021-88507190

اولین زمین های فوتبال غیر مستطیلی در بانکوک ساخته شده اند!

اخبار م.مقیمی 04 تیر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر شما هم عاشق فوتبال بازی کردن هستید، می توانید در تور تایلند تجربه کاملا متفاوتی از بازی فوتبال کسب کنید و در یک زمین فوتبال متفاوت با هم تیمی هایتان مسابقه بدهید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    اولین زمین های فوتبال غیر مستطیلی در بانکوک ساخته شده اند!
    اگر شما هم عاشق فوتبال بازی کردن هستید، می توانید در تور تایلند تجربه کاملا متفاوتی از بازی فوتبال کسب کنید و در یک زمین فوتبال متفاوت با هم تیمی هایتان مسابقه بدهید. شاید برایتان جالب باشد که در پایتخت تایلند یعنی شهر بانکوک زمین های فوتبالی وجود دارد که به شکل زمین فوتبال های معمولی دنیا ساخته نشده اند و هر کدامشان شکل متفاوتی دارند. مطمئنا بازی فوتبال در چنین زمین هایی با بازی های همیشگیتان تفاوت بسیار زیادی خواهد داشت و این تجربه ایست که فقط و فقط در تور تایلند می توانید آن را کسب کنید. اگر برایتان جالب شده است که چرا چنین زمین فوتبال هایی در تایلند ساخته شده است، این مطلب ذیل را بخوانید.

    اولین زمین های فوتبال غیر مستطیلی در بانکوک ساخته شده اند

    زمین های فوتبال در تایلند مستطیل شکل نیستند!
    قبل از هر چیزی جالب است که بدانید بانکوک تنها شهری نیست که در آن تا به حال زمین های ورزشی عجیب و غریب و غیر معمول ساخته شده است. قبل از این که در بانکوک زمین های فوتبال غیر مستطیلی ساخته شود، یک زمین بسکتبال در پاریس ساخته شده بود که اتفاقا آن زمین بسکتبال نیز شهرت جهانی پیدا کرده بود. این زمین بسکتبال با رنگ های بسیار شاد مثل بنفش، نارنجی و صورتی طراحی شده بود و شکل و شمایل آن با همه زمین بسکتبال های دنیا متفاوت بود. اما با همه این اوصاف، اندازه و شکل زمین بسکتبال مذکور در پاریس با زمین های بسکتبال معمولی تفاوتی ندارد و به راحتی می توان در آن بسکتبال بازی کرد. در حالی که زمین های فوتبالی که ما در موردش صحبت می کنیم و در بانکوک ساخته شده اند، اصلا مناسب بازی فوتبال به نظر نمی رسند و با شکل های عجیب و غریبی که اصلا شبیه به یک زمین مستطیل شکل نیستند، ساخته شده اند که داستان جالبی در مورد ساخت آن ها وجود دارد.

    زمین های فوتبال در تایلند مستطیل شکل نیستند

    قصه این زمین های فونبال نامتعارف از کجا شروع شد
    قصه از آنجایی شروع شد که یک شرکت عمرانی تایلندی به نام AP Thai متوجه شد که در یکی از مناطق پر تراکم بانکوک به نام منطقه خلونگ توئی (khlong toei)  یک سری زمین خالی بین بلوک ها باقی مانده است که کاملا بی استفاده هستند و به همین دلیل طرحی داد مبنی بر اینکه این زمین های خالی به زمین فوتبال تبدیل شوند! اما مشکل این بود که این زمین های خالی استانداردهای یک زمین فوتبال واقعی را نداشتند و اصلا به شکل مستطیل نبودند! اما با وجود همه این مشکلات، ترجیح دادند تا با حداقل امکانات موجبات سرگرمی و تفریح ساکنین این مناطق در بانکوک را فراهم کند و به هر شکلی که بود برای آن ها زمین فوتبال ساخت تا بتوانند در این زمین ها محبوب ترین ورزش تایلند یعنی فوتبال را تمرین کنند!

    قصه این زمین های فونبال نامتعارف از کجا شروع شد

    این کمپانی می خواست که شرایطی را فراهم کند که زندگی جوان های مناطق بانکوک تغییر پیدا کند و فضایی برای بازی در محوطه مسکونیشان داشته باشند. در واقع به نظر این شرکت عمرانی، شرایط زندگی مردم در این مناطق پر تراکم نا به سامان بود و همین شد که یک سری زمین فوتبال به شکل های نامعارف در بانکوک ساخته شد. زمین های فوتبالی که در هیچ جای دنیا مثالی ندارند و در نوع خودشان جالب هستند. 
    به این ترتیب 4 زمین فوتبال در بانکوک ساخته شد که هر کدامشان شکل و شمایل خاص خودشان را دارند و هر کدام با دیگری متفاوت هستند. یکی از این زمین های فوتبال به شکل حرف انگلیسی L و یکی دیگر از آن ها به شکل حرف انگلیسی U است. این زمین ها با رنگ قرمز آجری مشخص شده اند و جوانان زیادی را به خود سرگرم کرده اند. البته به تازگی شهرت این زمین های فوتبال از این هم فراتر رفته است و سر و صدای زیادی به عنوان جاذبه گردشگری تایلند و "اولین زمین های فوتبال غیر مستطیلی در دنیا" به پا کرده اند و حتی یک سری از توریستان علاقه به این پیدا کرده اند که برای یک بار هم شده در چنین زمین های فوتبالی بازی کنند و با قواعد خاص فوتبال در این زمین ها که توسط جوانان بانکوکی تبیین شده اند، آشنا شوند.به هر حال اگر برای شما هم بازی در این زمین های فوتبال جالب شده است، می توانید برای رزرو تور بانکوک با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید و راهی این شهر زیبای تایلندی شوید.

    زمین های فوتبال غیر مستطیلی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW