021-88507190

رازهایی که مهمانداران و خلبانان هواپیما به شما نمیگویند

اخبار م.مقیمی 05 اردیبهشت ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
خلبان ها و مهماندارها جزء جدا نشدنی سفرهای هوایی هستند و ساعت ها طولانی را در هواپیما سپری می کنند تا برای شما یک سفر آرام و امن را رقم بزنند

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جزئیات جالبی در مورد پرواز و سفرهای هوایی که فقط خلبان ها و مهماندارها از آن مطلعند!
    خلبان ها و مهماندارها جزء جدا نشدنی سفرهای هوایی هستند و ساعت ها طولانی را در هواپیما سپری می کنند تا برای شما یک سفر آرام و امن را رقم بزنند. به همین دلیل است که آن ها رازهایی را در مورد هواپیماها و سفرهای هوایی می دانند که مطمئنا شما از آن ها بی اطلاعید. 
    در واقع یک سری جزئیات در مورد پروازها وجود دارد که خلبان ها و مهماندارها به افراد عادی نمی گویند! ما می خواهیم این رازها را برایتان فاش کنیم.

    رازهای پرواز

    حداقل میزان سوخت را به هواپیما می زنیم!
    حقیقت امر این است که سوخت هواپیما بسیار گران است و از طرفی نمی خواهند که بیخود و بی جهت هواپیما را سنگین تر کنند. از همه جالب تر اینکه این خلبان است که حدس می زند چقدر سوخت تا مقصد نیاز دارد و حداقل سوخت را به هواپیما می زنند تا هم در هزینه ها صرفه جویی کنند و هم هواپیما سبک تر بماند. اما نگران نباشید! اگر سوخت هواپیما تمام شود، هواپیما می تواند مسیر کوتاهی را بدون سوخت ادامه دهد!

    رازهای پرواز

    خلبان ها در طول مسیر می خوابند!
    گاهی اوقات در سفرهای طولانی خلبان ها مجبور می شوند که برای ساعات طولانی در پرواز باشند و خوب مشخص است که خسته می شوند! جالب است که بدانید خلبان ها در طول مسیر ساعتی را به خواب می روند تا بتوانند دوباره کنترل امور را به دست بگیرند و سرحال باقی بمانند. اما نگران نباشید! هر هواپیمایی دو خلبان دارد و در صورت خوابیدن خلبان اصلی، دیگری هواپیما را کنترل می کند و اگر به مشکل بر بخورد، خلبان اصلی را بیدار می کند!

    رازهای پرواز

    در زمان نشستن هواپیما برای شرایط اضطراری نور را کم می کنیم!
    بله! در زمان نشستن و بلند شدن هواپیما نورها کم می شود. اما این به خاطر نشان دادن شروع و یا اتمام پرواز نیست! بلکه تماما دلایل امنیتی دارد! مهمانداران می خواهند که چشمانتان به نور کم عادت کند تا در صورت وقوع حادثه بتوانید راه خروج را پیدا کنید!

    رازهای پرواز

    حقیقت است که هواپیماها مورد اصابت صاعقه قرار می گیرند!
    خیلی از مسافران از اصابت صاعقه به هواپیمایشان در حال پرواز ترس و واهمه دارند! در واقع این اتفاق واقعا می افتد، اما هیچ وقت یک صاعقه باعث سقوط هواپیما نمی شود. پس ترس شما بی علت است! حتی ممکن است که تا به حال در پروازهای قبلیتان این اتفاق افتاده باشد و متوجه نشده باشید! در واقع مسافران فقط نور و صدای رعد و برق را از داخل هواپیما می شنوند و خیلی از اوقات اصلا متوجه اصابت صاعقه به هواپیما نمی شوند.

    رازهای پرواز

    بالش و پتوی هواپیما نو نیست!
    باید بدانید که وقتی در هواپیما برای خواب درخواست بالش یا پتو می کنید، یک بالش یا پتوی نو برای شما از بسته بندی باز نمی شود. بلکه این پتوها فقط تا می شوند و در جایشان قرار می گیرند تا بار دیگر کسی استفاده شان کند. تنها در صورتی این بالش ها و پتوها نو هستند که شما پرواز اول صبح داشته باشید و هواپیمایتان قبل از آن پرواز دیگری نداشته باشد.

    خلبان ها هم در حین پرواز سلفی می گیرند!
    خلبان های زیادی به خاطر همین سلفی های وسط آسمان در فضاهای مجازی مشهور شده اند! به هر حال این روزها هر کسی یک گوشی تلفن همراه دارد و بیشتر افراد هم عاشق سلفی گرفتن در حین سفر هستند! باید بدانید که خلبان ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و گاهی اوقات وسط پرواز عکس سلفی می گیرند!

    رازهای پرواز

    مهمانداران همه چیز را در حین پرواز می بینند!
    مهمانداران در حین پرواز حواسشان به همه مسائل هست. اینکه کدام مسافر حالش بد است و در هوایپما چه خبر است! اینکه در کدام ردیف ها و کدام صندلی ها مسافر نشسته است و هر کدام در حال چه کاری هستند. پس اگر شما هم برایتان پیش آمده که در نبود مهماندار از جایتان بلند شوید و زودتر از همه چمدانتان را از قسمت بالایی هواپیما خارج کنید؛ باید به شما بگوییم که مهمانداران شاهد شما بوده اند و همیشه حداقل یک جفت چشم در حین پرواز مستقیما روی شخص شماست!
    ممکن است که در حین پرواز موتور هواپیما از کار بیفتد!
    بله حقیقت دارد! اما نترسید! چراکه هواپیما می تواند با یک موتور هم به پروازش ادامه دهد و به سلامت فرود بیاید. حتی جالب تر این که حتی اگر هر دو موتورهای هواپیما هم از کار بیفتد، باز هم خلبان می تواند به پروازش ادامه بدهد و شما را به سلامت به مقصد برساند. چراکه هواپیما با عبور باد از بین بال هایش به حرکت خود ادامه می دهد. همچنین باید بدانید که شاید این اتفاق در پروازهای قبلیتان افتاده باشد و حتی شما روحتان هم خبردار نشده باشد!
    اگر مهمانداران روی صندلی هایشان نشستند، یعنی جریان هوا خیلی شدید است!
    گاهی اوقات خلبان به مهمانداران دستور می دهد که روی صندلی هایشان بنشینند و کمربندهای ایمنیشان را ببندند. در واقع در این اوقات جریان هوا بسیار شدید و خطرناک است که مهمانداران نمیتوانند به کار خود ادامه دهند و برای مثال برای مسافران قهوه سرو کنند. البته جای نگرانی نیست! چراکه این جریان هوایی شدید برای مسافران هیچ خطری ایجاد نمی کند.

    رازهای پرواز

    مهمانداران می توانند به صورت رایگان به شما خدمات بیشتری ارائه کنند!
    هر مسافری دوست دارد که بدون پرداخت هزینه بیشتر شرایط بهتری را در حین پرواز تجربه کند. از رفتن به قسمت فرست کلاس گرفته تا داشتن نوشیدنی و غذای بیشتر. باید بدانید که اگر این خدمات را از هر شخص دیگری به جز مهماندار درخواست کنید، وقت خود را تلف کرده اید! تنها کسی که می تواند درخواست شما را در این شرایط قبول کند، مهماندار هواپیمایتان است. البته به شما توصیه می کنیم که در نهایت احترام درخواست خودتان را مطرح کنید و احتمال قبول شدنش تا حدی بالاست!
    بغل کردن کودکان در طول پرواز خطرناک است!
    بر طبق تحقیقاتی که انجام شده است، بغل کردن کودکان در طول پرواز خطرناک اعلام شده است. همان طور که می دانید قیمت بلیط کودکان زیر 2 سال در ایرلاین های مختلف رایگان یا کمتر از حد معمول بلیط مسافران بزرگسال است. اما باید بدانید که بغل کردن نوزادان در طول پرواز به شدت خطرناک است. چراکه این کودکان و نوزادان کمربند ایمنی مشخصی ندارند و در صورت ایجاد خلل در طول پرواز، در معرض خطر هستند. اما ایرلاین ها این اطلاعات را نمی دهند، چون به این مسئله محکوم می شوند که فقط به دنبال فروختن بلیط ها و دریافت پول اضافی برای صندلی جدا برای کودکان هستند! در صورتی که این مسئله قطعا به نفع شماست!

    رازهای پرواز

    وظایف مهمانداران خیلی بیشتر از سرو خدمات برای مسافران است!
    خیلی از مسافران فکر می کنند که تنها کاری که مهمانداران انجام می دهند، سرو غذا و خدمات دیگر است.در صورتی که وظیفه اصلی مهمانداران حفظ امنیت مسافران است و نه حفظ آسایششان! در واقع این مهمانداران قبل از پرواز و در طول پرواز بررسی های دقیقی در مورد شرایط پرواز انجام می دهند که از چشم شما پوشیده شده است.
    مهمانداران با خلبان مکالمه های رمزآلودی دارند!
    در طول پرواز مهماندران با خلبان مکالمه می کنند تا شرایط عقب و جلوی هواپیما را به یکدیگر اطلاع دهند. اما برای این مکالمات از کدهای رمزی استفاده می کنند تا شما از ریز مکالمه شان خبردار نشوید و حتی بروز مشکلات و خطرها را هم این گونه به هم اطلاع می دهند.

    رازهای پرواز

    ساعات کاری مهماندار از آن جایی شروع می شود که درب های هواپیما بسته می شوند!
    جالب است که بدانید مهمانداران برای ساعات کاری قبل از شروع پرواز و یا حتی زمانی که مهمانداران به استقبال شما می آیند، حقوقی دریافت نمی کنند! در واقع قبل از شروع پرواز، یک عالمه کار است که باید مهمانداران انجام دهند، اما بابت آن ها پولی دریافت نمی کنند و ساعت کاریشان از بسته شدن درب های هواپیما آغاز می شود. به همین دلیل است که بیشتر مهمانداران به آن میزانی که شما فکرش را می کنید، حقوق دریافت نمی کنند.
    وظیفه مهماندران نیست که به شما در جا دادن وسایلتان کمک کنند!
    در واقع این کار جزء وظایف مهمانداران نیست! اما به دو منظور به شما کمک می کنند! اول اینکه سریع تر درب ها بسته شود تا ساعت کاریشان برای گرفتن حقوق شروع شود و دوم اینکه می خواهند به امنیت پرواز کمک کنند تا در طول مسیر چمدان ها روی دست و پای مسافری سقوط نکنند.
    اکسیژن اضطراری محدود است!
    اینکه کیسه اکسیژن پایین بیاید ترسناک است! اما ترسناک تر اینکه مقدار اکسیژن محدود است و تنها برای 15 تا 20 دقیقه تنفس کفایت می کند! اما جای نگرانی نیست! چراکه این مقدار برای شرایط اضطراری کافی است و اگر فشار هواپیما و اکسیژن مورد نیاز شما زیاد شود، خلبان سریعا ارتفاع را کم می کند تا بتوانید خودتان به راحتی تنفس کنید.برای رزرو بلیط هواپیما و خرید تورهای خارجی ارزان قیمت با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

    رازهای پرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW