021-88507190

در امان ماندن روستاهای تاریخی در سیل های اخیر

اخبار پ.هنرکار 05 اردیبهشت ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
معاون میراث فرهنگی اعلام کرد: خوشبختانه در پی سیلهای اخیر، به روستاهای تاریخی و کهن که طبق دانش گذشتگان ساخته شده بودند آسیبی وارد نشده است. ادامه خبر را در آژانس مسافرتی مهرپرواز دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    معاون میراث فرهنگی اعلام کرد: خوشبختانه در پی سیلهای اخیر، به روستاهای تاریخی و کهن که طبق دانش گذشتگان ساخته شده بودند آسیبی وارد نشده است. ادامه خبر را در آژانس مسافرتی مهرپرواز دنبال کنید.

    از بین رفتن سازهای جدید در سیلابها

    در نشست تخصصی روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی فرهنگی، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل پژوهشگاه با مهم دانستن موضوع مناظر روستایی اظهار کرد: درک بهتر همگان از موضوع حفاظت هدف اصلی هر سالایکوموس از انتخاب این شعار به مناسبت این روز می باشد.

    او با بیان اینکه موضوع پیشتر میراث کشاورزی شعار ایکوموس بود ادامه داد: این توجه منجر شد تا پژوهش بیشتری بر روی روستاهای تاریخی فرهنگی و حوزه‌های مناظر فرهنگی طبیعی انجام شود به شکلی که طبق این شعار، میراث کشاورزی از کبوتر خانه‌ها تا باغستان‌های سنتی آماده ثبت شد.

    طالبیان با اشاره به این که با توجه به سیلاب های امسال موضوع منظر روستایی برای آنها درس بزرگی به جای گذاشت افزود: روستاهای تاریخی که به خوبی مکان یابی شده و طبق دانش گذشتگان بنا شده بودند در سیلاب‌های اخیر در امان مانند اما روستاهایی که ابر اساس این شرایط ساخته نشده اند در مواجه با سیل آسیب دیدند.( برای اطلاع از سایر اخبار، مجله گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز را دنبال کنید)

    معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از منظر روستایی موضوع درک حفاظت بسیار اهمیت دارد چرا که آنها روشهای زیست و دانش سرزمین هستند و نیازی نیست حتماً در آن ماند بلکه می‌توان برای مکان یابی روستاها از از دانش گذشته استفاده کرد، اکولوژیک را سنجید و درک کنیم که یک منبع نباید بیش از نیاز مورد استفاده قرار بگیرد تا تعادل به وجود بیاید.هیچ کس منکر توسعه نیست اما متأسفانه ما همه چیز را قربانی مدرنیزم کرده ایم به طوری که میراث‌های روستایی نیز بسیار شکننده شده اند.

    وی در ادامه گفت: یکی از اهداف امسال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توجه به روستاهایی است که از دانش سرزمین و تاریخی بهره بردند.طالبیان برخی سیاست‌های دولت انتقاد کرد و افزود: سیاست‌های دولت در واگذاری تسهیلات به جوانان در بعضی از مناطق منجر شده تا بسیاری از روستاها از جمعیت جوان خالی شوند در حالی که به تداوم دانش گشته در نسل امروز باید توجه زیادی شود تا به نحو شایسته حفاظت از میراث فرهنگی ادامه پیدا کند. باید این موارد را در حوزه میراث فرهنگی تعادل بخشی کنیم.

    وی به خسارت‌های سیل اخیر اشاره کرد و گفت: تقریباً هیچ روستا، مرکز و اثر تاریخی دچار آسیب زیادی نشده در حالی که همه سازه‌های جدید تخریب شدند به شکلی که در برخی از مناطق پل‌های تاریخی به جا مانده اند در صورتی که پل‌های آهنی از بین رفته اند.( برای اطلاع ازقیمت تورهای مسافرتی با ما همراه باشید.)

    از بین رفتن سازهای جدید در-سیلابها،مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW