021-88507190

حقایق عجیب در مورد غذای هواپیما که از آنها بی اطلاعید

اخبار م.مقیمی 12 دی ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    حقایق عجیب در مورد غذای هواپیما

    مشکل غذاهای هواپیما چیست؟ چرا طعم خوبی ندارند؟ بیشتر مسافران از غذاهای هواپیما خیلی خوششان نمی آید. اما باید بدانید که پشت این غذاهای ساده که در هواپیما می بینید، داستان های زیادی نهفته است! با ما همراه باشید تا با عجیب ترین حقایق در مورد غذای هواپیما آشنا شوید.

    1- آشپز را سرزنش نکنید! علم ثابت کرده است که غذا، هرچه قدرهم که خوش طعم باشد، در ارتفاعات آسمان بدمزه به نظر می رسد!

    جالب است که بدانید بدن انسان در برابر بودن در ارتفاع، فشار کم و رطوبت کم هوا و صدای زیاد موتور هواپیما، واکنش نشان می دهد و به همین دلیل طعم غذاها در ارتفاعات بدمزه به نظر می رسد. در واقع توانایی بدنتان برای درک مزه شیرینی به 15 تا 20 درصد و تواناییتان برای درک شوری غذا به 20 تا 30 درصد کاهش پیدا می کند. بعضی از ایرلاین ها تلاش می کنند که با شورتر کردن و شیرین تر کردن غذا، طعم غذاهایشان را بهبود ببخشند. به هر حال باید بدانید که طعم غذاها در داخل هواپیماها متفاوت است و این تقصیر دستپخت آشپزها نیست!

    غذای هواپیما

    2- در گذشته غذاها در داخل خود هواپیما توسط آشپزهای حاضر در هواپیما درست می شد

    قبل از اینکه قوانین مخصوص به امنیت هواپیما تصویب شود، پرواز با هواپیما تجربه متفاوتی با امروز بوده است! نه تنها مسافران حق داشتند که در طول پرواز سیگار بکشند، بلکه غذاها هم در خود هواپیما پخته می شد. 

    3- امروزه غذاهای هواپیما روی زمین درست می شوند!

    امروزه آماده سازی غذاها قبل از پرواز انجام میشود تا با قانون های امنیت هواپیما در تضاد نباشد. غذاها داخل هواپیما با اجاق های مخصوص همرفتی گرم می شوند، به صورتی که هوای خشک بر روی غذاها جریان پیدا می کند تا آن ها را گرم کند. 

    غذای هواپیما

    4- گذاشتن هدفون روی گوش هایتان باعث می شود که طعم غذاها را در هواپیما بهتر حس کنید

    گوش ها هم بر روی درک طعم غذا تاثیر ویژه ای دارند. بر طبق مطالعات اخیر دانشگاه کورنل و اخبار گردشگری امروزی، مشخص شده است که صدای محیط نیز باعث می شود که طعم غذاها بد جلوه پیدا کنند!
    مطالعات روی 48 زن و مرد انجام شد که مزه های مختلف مثل شیرینی، شوری، ترشی و ... را در یک اتاق با صدای معمولی و یک اتاق شبیه سازی شده با صدای هواپیما امتحان کنند. دوست دارید نتیجه را بدانید؟ صداهای بیشتر باعث می شود که شیرینی غذاها را کمتر احساس کنیم و طعم غذاها متفاوت جلوه کند. بنابراین گوش دادن به موزیک با هدفون یا فقط قرار دادن گوشگیر در گوشتان باعث می شود که طعم غذاهای هواپیما را بهتر احساس کنید.

    غذای هواپیما

    5- ایرلاین ها در صورت تاخیر هواپیما، غذاها را دور می اندازند

    هر غذای خورده نشده بعد از هواپیما دور ریخته می شود. حالا تصور کنید که ایرلاینی مثل امارات 180،000 غذا برای 400 پرواز روزانه اش در سراسر جهان درست می کند و امکان تولید چه مقدار زباله را در روز دارد! و بدتر این که در صورت تاخیر پروازهایش بیش از 6 تا 8 ساعت، همه غذاها را دور می ریزد.

    6- غذاهای ایرلاین ها خیلی هم تازه نیستند!

    گول استیکرهای روی ساندویچ های هواپیما مبنی بر تازه بودنشان را نخورید! غذای هواپیما ممکن است از 10 ساعت تا 72 ساعت قبل از پرواز تهیه شده باشد. در بعضی از کشورها مثل کشورهای اروپایی درست شدن غذاها تا 7- روز قبل از سروشان در هواپیما قانونی است! 

    7- ایرلاین ها می توانند با کم کردن یک خوراکی کوچک از غذاهایشان هزاران دلار پس انداز کنند!

    جالب است که بدانید امریکن ایرلاین در سال 1987، 40،000 دلار را با کم کردن زیتون از سالادهایش پس انداز کرد! ایرلاین دلتا 250،000 دلار را با کم کردن فقط 1 اونس از وزن استیک هایش کم کرد. از طرفی امریکن ایرلاین بار دیگر با کم کردن یک توت فرنگی از سالاد میوه اش 210،000 دلار را در طول سال پس انداز کرد!

    غذای هواپیما

    8- گوشت ها قبل از پرواز کامل پخته نمی شوند

    گوشت ها در آشپزخانه های صنعتی قبل از پرواز به طور کامل پخته نمی شوند. گوشت قرمز فقط 30 درصد و مرغ ها فقط 60 درصد پخته می شوند. اما نگران نباشید! چراکه دوباره این گوشت ها در اجاق همرفتی هوای خشک یا اجاق بخار داخل هواپیما پخته می شوند.

    غذای هواپیما

    9- غذای خلبانان با غذای مسافران متفاوت است

    زندگی همه مسافران در دست خلبان است! به همین دلیل تا جایی که می شود که از احتمالات مسموم شدن خلبان و کمک خلبان کم می کنند. البته خیلی نادر است که غذای مسافران فاسد باشد! اما با این حال به خلبان و کمک خلبان غذای تازه تر می دهند تا مریض نشوند تا تجربه پرواز مسافران به بهترین شکل صورت بگیرد.

    غذای هواپیما

    10-غذا نخوردن در طول پرواز برای سلامتیتان مضر باشد

    اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که از طعم غذاهای هواپیما بدشان می آید و به همین دلیل از خوردنشان امتناع می کنند، باید به شما بگوییم که نخوردن غذا در هواپیما برای سلامتیان مضر است. غذا نخوردن در هوایپما ممکن است باعث کم شدن قند خونتان شود و در نتیجه ممکن است خستگی، ضعف و لرزش در وجودتان احساس کنید. از طرفی ممکن است باعث میگرن نیز بشود! پس دفعه بعد که قصد مسافرت با هواپیما و خرید آنلاین بلیط هواپیما را داشتید، حتما کمی از غذای هواپیما بخورید یا حداقل یک تغذیه کوچک از خانه همراه خود به داخل هواپیما ببرید!
    برای اطلاع از تورهای لحظه آخری با همکاران ما در مهرپرواز در تماس باشید!

    غذای هواپیما

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW