021-88507190

لغو ویزای ورود به ایران برای چینی ها

اخبار پ.هنرکار 10 تیر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    معاون گردشگری کشور اعلام کرد: با هدف جذب گردشگران چینی به ایران، هیات دولت با لغو ویزای یک طرفه چینی ها به ایران موافقت و آن را تصویب کرد. در ادامه خبر با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

    تلاش برای جذب گردشگران چینی

    سازمان میراث فرهنگی از حدود هفت ماه قبل در تلاش لغو روادید برای سفر چینی ها به ایران بود. قبل از این گردشگران چینی برای ورود به ایران ویزای فرودگاهی می گرفتند ولی در حال حاضر با هدف افزایش گردشگران ورودی این روادید برداشته شد ولی همچنان ایرانی ها برای رفتن به چین باید ویزا داشته باشند.

    از مدتها قبل یکی از اهدف سازمان میراث فرهنگی و شرکت های زیرمجموعه و فعالان گردشگری برنامه ریزی، برای بدست آوردن بازار چین بود به همین دلیل در معاونت گردشگری برای این موضوع کنسرسیومی تشکیل داد که در آن بخش خصوصی و فعالان گردشگری و دیگر بخشهای مربوطه هر کدام در زمینه های مختص به خود در تلاش هستند تا بتوانند توجه گردشگران چینی را به ایران جلب کنند.

    پس از به روز کردن بازارهای هدف گردشگری و توجه به بازارهای مهم این اقدام صورت گرفت و بعد از آن برای این بازارها برنامه عملیاتی مشخص گردید. درحال حاضر با تصویب لغو روادید برای گردشگران چینی برای ورود به ایران ، تلاش برای به جلب توجه گردشگران چینی جدی تر خواهد شد.

    در این باره، ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: بین رئیس سازمان میراث فرهنگی و وزیرامور خارجه کارگروه مشترکی انجام شد که در پی آن برنامه لغو ویزای یک طرفه به هیات دولت ارائه و سپس تصویب شد و حالا باید فرایند لازم طی شود تا به مرحله اجرا در بیاید.

    ایران با تعدادی از کشورهای همسایه به شکل دو طرفه لغو ویزا است به این معنی که گردشگران بدون ویزا به کشور سفر میکنند و ایرانی ها هم بدون ویزا به آن کشور وارد میشوند مانند ترکیه یا لبنان.تعدادی دیگر نیز در موقع ورود به فرودگاه ویزای فرودگاهی دریافت میکنند و البته با موافقت ریاست جمهوری بنا به درخواست خودشان مهر ورود و خروج روی پاسپورت آنها زده نمی شود و وارد کشور می شوند. گروه دیگر از کشورها مانند آذربایجان شهروندان آن می توانند بدون روادید وارد ایران شوند ولی ایرانی ها برای ورود به این کشور باید ویزا بگیرند.

    قبل از این ایران نیز در نظر داشت تا به شکل دو طرفه بتواند این ویزا را لغو کند ولی چین برنامه ای برای حذف رویداد ایرانی ها ندارد.از طرفی یکی از برنامه ها این بود که ویزای چینی هایی که به شکل گروهی به ایران سفر میکنند لغو شود اما با تصویب لغو روادید یک طرفه این قضیه منتفی است. 

    تیموری درمورد نگرانی بودن فعالان گردشگری در پی حذف ویزا و ورود بی ضابطه توریست های چینی به کشور و اقامت آنها در مراکز غیر رسمی گفت: انتظار می رود که آنها در اقامتگاههای رسمی و مجوزدار ساکن شوند و این قضیه به اینکه ویزایی وجود داشته باشد یا خیر ارتباطی ندارد. 

    اگر درمورد مراکز اقامتی، اطلاع رسانی به درستی صورت بگیرد و نرخ ها به درستی اطلاع داده شود هیچ کس در مراکز غیر رسمی اقامت نمیکند. بخش خصوصی باید در این زمینه نیز کمک کند تا نرخ ها به درستی اعلام شوند و اطلاع رسانی دقیق انجام گیرد. این موضوع در اسکان گردشگران داخلی نیز موثر خواهد بود.اخبار گردشگری را در مهرپرواز بخوانید.

    گردشگران چینی در ایران،مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW