021-88507190

جشنواره روز تفلیس

رویدادها و فستیوال ها آژانس مسافرتی مهرپرواز 29 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
یکی از جشنواره های مهم که در تفلیس برگزار می شود، جشن روز تفلیس یا تولد تفلیس نا دارد که به زیبایی خاصی در منطقه قدیمی شهر با موسیقی برگزار می شود که بسیار هیجان انگیز است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    هر ساله به هنگام تغییر فصل و یا دلایل مذهبی و یا رسم و رسوم خاص، در سراسر دنیا فستیوال های متنوعی برگزار می شود، فستیوال هایی رنگارنگ و شاد و گاهاً همراه با موسیقی و رقص و آواز و یا رسوم خاصی که مردم محلی آنها را اجرا می کنند. 
    یکی از جشنواره های مهم که در تفلیس برگزار می شود، جشن روز تفلیس یا تولد تفلیس نا دارد که به زیبایی خاصی در منطقه قدیمی شهر با موسیقی برگزار می شود که بسیار هیجان انگیز است. مکان اصلی جشن در میدان گرگاسالی می باشد و با وجود اینکه جشن مخصوص تفلیس است، اما مردم زیادی با خرید بلیط هواپیما خود را در زمان جشن به آنجا می رسانند تا بتوانند در این جشنواره شرکت کنند. استقبال بسیار زیاد مردم دنیا و شکوه و عظمت برگزاری آن، این جشن را به فستیوال با شکوه ملی تبدیل کرده است. 
    در آخرین یکشنبه ماه اکتبر در هر سال، هنگامی که جشن تفلیس فرا می رسد، مردم با رقص و پایکوبی گرجی، کنسرت های خیابانی، سرو غذاهای سنتی گرجی و شراب مخصوص گرجی در غرفه های روباز خیابانی و آتش بازی این روز به یادماندنی را در گرجستان به خصوص شهر تفلیس جشن می گیرند. صدای خوش و دلنواز موسیقی گرجی از محله قدیمی تفلیس به گوش می رسد و دختران و پسران هنرمند با لباس های رنگارنگ و بسیار جالب سنتی گرجی، در مکان های تعبیه شده، به رقص گرجی می پردازند، این رقص های افسانه ای که اساس آن به تصاویر کشیدن روایات و سوز عاشقانه است، لحظات رمانتیکی را برای هر بیننده ای رقم می زند.

    جشنواره روز تفلیس

    با ادامه پیاده روی در بعداز ظهر آخرین یکشنبه ماه اکتبر، درخت های بلند قامت محله قدیمی تفلیس را می توانید مشاهده نمایید که رنگ های زرد و نارنجی و قهوه ای و حتی قرمز خود، گویی خود را برای جشن آراسته نموده اند و ببینید که چطور دلربایی می کنند. 
    ظروف بسیار بزرگ میوه های پاییزی در اکثر غرفه های روباز خیابانی گذاشته شده اند. انواع پنیر، دسرهای تهیه شده با انگور، لواشک، نان و شیرینی های متنوع و همچنین شاهکارهای صنایع دستی را می توانید به وفور در کوچه و خیابان های شهر ببینید. 
    این جشن تا پاسی از شب ادامه دارد و در انتها رقص فشفشه های بسیار زیبا در دل شب، چشم ها را به خود خیره می کند. این نورهای زیبا در دل تاریکی آسمان شب بسیار تماشایی و زیبا می باشند و لبخند را روی لب ها می نشاند. 
    چنانچه قصد دارید که در جشن روز تفلیس یا همان تولد تفلیس در این شهر زیبا باشید و یا برنامه سفرتان را برای زمان این جشن گذاشته اید، می توانید با سرویس رایگان به فرودگاه امام خمینی بروید و تنها هزینه ای که می بایست پرداخت نمایید، هزینه عوارض خروج از کشور می باشد. 

    جشنواره روز تفلیس

     
    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW