021-88507190

اعلام قیمت بلیط قطار تهران- آنکارا

اخبار پ.هنرکار 23 خرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    معاون مسافری شرکت راه آهن اعلام کرد: قیمت بلیت قطار تهران تا آنکارا ٤٣ یورو و تهران تا وان ٢٠ یورو خواهد بود. در ادامه آژانس مسافرتی مهرپرواز را دنبال کنید.

    افزایش 22 درصدی قیمت بلیط قطار

    در نشست خبری در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی میرحسن موسوی گفت:  قطار تهران – وان : از چهارم تیر قطار تهران -آنکارا از ششم تیر حرکت خود را آغاز میکنند.معاون شرکت راه آهن افزود: قطار تهران- آنکارا با واگن‌های چهار تخته و چهارستاره مسافری شرکت راه آهن ایران فعالیت خود را آغاز خواهد و مسافران را تا ایستگاه وان را جابه جا می‌کند. پس از عبور از مرز و رساندن مسافران به دریاچه وان و عبور با کشتی، مسیر بندر تات وان تا آنکارا توسط قطارهای چهار تخته ترکیه طی می‌شود.

    وی ادامه داد: مدت زمان مسیر تهران تا آنکارا با این قطار مسافربری ۶۰ ساعت و مبلغ آن نیز ۴٣ یورو است. همچنین مسیر تهران تا وان  حدود٢٠ تا ٢٣ ساعت زمان می برد و هزینه بلیط آن ٢٠ یورو خواهد بود.  هفته‌ای یکبار نیز در هر دو مسیر حرکت خواهیم داشت. بلیت این دو مسیر در تهران به صورت ریالی به فروش می رسد

    موسوی ادامه داد: از آنجایی که  تقاضای سفر به تبریز، تهران و مشهد از سوی دولت ترکیه وجود دارد به این شکل پیش بینی کردیم که مسافرانی که سوار قطار از آنکارا می‌شوند در راه آهن تهران بتوانند سوار مسیر مشهد شده و سفر خود را ادامه دهند.

    معاون مسافری راه آهن در مورد قیمت گذاری بلیط سفرهای خارجی اظهار کرد: طبق مقررات بین المللی،قیمت بلیت‌های مسیرهای خارجی تعیین خواهد شد.موسوی در مورد اینکه هزینه بلیط در مسیرهای داخلی افزایش ٢٢ درصدی  داشته گفت: دولت برای هر مسافری که در همه مسیرها سوار قطار می‌شود باید یارانه بپردازد. هیچ افزایش قیمتی از سال ۱۳۹۴ تا تیر ۱۳۹۷ صورت نگرفته است.

     از ستاد تنظیم بازار اوایل سال ۱۳۹۷ افزایش قیمت را درخواست نمودیم  و با این تصور که امسال نوسان ارزی نداریم تنها درخواست کردیم که این بلیط ها افزایش ده درصدی داشته باشید.معاون مسافری راه آهن تصریح کرد: از آنجا که نوسانات قیمت ارز هزینه‌های شرکت‌های ریلی را افزایش داده بود و هزینه ها باید افزایش پیدا میکرد با این حال در سال ۱۳۹۷ و ایام اوج سفرها در نوروز قیمتها افزایش پیدا نکرد. در نهایت با همکاری شرکت‌های ریلی و با توجه به افزایش هزینه‌های این شرکت، هزینه بلیط ها 22 درصد افزایش پیدا کرد.( برای اطلاع از سایر اخبار گردشگری، با مهرپرواز همراه باشید)

    قطار تهران آنکارا،مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW