021-88507190

بزرگترین فرودگاه جهان در ترکیه افتتاح شد!

اخبار آژانس مسافرتی مهرپرواز 09 آبان ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
فرودگاه جدید استانبول که بزرگترین فرودگاه دنیا نیز محسوب می شود به دست رئیس جمهور ترکیه افتتاح شد!

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    فرودگاه جدید استانبول که بزرگترین فرودگاه دنیا نیز محسوب می شود به دست رئیس جمهور ترکیه افتتاح شد! فرودگاه جدید استانبول با هزینه ای 11.7 میلیارد دلاری خارج از شهر استانبول بازگشایی شد. افتتاح این فرودگاه عظیم نقش بسیار زیادی در اقتصاد جهان دارد. فرودگاه استانبول، نامی است که اردوغان برای این فرودگاه انتخاب کرده است. بر اساس پیش بینی ها پس از راه اندازی فرودگاه استانبول، 1.1 میلیارد یورو در سال به مدت زمان 25 سال توسط شرکت فعال در فرودگاه به دولت ترکیه پرداخت خواهد شد. با اتمام کلیه مراحل فرودگاه، لغب بزرگترین فرودگاه جهان را از آن خود خواهد کرد. البته در ماه ژانویه به صورت کامل عملیاتی خواهد شد. 
    این فرودگاه تازه تاسیس توانایی جا به جایی سالانه 90 میلیون مسافر را دارد. پروازهای داخلی به آنکارا، ازمیر و آنتالیا و در اول و هشتم نوامبر پروازهایی از ترکیه به سوی قبرس شمالی و جمهوری آذربایجان در 31 اکتبر جاری انجام خواهند شد. این فرودگاه بین المللی بزرگ با 60 کشور جهان در ارتباط خواهد بود.

    بزرگترین فرودگاه جهان در ترکیه افتتاح شد!

    به گفته رئیس جمهور ترکیه فرودگاه استانبول خدمت بسیار بزرگی از جانب کشورش ترکیه به منطقه و جهان خواهد بود که تمامی بخش های آن تا سال 2023 آماده بهره برداری می باشد.
    اردوغان بیان کرد: فرودگاه استانبول با معماری، بنا، نوع بهره برداری و هزینه صرف شده مایه افتخار ترکیه است و طرحی نمونه در سطح جهان به شمار می رود و هر بخش بر اساس معیارهایی بیشتر از معیارهای بین المللی و آخرین تکنولوژی روز دنیا خواهد بود. 
    وی ادامه داد: گنجایش فرودگاه برای مرحله اول 90 میلیون مسافر در سال است و این در حالی است که با تکمیل تمام مراحل پروژه به 150 میلیون مسافر می رسد و می تواند در صورت نیاز پاسخگوی 200 میلیون مسافر هم باشد.
    تا پایان امسال فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول، فعالیت های خود را ادامه دهد، ولیکن قرار شده است که پس از پایان عملیاتی شدن فرودگاه جدید استانبول، فرودگاه آتاتورک به پارک تبدیل شود.
    برای رزرو تور و بلیط هواپیما و رزرو هتل در هر کجای دنیا می توانید از طریق ارتباط با ما، با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز در ارتباط باشید.

    فرودگاه جدید استانبول

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW