021-88507190

آینده برای شهرهای بیش از حد توریستی چگونه خواهد بود

اخبار ش.مافی 12 تیر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آینده برای شهرهای بیش از حد توریستی چگونه خواهد بود 

    این روزها توسعه صنعت گردشگری روز به روز در حال افزایش و رونق می باشد و سالانه میلیون ها گردشگر و توریست برای سفر به کشورها توریستی می روند. اصطلاح جدید به تازگی میان گردشگران در حال پخش شدن می باشد "بیش از حد توریستی " این اصطلاح که به تازگی طبق یک سری تحقیق و مشخص شدن مشکلات آینده شهرهای خیلی توریست پذیر توصیف شده است. این تحقیق توسط سازمان جهانی گردشگری درباره ی شهرهای مختلف جهان که سالانه میانگین پذیرش توریست و گردشگران آن ها بیش از بیش است انجام شده است طی آن پنجاه شهر مورد بررسی قرار گرفته اند و هفت شهر از میان این پنجاه شهر بیش از حد در حال رشد صنعت گردشگری هستند و در آینده با مشکلاتی بسیار جدی روبه رو خواهند شد.

    آینده برای شهرهای بیش از حد توریستی چگونه خواهد بود

    این تحقیق و پژوهش بر طبق اینکه این شهر را برای چقدر رشد گردشگری آماده شده اند به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند. معیار های این دسته بندی ها عبارتنداز : کار، ثبات و زیر ساخت شهر، محیط، پایداری نرخ رشد گردشگری، مدیریت و.... می باشد. این فاکتور ها برای پیش بینی رشد صنعت گردشگری در سال های مشخص شده، مقایسه شده اند.وقتی طبق مقایسه های انجام شده یک شهر نرخ کمی در فاکتور های مناسب گردشگری و نرخ خیلی زیادی در پیشرفت نرخ گردشگری در طی سال های مشخص داشته باشد این شهر در آینده به این اصطلاح "بیش از حد گردشگری" دچار می شود. این شهر با توجه به رشد صنعت گردشگری که دارند و میزان توان پاسخگویی آن ها با رشد این صنعت سنجیده می شوند و شاید در آینده توان مدیریتی و رشد این حجم گردشگر را نداشته باشند.

    مشکلات آینده کشور های توریستی

    هفت شهری که در پایان این تحقیق از میان پنجاه شهر مشخص شدن و رشد صنعت گردشگری در دهه های آینده به شدت بالا می باشد عبارتند از:
    بانکوک در تایلند، کیپ تاون در آفریقا جنوبی، دهلی در هند، هوشی مین در ویتنام، استانبول در ترکیه، جاکارتا در indonesia و میکزیک وسیتی می باشد.
    این هفت شهر در صدر لیست قرار دارند شاید دوست داشته باشید قبل از بیش از حد توریستی شدن به آن ها سفر کنید چرا که معلوم نیست در دهه آینده چه بر سر این شهر ها بیاید و شاید از بازدید نکردن از این شهر های زیبا بعدا حسرت بخورید.
    قبل از بیش از حد توریست شدن سفربه شهر زییای استانبول را در تور استانبول با ما تجربه کنید.

    کیپ تاون در آفریقا جنوبی
    در این تحقیق علاوه بر تهدید برای یک سری از شهر ها که در خطر بیش از حد هستند یک سری از شهر ها نیز انتخاب شدند که به خوبی با این تهدید مقابله کرده اند و موفق شده اند با رشد صنعت گردشگری خود فاکتور های دیگر را نیز قوی کنند و به متعادل ترین حد برسند و اوضاع را به خوبی مدیریت کنند. این شهرهای عبارتنداز:
    برلین، دوبلین، مادرید، لندن،میامی و نیویورک که اکثر پایتخت کشور های بزرگ اروپایی و آمریکایی هستند. باید به مدیریت مسئولین آن ها آفرین گفت به طور عالی توانسته اند اوضاع را مدیریت کنند. از این شهر به عنوان شهر های "پویای متعادل" یاد کرد.

    مادرید اسپانیا
    با اینکه یکی از مهم ترین معضل های دنیا، پیش از حد گردشگری شدن است، ولی صنعت گردشگری یکی از مهم ترین عامل های کسب درآمد بین المللی کشورها نیز محسوب می شود و نمیتوان از اهمیت توریست ها در رشد و پیشرفت آن کشور گذر کرد. با این حال کشور ها برای بهتر شدن شرایط گردشگری خود در آینده و مقابله با مشکلات بیش حد توریستی شدن که شاید برایشان ایجاد شود باید تدابیری مهمی را در نظر داشته باشند و به بهترین شکل مدیریت کنند تا در آینده نزدیک تبعات آن برایشان دردسرهای جدی نداشته باشد.

    تصویری از یک دریا
    مهر پرواز با ارائه بهترین خدمات گردشگری و مسافرتی در زمینه تور ها گردشگری (تورهای تابستانی داخلی، تورهای تابستانی خارجی، تورهای لحظه آخری)، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویزا شینگن و.... در خدمت شما مسافران و همراهان گرامی می باشد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW