021-88507190

سفر ایرانی ها به خارج از کشور 8.6درصد کمتر شد!

اخبار آژانس مسافرتی مهرپرواز 31 شهریور ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: سفر ایرانی ها به خارج از کشور در چهار ماه اول امسال 8.6% کاهش داشته است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: سفر ایرانی ها به خارج از کشور در چهار ماه اول امسال 8.6% کاهش داشته است. 
    به گزارش ایسنا، "علی اصغر مونسان" بدون آنکه به جزئیات آمار گردشگران خروجی از ایران اشاره کند گفت: "بر اساس آمار مربوط به چهار ماه ابتدایی سال جاری، از ابتدای فروردین تا تیر ماه، تعداد گردشگران و مسافران ایرانی به خارج از کشور 8.6 درصد کاهش داشته است که این امر صرفه اقتصادی بسیار خوبی برای کشور ایجاد کرده است."
    کمتر شدن سفر در این ماه ها همزمان با افزایش نرخ عوارض خروج از کشور، اجرای سیاست هایی درباره ارز مسافرتی، کاهش ارزش ریال در برابر ارزهای رایج همچون دلار و یورو، افزایش نرخ بلیط هواپیما و گرانی سفرهای خارجی تحت تاثیر این عوامل بوده است. 

    سفر ایرانی ها به خارج از کشور 8.6% کمتر شد!

    گزارش کاهش سفر خارجی ایرانی ‌ها از سوی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درحالی داده شد که در زمان پرداخت ارز مسافرتی به نرخ دولتی، به دفعات بانک مرکزی، نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی با آمارهایی حدودی نسبت به افزایش این سفرها تحت تاثیر سیاست‌ های ارزی،  انتقاد کرده بودند.  
    "مونسان" در این گفت و گو که با خبرگزاری خانه ملت انجام داده درباره طرح حذف مهر ویزای ایران از پاسپورت گردشگران ورودی، توضیح داد: "براساس صحبت‎‌ های انجام شده با نیروی انتظامی مشکلی در این زمینه وجود ندارد و عزیزان وزارت خارجه نیز با این پیشنهاد همراه هستند؛ تمام مشخصات گردشگر ورودی در سیستم ها ثبت می ‌شود بنابراین با عملی کردن این پیشنهاد مشکل امنیتی ایجاد نخواهد شد."

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW