021-88507190

عجیب ترین فرودگاه های جهان را تا به حال دیده اید

اخبار م.مقیمی 18 مرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
یک سری فرودگاه عجیب در دنیا وجود دارد که اصلا ظاهر عادی ندارند و مطمئنا شما هم از وجود آن ها بی خبرید! اگر دوست دارید که با عجیب ترین فرودگاه های جهان آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    عجیب ترین فرودگاه های جهان

    به طور میانگین در روز 8 میلیون نفر با هواپیماها پرواز می کنند. اکثر ما تا به حال تجربه سفر با هواپیما را داشته ایم و دست کم چند فرودگاه را از نزدیک دیده ایم. اما جالب است که بدانید همه فرودگاه های جهان با یک سری استانداردهای خاص ساخته نشده اند و همه فرودگاه های جهان شبیه به فرودگاه هایی که تا به حال شما در زندگیتان دیده اید، نیستند! در واقع یک سری فرودگاه عجیب در دنیا وجود دارد که اصلا ظاهر عادی ندارند و مطمئنا شما هم از وجود آن ها بی خبرید! اگر دوست دارید که با عجیب ترین فرودگاه های جهان آشنا شوید، با ما همراه باشید.

    فرودگاه بین المللی کانسای- اوساکا- ژاپن

    در سال 1987 میلادی، مهندسان شروع به ساخت یک جزیره مصنوعی در ژاپن کردند که در واقع محل واقع شدن همین فرودگاه بین المللی کانسای است. این جزیره 4 کیلومتر طول و 2.5 کیلومتر پهنا دارد و آنقدری بزرگ است که از فضا به خوبی دیده می شود. این فرودگاه جزیره ای حدودا 4.8 کیلومتر با خشکی فاصله دارد و مردم می توانند با ماشین، قایق موتوری یا قطار به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. جالب است که بدانید این فرودگاه ممکن است که تا 10 سال آینده کاملا زیر آب برود!

    فرودگاه بین المللی کانسای- اوساکا- ژاپن

    فرودگاه بین المللی جبل الطارق- جبل الطارق

    جالب است که بدانید یک خیابان درست از وسط فرودگاه بین المللی جبل الطارق می گذرد! این خیابان در زمان فرود و پرواز هواپیماها بسته می شود و ماشین ها باید چند دقیقه ای را منتظر بمانند تا هواپیما درست رو به رویشان فرود بیاید تا دوباره بتوانند به راه خود ادامه دهند! البته فقط پروازهای جبل الطارق به انگلیس و بالعکس در این فرودگاه انجام می شوند و به همین دلیل تعداد پروازهای آن بسیار محدود است.

    فرودگاه بین المللی جبل الطارق- جبل الطارق

    فرودگاه شیفول آمستردام- هلند

    فرودگاه شیفول آمستردام به عنوان چهارمین فرودگاه شلوغ اروپا شناخته می شود و از طرفی یکی از عجیب ترین فرودگاه های اروپا نیز هست! این فرودگاه از این نظر عجیب و متفاوت است که همیشه در آن نمایشگاه هایی از هنرمندان هلندی به نمایش گذاشته می شود و مهمانان می توانند در حین انتظار برای پروازشان به رایگان از این موزه بازدید داشته باشند. این فرودگاه حتی یک فضای نشیمن نیز دارد که مهمانان می توانند در آن دور هم بنشینند و گپ و گفتی داشته باشند.برای اخذ ویزای شینگن با آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

    فرودگاه شیفول آمستردام- هلند

    فرودگاه بین المللی ساوانا/هیلتون هد- ساوانا- جورجیا- ایالات متحده آمریکا

    این فرودگاه نیز در ایالات متحده آمریکا یکی از عجیب ترین فرودگاه های جهان تلقی می شود. می دانید دلیلش چیست؟ هواپیماهای این فرودگاه قبل از پرواز مجبورند که از روی دو سنگ قبر عبور کنند!  داستان از این قرار بود که در طول جنگ جهانی دوم، قرار بود که یک فرودگاه در ساوانا ساخته شود که اتفاقا قبل در محل آن یک گورستان وجود داشته است. قرار بوده که اجساد این گورستان به گورستان دیگری جا به جا شوند تا این فرودگاه ساخته شود. اما در این میان خانواده دو جسد به نام های کاترین و ریچارد دوتسون رضایت به جا به جایی مزار آن ها نمی دهند و همین می شود که هنوز که هنوزه سنگ قبر آن ها در این فرودگاه باقی مانده است و مسافران می توانند در حین سوار شدن به هواپیما، سنگ قبر آن ها را تماشا کنند!

    فرودگاه بین المللی ساواناهیلتون هد- ساوانا- جورجیا- ایالات متحده آمریکا

    فرودگاه آگاتی- لاکشادویپ- هند

    تنها فرودگاه لاکشادویپ که در واقع یک قلمروی هندی است که از 36 جزیره تشکیل شده است، همین فرودگاه آگاتی است که کاملا با اقیانوس اطلس احاطه شده است. این فرودگاه یک باند 1.2 کیلومتری دارد که از خشکی جدا است و به دل آب کشیده شده است! این باند هواپیما یکی از خطرناک ترین باندهای هواپیمای دنیاست و به همین دلیل است که فرودگاه آگاتی را به عنوان یکی از عجیب ترین فرودگاه های جهان می شناسند.

    فرودگاه آگاتی- لاکشادویپ- هند

    فرودگاه بارا- بارا- اسکاتلند

    فرودگاه بارا یکی دیگر از فرودگاه های عجیب در دنیا است که هواپیماهای آن روی ساحل فرود می آیند! جالب است که بدانید این فرودگاه تنها زمانی می تواند به هواپیماها سرویس دهد که جزر و مد دریا پایین باشد و سطح آب بالا نیامده باشد!

    فرودگاه بارا- بارا- اسکاتلند

    فرودگاه گیسبورن- نیوزیلند

    فرودگاه گیسبورن به این خاطر به عنوان یکی از عجیب ترین فرودگاه های جهان شناخته می شود که یک ریل قطار از وسط باند هواپیمای آن عبور می کند! در واقع مسئولین این فرودگاه باید زمان نشستن و پرواز هواپیماها را با زمان عبور قطارها هماهنگ کنند تا این دو با یکدیگر برخورد نداشته باشند!

    فرودگاه گیسبورن- نیوزیلند

    فرودگاه جوانچو ای یراوسکوین- سابا- هلند

    این فرودگاه کوتاه ترین باند فرود دنیا را دارد و باند فرودش از دو طرف توسط صخره احاطه شده است! در این فرودگاه فقط هواپیماهای کوچک قادر به فرود هستند. چراکه همان طور که گفته شد باند فرود آن بسیار کوتاه است. جالب است که بدانید روزانه فقط 4 هواپیما در این فرودگاه فرود می کنند.

    فرودگاه جوانچو ای یراوسکوین- سابا- هلند

    فرودگاه بین المللی مدیرا- پرتغال

    طول باند این فرودگاه در گذشته فقط 1500 متر بوده است و به خاطر کوتاه بودنش حتی خلبانان مجرب هم فرود سخت و چالش بر انگیزی را در آن تجربه می کرده اند. تا اینکه تصمیم بر این گرفته شد تا باند فرود آن طولانی تر شود و به همین دلیل یک پل در ادامه باند فرود آن ساخته شد که روی 200 ستون نگه داشته می شد! در حال حاضر این فرودگاه با دارا بودن باند فرودی که به شکل پل ساخته شده است، یکی از عجیب ترین فرودگاه های جهان تلقی می شود.

    فرودگاه بین المللی مدیرا- پرتغال

    فرودگاه بین المللی پرینسس جولیانا- سیمپسون بی- سنت مارتن

    چشمانتان را ببندید و برای لحظه ای تصور کنید که در یک ساحل دراز کشیده اید و در حال آفتاب گرفتن هستید که ناگهان یک هواپیما درست از بالای سرتان عبور می کند! این همان تصویری است که در سیمپسون بی میتوانید تجربه اش کنید!برای رزرو بلیط هواپیما به وب سایت مهرپرواز مراجعه بفرمایید.

    فرودگاه بین المللی پرینسس جولیانا- سیمپسون بی- سنت مارتن

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW