021-88507190

تفاهمنامه بین ایران و وزارت بهداشت عراق ویژه زائران اربعین

اخبار آژانس مسافرتی مهرپرواز 25 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تفاهمنامه ای در خصوص ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زائرین با وزارت بهداشت عراق به امضاء رسیده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تفاهمنامه ای در خصوص ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زائرین با وزارت بهداشت عراق به امضاء رسیده است. 
    دکتر "حسین کولیوند" سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: «در سفر هفته گذشته به عراق و سر کنسول نجف و کربلا، در خصوص خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی انجام شد.»
    طبق این تفاهمنامه قرار شد متخصصان بهداشت و متخصصانی که برای مدیریت و پیشگیری از بیماری های واگیر در عراق حضور دارند با تیم های عراقی به صورت مشترک، بر خدماتی که در طول ایام و مسیر راهپیمایی اربعین مورد نیاز است، نظارت داشته و آن ها را هماهنگ و از همه نظر آنها را بررسی کنند. 
    همچنین مطالب آموزشی را در قالب بروشور یا متن های ارسالی در اختیار تیم های عراقی قرار داده خواهد شد تا از طریق شبکه های ملی، خصوصی، محلی و همچنین شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی مردم و زائرین استفاده کنند. 
    ظرفیت بیمارستان‌ های ثابت و تعداد بیمارستان‌ های سیار در مناطق مرزی غرب و جنوب کشور در طول این مدت، افزایش قابل توجهی یافته است، البته بیمارستان‌ های "CBRNE" که عملیات مقابله با حوادث بیوتروریستی، شیمیایی، میکروبی و هسته‌ ای را انجام می ‌دهند نیز توسط نیروهای مسلح در مناطق مرزی ایجاد و مستقر خواهند شد.

    تفاهمنامه بین ایران و وزارت بهداشت عراق ویژه زائران اربعین

    اعزام پزشکان متخصص ایرانی در رشته‌ های مختلف از جمله قلب، داخلی، طب اورژانس، ارتوپدی، مغز و اعصاب و جراح عمومی به بیمارستان ‌های عراق به منظور کمک و تسریع در ارائه خدمات پزشکی که توسط هلال احمر در عراق ارائه می‌ شود، از دیگر مفاد تفاهمنامه است که اجرا خواهد شد. 
    در مرزهای شرقی و غربی کشور نیروهای بهداشتی و اورژانس کشور مستقر هستند تا سلامت زائرین ایرانی و کشورهای همسایه از جمله پاکستان و افغانستان تامین شود. البته در مدت راهپیمایی اربعین حسینی، کنترل و نظارت دقیقی بر آب آشامیدنی، تهیه غذا و توزیع آن نیز در تمام محورهای مواصلاتی و مراکز استقرار زائرین وجود دارد.
     قرار گرفتن ۹ بالگرد اورژانس هوایی و ۹۰۰ آمبولانس اورژانس در مناطق مرزی و محورهای مواصلاتی و تامین دارو و تجهیزات پزشکی توسط سازمان غذا و دارو و خون و فرآورده‌ های خونی از موضوعات این تفاهمنامه است.
    جهت اطلاعات بیشتر برای خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و یا سوالاتی از تورهای اربعین می توانید از طریق راه های تماس با ما، با همکاران خبره ما در ارتباط باشید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW