد های برتر در جهان تبدیل شده است و مارماریس بیشتر بازدید کنندگان را بدست آورده است. نزدیکترین فرودگاه به مارماریس، فرودگاه دالامان (88 کیلومتر) مرکز شهر می باشد و خدمات عالی به مسافران ارائه می شود.
پروازهای مستقیم زیادی به فرودگاه دالامان وجود دارد. البته پروازهای بین المللی بیشتر از طریق فرودگاه های استانبول و ازمیر، به این شهر انجام می شود.
نکات مهم قبل از عزیمت به فرودگاه که باید به یاد داشته باشید:

  • گذرنامه همراه خود داشته باشید
  • اطمینان حاصل کنید که هیچ مورد ممنوعه ای را در چمدان های خود، مانند اشیاء تیز و...همراه نداشته باشید
  • برای جلوگیری از مصادره و هرگونه سردرگمی در گمرک، داروهای ممنوعه، همراه خود حمل نکنید.
جاذبه های گردشگری مارماریس
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW