021-88507190

قیمت ارز کم شد، قیمت بلیط هواپیما بالا مانده است!

اخبار آژانس مسافرتی مهرپرواز 14 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران بیان کرده است: افت ارزش ارز هنوز بازار سفرهای هوایی را تحت تاثیر قرار نداده است و کاهش قیمتی که در چند روز گذشته در بلیط هواپیما ایجاد شده است، صرفاً به دلیل عرضه و تقاضا در این فصل می باشد.
    به گزارش خبرگزاری ها، با کاهش ارز در کف بازار و بانک ها انتظار می رود، روند افزایشی قیمت بعضی کالاها و خدمات که در ماه های اخیر افزایش قیمت شدیدی داشتند، با همان شتاب در سراشیبی قرار بگیرند، ولیکن اظهارات دبیر انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی نشان می دهد این انتظار را حداقل در بخش سفرهای هوایی نباید داشت!
    "مقصود اسعدی سامانی" درباره تاثیر کاهش قیمت ارز بر قیمت بلیط هواپیما به رسانه ها گفت: «باید دید در آینده چه می شود؛ چرا که هم اکنون بازار ارز در وضعیت با ثباتی قرار نداررد.»
    وی قیمت گذاری شرکت های هواپیمایی را در حالی متاثر از سامانه "نیما" دانسته که بانک مرکزی روز چهارشنبه از کاهش نرخ ارز در این سامانه خبر داده و ارزش هر یورو را حدود "9196" تومان اعلام کرده بود. با این حال اسعدی سامانی گفته است که بعضی شرکت ها هنوز نتوانسته اند ارز مورد نیاز خود را از این سامانه تامین کنند و به ناچار از بازار آزاد ارز مصرفی خود را تامین کرده اند. 
    "رئیس هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران - حرمت الله رفیعی" به خبرگزاری ها بیان داشته که: در این مدت که ارز با افت قیمت روبه رو شده است، اتفاق جدیدی در نرخ بلیط هواپیما ایجاد نشده است و شرکت های هواپیمایی قیمت ها را پایین نیاورده اند و اکثر پروازها همچنان خالی می روند و کاهش قیمتی که در چند روز اخیر شاهد آن بودیم، صرفا به دلیل عرضه و تقاضا در این فصل بوده است. 
    او در واکنش به گزارش هایی درباره کاهش نرخ بلیط در برخی مسیرهای هوایی که به زیر 200 هزار تومان رسیده است، اظهار کرده است: متاسفانه این اخبار درست نیست! چرا که با وجود افت نرخ ارز در سامانه "نیما" (که طبق دستور سازمان هواپیمایی قیمت بلیط بر اساس قیمت آن تعیین می شود) نرخ ها نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه همچنان بالا هم هست. 
    رفیعی یادآور شد: هنگامی که قیمت ارز در بازار با شیب بسیار زیاد صعود کرد، شرکت های هواپیمایی ناعادلانه قیمت ها را افزایش دادند و اکنون که قیمت ارز به زیر 10 هزار تومان رسیده است، یک ریال هم کاهش قیمت نداشته ایم.

    قیمت ارز کم شد، قیمت بلیط هواپیما بالا مانده است!

    "رئیس کمیته حمل و نقل مجلس - شادمهر کاظم زاده" چندی پیش با بیان این انتظار که قیمت بلیط هواپیما در روزهای آینده باید کاهش پیدا کند، یادآور شده است: «مسئولان سازمان هواپیمایی بارها اعلام کرده اند 55% از قیمت بلیط هواپیما به نرخ ارز مربوط است، از این رو وضعیت ارز نقش مستقیمی در نرخ تمام شده بلیط دارد.»
    وی همچنین هشدار داده است: «قطعا اگر شرکت های هواپیمایی نسبت به تعدیل و کاهش نرخ های بلیط هواپیما اقدام نکنند، این مسئله به صورت ویژه در کمیسیون عمران مجلس مورد پیگیری قرار خواهد گرفت، زیرا این شرکت ها به کاهش قیمت ها مکلفند.»
    جهت مشاهده و مطالعه اخبار بیشر در صنعت هوایی و نیز گردشگری می توانید به وبسایت آژانس مسافرتی مهرپرواز مراجعه نمایید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW