021-88507190

آیا می دانستید که در هواپیما ردیف 13 وجود ندارد؟

اخبار آژانس مسافرتی مهرپرواز 24 شهریور ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تا به حال شده که به دنبال صندلی خود بگردید و متوجه شوید که هواپیما ردیف 13 ندارد؟ ولیکن به احتمال بسیار زیاد تا به امروز نحسی شماره 13 به گوشتان خورده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تا به حال به شماره های ردیف های صندلی هواپیما دقت کرده اید؟ تا به حال شده که به دنبال صندلی خود بگردید و متوجه شوید که هواپیما ردیف 13 ندارد؟ ولیکن به احتمال بسیار زیاد تا به امروز نحسی شماره 13 به گوشتان خورده است. امروز آژانس مسافرتی مهرپرواز برایتان مطلبی آماده کرده است تا بررسی کنیم این باور توانسته به هواپیما راه پیدا کند و یا دلیل دیگری برای موجود نبودن عدد 13 در هواپیماها وجود دارد.

    آیا می دانستید که در هواپیما ردیف 13 وجود ندارد؟

    سقوط هواپیما و عدد 13
    در باورها و فرهنگ های متفاوت عدد 13 نحس به شمار می رود و کشورهای مختلف گاهاً رسم و رسوم عجیبی درباره 13 دارند. این مسائل که اکثراً باورها و خرافات غلطی هستند، به قدری گسترش پیدا کرده است که حتی امروزه و در زندگی مدرنیته هم به وفور به چشم می خورد و رد پایش کاملاً واضح است. ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی بسیاری که بسیار معتبر و معروف هم هستند در چیدمان صندلی ها و شماره گذاری ردیف ها شماره 13 را حذف کرده اند و شماره 13 وجود ندارد و ترتیب آنها به این صورت می باشد: 10،11،12،14...
    از هواپیمایی هایی که دنیا که از این باور خرافی استفاده کرده اند می توان به ایر فرانس، ایبریا، ایرترن، ایرنیوزلند و هواپیمایی لوکس و بسیار معروف لوفت هانزا اشاره کرد. 
    جودی گراهام ویور، سخنگوی شرکت هواپیمایی ایرترن در مصاحبه ای با روزنامه یو اس ای تودی (USA Today) درباره حذف عدد 13 در شماره گذاری ردیف های هواپیما اینچنین توضیح داد:
    اکثر مردم نمی خواهند در ردیف شماره 13 هواپیما بنشینند. اینکه ما به عنوان شرکت هواپیمایی این باور خرافی را قبول داریم یا نه مهم نیست. ما ایرلاین هستیم و هدفمان ارائه خدمات به مشتریانمان است. اگر این باور در فرهنگ عمومی وجود دارد و مردم کشورهای متفاوت همچنان این عدد را نحس می دانند ما هم به این باور احترام می گذاریم و آن را در نظر می گیریم. 
    این مطلب تا حد بسیار زیادی درست است، چرا که مسافرانی هستند که به خودی خود از پرواز و سفرهای هوایی وحشت دارند و دائماً نگرانند که هواپیما سقوط نکند یا حادثه ای رخ ندهد، چه برسد به اینکه ردیف شماره 13 نیز در هواپیما وجود داشته باشد.
    بسیاری از مسافران بعد از اینکه خرید بلیط هواپیما خود را که انجام می دهند، به محل گرفتن کارت پرواز می روند و به مسئولین می سپارند تا اگر هواپیما ردیف 13 دارد، برای آنها رزرو نکند و در ردیف های دیگر جایی برایشان در نظر بگیرد. 

    آیا می دانستید که در هواپیما ردیف 13 وجود ندارد؟

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW