021-88507190

با خواندن این مقاله جذاب، عاشق کانادا می شوید!

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 28 شهریور ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
امیدواریم که با خواندن این متن احساس خوبی به کشور وسیع، زیبا و چند فرهنگی کانادا پیدا کنید!

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    امیدواریم که با خواندن این متن احساس خوبی به کشور وسیع، زیبا و چند فرهنگی کانادا پیدا کنید!
    1-کانادا خیلی بزرگه!
    کانادا دومین کشور بزرگ جهان است و مساحتی حدود 10 میلیون کیلومتر مربع دارد. یعنی طول خط ساحلیش 40 برابر مسافت بین انگلیس تا کاناداست! یعنی 4 سال طول می کشد که در طول کل خط ساحلیش قدم بزنید و جالب است که بدانید پارک ملی وود بوفالو خودش به تنهایی از کل کشور هلند بزرگتر است.
    2-شهرهای کانادا بهترین کیفیت را دارند
    در رتبه بندی جهانی سال 2017 سه شهر کانادایی در لیست ده شهر برتر جهان برای زندگی جای گرفتند. ونکوور جایگاه سوم، تورنتو چهارم و کالگری رتبه پنجم را کسب کرد. در این سنجش پنج معیار سنجیده می شد که عبارت بودند از: مراقبت های بهداشتی، تحصیلات، محیط زیست، زیرساخت ها و ثبات.  جالب است که بدانید پایتخت  کشور کانادا شهر اوتاواست نه تورنتو!

    با خواندن این مقاله جذاب، عاشق کانادا می شوید!

    3-کانادا کشوری چند فرهنگی است
    خیلی از مردم جهان دوست دارند که به کانادا مهاجرت کنند و کانادا هم کشوری مهاجرپذیر است، 20% شهروندان کنونی کانادا در کشور دیگری متولد شده اند و پیش بینی شده است که این نرخ تا سال 2031 به 50% هم برسد. به دلیل وجود مهاجران زیاد از کشورهای مختلف دنیا، کانادا کشوری چند فرهنگی است و به همین دلیل شما راحت تر می توانید در آن زندگی کنید.
    4-کانادا دو زبان رسمی دارد
    در کانادا مردم به دو زبان انگلیسی و فرانسه صحبت می کنند. اگر به نظرتان زندگی در کشوری با دو زبان رسمی سخت است، به سنگاپور 4 زبانه و هند 16 زبانه فکر کنید! درواقع شما اگر به استان کبک در قسمت شرقی کانادا نروید، نیازی به یادگیری زبان فرانسه پیدا نمی کنید. استان کبک به سختی تلاش می کند که زبان فرانسه را در کشورش حفظ کند و سازمانی به نام OQLF (پلیس زبان) نظارتی مستقیم بر ماندگاری زبان فرانسه در این استان دارد.

    نکاتی که باید قبل از مهاجرت به کانادا بدانید!

    5-سرزمین کانادا بسیار زیباست
    در کانادا فاصله بین شهرها حتی بهتر از شهرها هستند. پس شما می توانید زمانی آرامش بخش را در سرزمین زیبای کانادا بگذرانید و از سواحل اقیانوس آرام، چمنزارهای زیبا و کوهستان های آن لذت ببرید. همچنین می توانید به آلبرتا بدلندز بروید و احساس بودن در فیلم های قدیمی وسترن را داشته باشید!
    6-دریاچه، دریاچه و باز هم دریاچه!
    کانادا طولانی ترین خط ساحلی جهان را دارد و 20% دریاچه های کل سیاره زمین متعلق به کاناداست. در واقع حدود 2 میلیون دریاچه در کانادا وجود دارد و به همین دلیل یک عالمه ورزش های آبی مهیج در دریاچه های کانادا وجود دارد که بدون نگرانی از کوسه ها می توانید از هیجان آن ها لذت ببرید! 

    با خواندن این مقاله جذاب، عاشق کانادا می شوید!

    7-کانادا خیلی خیلی سرد است!
    وقتی می گوییم سرد، منظورمان واقعا این است که خون در رگ هایتان یخ می زند! نواحی غرب کشور در زمستان دمایی حدود -30 تا -40 درجه را نیز تجربه می کنند. پس خودتان را برای سرمای آن آماده کنید.
    8-مردم کانادا عاشق هاکی روی یخ هستند
    خوب با این همه دریاچه یخ زده در کانادا، چه کار دیگری به جز هاکی روی یخ می توان انجام داد؟ آنقدر این ورزش برای کانادایی ها مهم است که دیدار نهایی هاکی کانادا در مقابل آمریکا در المپیک ونکوور سال 2010 بیشترین تماشاچی تلویزیون را در کل تاریخ کانادا داشت.

    با خواندن این مقاله جذاب، عاشق کانادا می شوید!

    9-در کانادا مسابقه ای برای طراحی پرچم برگزار شد
    در سال 1965 کانادا متوجه شد که هنوز یک پرچم رسمی ندارند. همه کشورهای دیگر طراحی های ساده را انتخاب کرده بودند، پس کانادا باید کمی خلاقیت به خرج می داد. 3541 طرح پرچم در مقایسه داوری شد و در نهایت طرح سرهنگ جورج اف جی استنلی برنده شد. پرچمی که امروزه ما می بینیم و همه کانادایی ها و توریستان عاشق آن هستند.
    10-سطح تحصیلات در کانادا در بالاترین حد است
    مدرسه های کانادا عالی هستند و کانادایی ها بیشترین تلاششان را برای تحصیل کودکشان می کنند. در رتبه بندی سال 2017 سطح تحصیلات بزرگسالان (25 تا 64 سال) کانادا رتبه اول را با 56.27% کسب کرد. اگر در مسابقه ای علمی و مربوط به اطلاعات عمومی رو به روی یک کانادایی قرار گرفتید، بهتر است که مسابقه را ترک کنید!
    11-مراقبت های بهداشتی در کانادا عالیست
    دولت برای هر فردی در کانادا بیمه سلامتی را پرداخت می کند و بعد این مراقبت ها به بخش های خصوصی واگذار می شود. اگر شما در کانادا نیاز به درمان پیدا کنید، می توانید از خدمات رایگان استفاده کیند.

    امیدواریم که با خواندن این متن احساس خوبی به کشور وسیع، زیبا و چند فرهنگی کانادا پیدا کنید!

    12- کانادایی ها زبان انگلیسی را با لهجه خاصی صحبت می کنند
    لهجه کانادایی ها کمی متفاوت است و شما در ابتدای مهاجرتتان ممکن است مجبور شوید از کانادایی ها بخواهید که جمله شان را چندین بار تکرار کنند تا متوجه شوید.
    13- متاسفم!
    جالب است که بدانید کلمه "متاسفم" مهم ترین کلمه کانادایی هاست. شما هر روز چندین بار این کلمه را از مردم در گوشه کنار هر خیابان خواهید شنید. پس شما هم این کلمه را به خاطر داشته باشید و از آن در موقعیت های مختلف برای عذرخواهی استفاده کنید. مردم به رسم ادب از این کلمه استفاده می کنند.
    14- در همه جای کانادا می توانید فروشگاه های مشهور تیمیز را پیدا کنید
    فروشگاه های زنجیره ای تیمیز قهوه و دونات می فروشند و در همه جای کانادا شعبه دارند. شما می توانید یکی از این فروشگاه ها را در هر گوشه کنار شهر از مراکز خرید گرفته تا ایستگاه های قطار و سینماها و حتی پارک ها پیدا کنید. در واقع از هر 10 فنجان قهوه خریداری شده در کانادا، 8 قهوه از فروشگاه های تیمیز خریداری شده است.
    15- دوستان پشمالوی کانادایی
    گوزن شمالی و سگ آبی دو حیوانی هستند که در کانادا بسیار دیده می شود. به همین دلیل در جاده ها تابلوهای زیادی درباره هشدار وجود این حیوانات را خواهید دید. سگ های آبی به سگ ها حمله می کنند، دست ها را گاز می گیرند و در کل مشکل ایجاد می کنند، پس حواستان به این حیوانات خطرناک باشد.

    با خواندن این مقاله جذاب، عاشق کانادا می شوید!

    16- حواستان به خرس ها باشد!
    این خرس های زیبا خیلی بزرگ و خطرناک هستند. اگر یک خرس بخواهد شما را بکشد، خیلی راحت این کار را انجام می دهد. سه مدل خرس در کانادا وجود دارد که باید از آن ها بترسید: خرس های سیاه، خرس های گریزلی و خرس های قطبی. در کانادا حدود 500000 خرس سیاه وجود دارد که اساسا بالای درخت ها می روند و نزدیک آدم ها نمی شوند، مگر اینکه خیلی گرسنه باشند. حدود 20000 خرس گریزلی نیز در کانادا وجود دارد که احتمال بیشتری می رود که به انسان ها حمله کنند. از طرفی 17000 خرس قطبی در کانادا وجود دارد که در واقع 70% تعداد کلشان در جهان است. این خرس ها تا حدی خطرناک هستند که شهروندان چرچیل درب های ماشینشان را همیشه باز می گذارند تا در صورت نیاز سریعا فرار کنند.

    کانادا

    17- در کانادا برای حیوانات پل ساخته می شود!
    یک راه حلی که از تصادفات حیوانات در جاده ها جلوگیری می کند، ساختن پل برای آنهاست و جالب است که بدانید این پل ها واقعا کاربردی هستند. این پل های سرسبز راهی جذاب برای حیوانات هستند و به همین دلیل حیوانات از روی آن ها عبور می کنند و محاسبه شده است که بین سال های 1996 تا 2012 حیوانات حدود 150000 بار از  پل واقع در پارک ملی بانف استفاده کرده اند.
    خیلی نگران خرس ها نباشید، این ها فقط بیرون رفتنتان را کمی هیجان انگیزتر می کنند! 
    آژانس هواپیمایی مهرپرواز به عزیزانی که قصد دریافت ویزای کانادا را دارند کمک میکند،همچنین دوستان گرامی میتوانند بلیط ارزان هواپیما را در وب سایت ساده و مرتب مهرپرواز به شکلی راحت و آسان خرید کنند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW