021-88507190

قدیمی ترین شهرهای جهان

گردشگری ش.مافی 23 تیر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شهرها توسط انسان ها توسعه یافته است و تولد تمدن بشر را در شهر ها میتوان یافت. اولین شهر ها در سیاره ما در دوره ی نولیتی آغاز شده است و قدمت و معماری باور نکردنی آن ها همراه با داستان و تاریخی که دارند سالانه هزاران گردشگر را در سراسر جهان جذب می کنند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    قدیمی ترین شهرهای جهان 

    شهرها توسط انسان ها توسعه یافته است و تولد تمدن بشر را در شهر ها میتوان یافت.اولین شهرها در سیاره ما در دوره ی نولیتی آغاز شده است و قدمت و معماری باور نکردنی آن ها همراه با داستان و تاریخی که دارند سالانه هزاران گردشگر را در سراسر جهان جذب می کنند. این شهر ها قدمت و تاریخ باور نکردنی دارند و نمیتوان گفت که کدام قدیمی تر و با ارزش تر هستند با هم چند تا از قدیمی ترین شهرها در سراسر جهان را مرور می کنیم.

    نما شهر از میان صخره ها در شب

    شهر صیدون لبنان

    یکی از قدیمی ترین شهر ها می توان به شهر صیدون لنبان اشاره کرد. قدمت این شهر به 4000 هزار سال قبل از میلاد می رسد. این شهر نزدیک به شهر بیروت قرار دارد. این شهر یکی از قدرتمند ترین شهرهای زمان خود در استان های فنیقی بوده است. داستان های تاریخی زیادی درمورد این شهر وجود دارد و میراث زیادی در این شهر به یادگار گذاشته شده است که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند.

    نما تاریخی شهر صیدون لبنان

    آتن یونان

    آتن در 4000 هزار سال قبل از میلاد تاسیس شده است و یکی از قدیمی ترین و ارزشمند ترین شهر تمدن مغرب زمین می باشد. در آغاز هزاره اول، پیش از میلاد، شهر تبدیل به مهم ترین شهر یونان باستان شد. این شهر پر از شگفتی است و از زمان باستان تاریخی زیادی در این شهر به جای مانده است. امروزه هم آتن پایتخت مدرن یونان می باشد. قدمت و تاریخ این شهر بی نظیر است و بسیاری از تفکر و اندیشه کلاسیک و ایده هنر جهان از این شهر باستانی نشات گرفته است. این شهر با جاذبه های تاریخی بی نظیر خود هر ساله توریست و گردشگران زیادی را برای دیدن این تاریخ زیبا و دل انگیز به سوی خود می کشاند.

    نما پرسپولیس از دور شهر یونان

    شوش در ایران زمین

    شوش 4200 سال قبل از میلاد تاسیس شده و یکی از مهمترین و قدیمی ترین شهر های ایران است. این شهر به عنوان مرکز هنری، صنعتی و تجاری و سیاسی محسوب می شده است و در زمان های قدیم یکی از مهم ترین شهر های ایران بوده است. این شهر در زمان هخامنشیان، پایتخت زمستانی این امپراطوری عظیم بوده است. این شهر باستانی از مراکز تمدن قدیم و یکی از معروف ترین شهر های دنیا بوده است این شهر زیبا را به یونانی سوس یا سوسا نیز می نامند. بخش عظیمی از امپراطوری های ایلامی،فارسی، سلوکیان وساسانیان در طی سال ها در این شهر زیبا بوده است و آثار زیادی از این تاریخ پرآوزه به جای مانده است. هر ساله گردشگران زیادی از این شهر زیبا دیدن می کنند هر چند دیگر از آن چیزی باقی نمانده است.
    مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات در زمینه تورهای داخلی در خدمت شما مسافران گرامی می باشد.

    کانال های آبی شوشتر

    حلب سوریه 

    حلب سوریه 5000 سال قبل از میلاد تاسیس شده است و یکی از قدیمی ترین و مهم ترین شهر های تاریخی است. با توجه به موقیعت استراتژیک آن بین دریای مدیترانه و بین النهرین و همچنین در پایان جاده ابریشم یکی از مراکز زمان های قدیمی بود. این شهر به وقایع غم انگیز شناخته شده است زیرا مرکز جنگ داخلی سوریه در سال 2012 بوده است که خرابی های زیادی را به کل شهر و همچنین قسمت های قدیمی شهر وارد کرده است. این شهر در سازمان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

    ساختمان بزرگ و تاریخی در حلب

    پلودیو بلغارستان

    پولودیو بلغارستان زمان تاسیس آن به 5000 سال تا 6000 هزار سال قبل از میلاد می رسد که یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا محسوب می شود. در طول تاریخ در بسیاری از امپراطوری ها از جمله مقدونیه، رومی ها، بیزانس و همچنین عثمانی ها به رسمیت شناخته شده است. این شهر دارای تنوع فرهنگی و میراث بزرگی از تاریخ جهان است. امروزه دومین شهر بزرگ بلغارستان نیز می باشد که هزاران گردشگر را سالانه پذیرا می باشد.

    شهر سرسبز پولودیو
    مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات گردشگری و مسافرتی در زمینه تورها گردشگری (تورهای تابستانی داخلی، تورهای تابستانی خارجی، تورهای لحظه آخری)، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویزا شینگن و.... در خدمت شما مسافران و همراهان گرامی می باشد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW