021-88507190

بهترین جشنواره ها و فستیوال های استانبول

رویدادها و فستیوال ها م.مقیمی 11 مهر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بهترین فستیوال ها و جشنواره های استانبول از قسمت های جذاب سفر به این شهر است. در ادامه جالب ترین جشنواره ها و فستیوال های معروف استانبول را بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جشنواره ها و فستیوال های معروف استانبول را بشناسید

    سفر به استانبول به خودی خود تجربه جالبی است. این شهر با مراکز خرید جذاب، اماکن تفریحی و جاهای دیدنی متفاوت و خیابان های پر هیاهو و سرزنده ای که دارد، حال هر کسی را خوب می کند. حالا تصورش را بکنید که اگر یک نفر به شهر جذاب استانبول سفر کند و در طول سفرش در یک جشنواره نیز شرکت کند، سفرش تا چه اندازه به یادماندنی می شود. ما امروز می خواهیم بهترین و جالب ترین فستیوال های معروف و جشنواره های استانبول را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

    فستیوال بین المللی موسیقی استانبول

    موسسه هنی و فرهنگی استانبول هر ساله یکی از جذاب ترین جشنواره های ترکیه را در شهر زیبای استانبول برگزار می کند. در این جشنواره که از سال 1973 میلادی برگزار می شود، هر سال بهترین و شناخته شده ترین ارکسترها، آهنگسازان، نوازنده های سولو و کمپانی های معروف رقص در استانبول دور هم جمع می شوند و نتیجه این می شود که استانبول شاهد جذاب ترین روزهایش در طول سال می شود. البته این نمایشگاه تاریخ مشخصی ندارد و معمولا هر سال یک تاریخ متفاوت برای برگزاری آن در فصل تابستان یا اواخر فصل بهار برگزار می شود.

    فستیوال بین المللی موسیقی استانبول

    فستیوال دو سالانه طراحی استانبول

    این فستیوال جذاب در استانبول از سال 1987 به بعد هر دو سال یک بار برگزار می شود. این جشنواره در استانبول یک جشواره بین المللی است که مربوط به طراحی و هنرهای تجسمی است و در طول آن استانبول به یک نمایشگاه بزرگ هنری تبدیل می شود. برای این فستیوال یک تاریخ مشخص در نظر نگرفته شده است و معمولا هر سال تاریخ آن تغییر پیدا می کند. اما معمولا در بازه اوایل تا اواسط پاییز برگزار می شود و هر دو سال یکبار هنردوستان ترکیه ای و بین المللی را مجذوب خودش می کند.

    فستیوال دو سالانه طراحی استانبول

    فستیوال فوتو استانبول

    فستیوال فوتو استانبول به عنوان بزرگترین فستیوال بین المللی عکاسی ترکیه شناخته می شود. جذابیت این جشنواره به این است که نمایشگاه های عکاسی آن به جای اینکه در گالری های هنری برگزار شوند، در خیابان ها برپا می شوند. در واقع در طول فستیوال فوتو استانبول خیابان های استانبول به نوعی به گالری های هنری و عکاسی تبدیل می شوند و بهترین عکس های گرفته شده توسط عکاسان ترکیه ای و بین المللی به معرض نمایش عموم گذاشته می شوند.

    نکته جالب دیگری که درباره این فستیوال خاص در استانبول وجود دارد، این است که در آن هم آثار عکاسان شناخته شده و هم عکاسان تازه کار دیده می شود و همه می توانند با عبور از خیابان های استانبول از آن ها دیدن کنند. این فستیوال جذاب پاییزی محبوبیت بسیار زیادی نزد توریستان پیدا کرده است و به یکی از خاص ترین و محبوب ترین فستیوال های استانبول به حساب می آید.

    فستیوال فوتو استانبول

    فستیوال بین المللی فیلم استانبول

    فستیوال بین المللی فیلم استانبول از نظر علاقه مندان به دنیای سینما به عنوان جالب ترین جشنواره استانبول شناخته می شود. این جشنواره که هر ساله با شکوه و عظمت زیادی برگزار می شود، یک جایزه به نام جایزه لاله طلایی نیز دارد که در طول هر جشنواره به فیلم برتر همان سال تعلق می گیرد. این فستیوال معروف در استانبول معمولا در فروردین ماه برگزار می شود و هر سال علاقه مندان به صنعت سینما را به خود جذب می کند. البته امکان اینکه این فستیوال در ماهی به جز فروردین و در فصلی به جز بهار برگزار شود نیز وجود دارد. 

    فستیوال بین المللی ادبیات استانبول

    فستیوال بین المللی ادبیات استانبول

    تنها فستیوال بین المللی ادبیاتی که در کل ترکیه برگزار می شود، همین جشنواره بین المللی ادبیات استانبول است. این جشنواره که برای اولین بار در سال 2009 در استانبول برگزار شد، تا به حال میزبان بیش از 400 نویسنده از 48 کشور مختلف بوده است. این جشنواره فرهنگی در استانبول رویدادهای مختفی دارد که مربوط به بخش های مختلف ادبیات می شوند و هر سال به شکلی متفاوت علاقه مندان به دنیای ادبیات را شگفت زده می کند.

    فستیوال بین المللی فیلم استانبول

    راستی شما چه فستیوال معروف و جذاب دیگری را می شناسید که در استانبول برگزار می شود؟ شما تا به حال در هیچ کدام از جشنواره های استانبول شرکت کرده اید؟ خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. برای رزرو ارزانترین تور ارزان استانبول می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره استانبول بیشتر بخوانید:

    تنگه بسفر استانبول را بشناسید

    تفاوت قسمت آسیایی و اروپایی استانبول

    ایده هایی برای تفریح در استانبول در فصل پاییز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW