021-88507190

برگزاری جشنواره سلامت غذا در تیر امسال

اخبار پ.هنرکار 21 خرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جشنواره سلامت غذا، با رویکرد ارتقای سطح سلامت غذا در ۲۵ تیر برگزار خواهد شد و یکی از حامیان معنوی در برگزاری این جشنواره، سازمان میراث‌فرهنگی میباشد. در ادامه با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

    اهداف مختلف در برگزاری جشنواره سلامت غذا

    طبق استناد به «سند ملی تغذیه و امنیت غذایی» که از سوی دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شده ، کشور ما امروزه با انواع مشکلات تغذیه‌ای دست و پنجه نرم میکند.تغییر الگوی مصرف غذا و شیوه زندگی مردم، رژیم غذایی ناسالم و همچنین آمار رو به افزایش مصرف روزانه غذای افراد از فست‌فودها و همچنین بی توجه به استفاده از مواد غذایی سالم، زمینه‌ساز شیوع بیماری‌های غیرواگیر مانند سکته‌های قلبی و مغزی، افزایش فشارخون، دیابت، چاقی و انواع سرطان‌ها شده که این امر علاوه بر کاهش طول عمر افراد جامعه، باعث تحمیل هزینه‌های درمانی سنگینی به کشور  شده است.

    بنابراین از جمله اقدامات اساسی در مسیر داشتن جامعه ایی پویا و سالم، از یک سو بهبود بخشیدن به سیستم سلامت و کیفیت غذایی در محصولات صنایع غذایی و مراکز خدمات غذایی می باشد و از سویی دیگر ارتقای سواد تغذیه‌ای شهروندان میباشد.

    بنابراین در راستای تغییر الگوی تغذیه و ارتقای سطح آگاهی در  ۲۵ تیر ماه سال ۹۸، جشنواره سلامت غذا با حضور مسئولان بخش سلامت کشور، در راستای تغییر یافتن الگوی تغذیه و ارتقای سطح آگاهی مردم با چشم‌انداز رسیدن به جامعه سالم و پویا از راه  بهبود سیستم سلامت صنایع غذایی با نگرش استفاده از محصولات غذایی سلامت، تغییر نگرش و فرهنگ تغذیه سالم در جامعه در راستای اطلاح الگوی تغذیه و ارتقای سطح آگاهی برگزار خواهد شد.
    بهبود سیستم سلامت غذا، به غیر از ایجاد زنجیره سلامت غذایی که از صنایع کشاورزی تولیدکننده گان مواد اولیه، صنایع غذایی، رستوران‌ها و مراکز خدمات غذایی که به سلامت و در نهایت مصرف‌کنندگان متعهد تشکیل شده باشد امکان‌پذیر نخواهد بود و واحدهای مذکور، نقش مهمی در پیشبرد اهداف طرح سلامت غذا، خواهند داشت.( اخبار گردشگری مهرپرواز را دنبال کنید)

    جشنواره سلامت غذا-مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW