021-88507190

جشنواره بالن کاپادوکیا در ترکیه تجربه ای مهیج و جذاب

رویدادها و فستیوال ها م.مقیمی 12 اردیبهشت ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
جشنواره بالن کاپادوکیا در ترکیه با پرواز بالن های زیبا برگزار می شود. با ما همراه باشید تا شما را با جشنواره بالن کاپادوکیا یا فستیوال کاپادوکس آشنا کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    فستیوال بالن ترکیه در کاپادوکیا

    کاپادوکیا شهر غارها، خانه های صخره ای، دودکش های پری و بالن های رنگارنگ و زیباست. شهری که سفر به آن در هر روز و ماهی از سال می تواند جذاب باشد. اما از همه روزهای سال که بگذریم، 4 روز در سال است که کاپادوکیا در طول آن ها از همیشه جذاب تر میشود. 4 روزی که کاپادوکیا میزبان یک فستیوال به نام جشنواره بالن کاپادوکیا یا فستیوال کاپادوکس می شود و برنامه های مفرح همراه با پرواز بالن های زیبا و رنگارنگ در آن اجرا می شوند. با ما همراه باشید تا شما را با جشنواره بالن کاپادوکیا آشنا کنیم و به شما بگوییم که در زمان برگزاری این جشنواره در این شهر مرکزی در ترکیه دقیقا چه خبر می شود.

    فستیوال بالن کاپادوکیا

    درباره شهر زیبای کاپادوکیا

    کاپادوکیا شهری است که هر روز بیش از 100 بالن رنگارنگ در آسمان آن به پرواز می آیند و با وجود این بالن ها می توان گفت که هر روز در کاپادویکا جشنواره بالن برقرار است. اما سوال این است که دقیقا در جشنواره بالن کاپادوکیا چه اتفاقی می افتد که در روزهای دیگر سال نمی افتد؟ بالن سواری در جشنواره کاپادوکیا چه تفاوتی با بالن سواری در روزهای معمولی کاپادوکیا دارد؟ در ادامه بیشتر در این باره توضیح می دهیم. اما قبل از آن بهتر است که با هم این را بررسی کنیم که کاپادوکیا کجای ترکیه است و چگونه می توان به کاپادوکیا سفر کرد؟

    شهر کاپادوکیا کجاست؟

    شهر کاپادوکیا در ناحیه مرکزی کشور پهناور و زیبای ترکیه قرار گرفته است. شهری که حدودا 760 کیلومتر با استانبول، 570 کیلومتر با آنتالیا و 320 کیلومتر با آنکارا فاصله دارد. لازم به ذکر است که از ایران تورهای بسیار مفرح و قیمت مناسبی به مقصد کاپادوکیا برگزار می شوند و شما با شرکت در آن ها می توانید به راحتی هرچه تمام تر به کاپادوکیا به عنوان سحرآمیزترین شهر ترکیه و یکی از دیدنی ترین شهرهای این کشور سفر کنید. شما می توانید در هنگام سفر با تور ترکیه و یا تور استانبول به این ناحیه نیز سفر داشته باشید.

    حالا اگر می خواهید این سفر را به خاص ترین شکل ممکن تجربه کنید، پیشنهادمان به شما این است که در زمان برگزاری جشنواره بالن کاپادوکیا راهی این شهر شوید. در ادامه درباره زمان برگزاری این جشنواره، مکان برگزاری آن و همین طور برنامه های تفریحی مربوط به آن به شما توضیحات مفیدی را ارائه می کنیم.

    درباره جشنواره بالن کاپادوکیا

    جشنواره کاپادوکیا که شرکت در آن کاملا رایگان است، یکی از جالب ترین و دیدنی ترین فستیوال های ترکیه محسوب می شود. جشنواره ای که در طول آن آسمان کاپادوکیا پر از بالن هایی می شود که یکی از دیگری زیباتر هستند. جشنواره ای که در طول آن نمایشگاه های جالب و غرفه های فروشگاه هایی خاص برپا می شوند و انواع و اقسام برنامه های تفریحی، شاد و مفرح تدارک دیده می شود تا حال تک تک شرکت کنندگان این فستیوال فارغ از سنی که دارند، خوب و خوش بشود.

    البته این را هم بگوییم که با اینکه شرکت در فستیوال کاپادوکیا رایگان است، اما کسانی که قصد بالن سواری را داشته باشند، باید نفری 60 تا 180 یورو هزینه کنند. هرچند که خیلی از توریستان معتقدند که دیدن پرواز بالن های رنگارنگ از روی سطح زمین خیلی جذاب تر از دیدن زمین کاپادوکیا از داخل بالن است! این بدین معنی است که حتی اگر شما سوار بالن ها هم نشوید، می توانید از زیبایی های کاپادوکیا در زمان پرواز بالن ها استفاده کنید و مجبور نیستید که حتما برای بالن سواری در این شهر هزینه کنید. 

    درباره جشنواره بالن کاپادوکیا

    برنامه های مفرح جشنواره کاپادوکیا

    در طول جشنواره کاپادوکیا برنامه های تفریحی از صبح زود شروع می شوند و تا آخر شب ادامه پیدا می کنند. اول از همه از ساعت 6 صبح یکی یکی بالن ها به آسمان فرستاده می شوند و توریستان با چشمانی که برق شادی در آن ها دیده می شود، سوار بالن هایی می شوند که بر فراز اماکن دیدنی و جاذبه های طبیعی عجیب و جذاب کاپادوکیا حرکت می کنند. در این روزها بیش از 150 بالن رنگارنگ به علاوه 20 بالن عجیب و متفاوت که هر کدامشان به شکل یک حیوان ساخته شده اند، در آسمان کاپادوکیا به پرواز در می آیند و آسمان کاپادوکیا از همیشه زیباتر می شود.

    از آن طرف، در روز اول و سوم جشنواره، در حوالی ساعت 8 شب بعضی از بالن ها نورپردازی می شوند و دوباره به آسمان فرستاده می شوند. علاوه بر این ها در حوالی ساعت 9 شب، برنامه های زنده و کنسرت های جالبی در جشنواره کاپادوکیا اجرا می شوند که حال جشنواره را بهتر می کنند. در ضمن امکان تجربه تفریحات مخلتف از اسب سواری گرفته تا سافاری با جیپ و یک عالمه تفریحات مفرح دیگر در کاپادویکا فراهم می شود. با این اوصاف می توان گفت که اگر در طول جشنواره بالن کاپادوکیا به این شهر سفر کنید، از صبح تا شب تجربه های مختلفی را کسب خواهید کرد و از تک تک ثانیه های اقامتتان در کاپادوکیا استفاده خواهید کرد.

    زمان محل برگزاری جشنواره کاپادوکیا

     فستیوال کاپادوکیا معمولا در روزهای 3 تا 6 جولای یعنی 12 تا 15 تیر جشنواره کاپادوکیا در منطقه ای به نام اورگوپ که یکی از زیباترین مناطق گردشگری کاپادوکیاست، برگزار می شود. 
    با این اوصاف اگر شما هم به تماشای بالن های رنگارنگ، بالن سواری، تجربه تفریحات هیجان انگیز، تماشای نورپردازی شب، شرکت در کنسرت های موسیقی و همین طور شرکت در نمایشگاه های مختلف علاقه دارید، باید حتما سفر به کاپادوکیا را در طول جشنواره بالن کاپادویکا تجربه کنید. برای رزرو تور ارزان قیمت کاپادوکیا می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید. 


    درباره کاپادوکیا ترکیه بیشتر بخوانید:

    بالن سواری در یکی از زیبا ترین شهر صخره ای دنیا

    سفر به کاپادوکیا ترکیه با بالون های رنگارنگ و دودکش های پری!

    کاپادوکیا معروف ترین شهر بالن ترکیه

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW