021-88507190

مجسمه ای از فیل به سایز واقعی که فقط با تا زدن یک تکه کاغذ درست شده است

اخبار م.مقیمی 29 شهریور ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اوریگامی یک هنر تا زدن ژاپنی است که بر اساس آن باید فقط و فقط با استفاده از یک کاغذ، اشکال مختلفی ساخت. این هنر قرن هاست که در ژاپن و دیگر کشورهای جهان انجام می شود و با اینکه اصالت آن به شرق آسیا بر می گردد...

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    مجسمه ای از فیل به سایز واقعی که فقط با تا زدن یک تکه کاغذ درست شده است!
    اوریگامی یک هنر تا زدن ژاپنی است که بر اساس آن باید فقط و فقط با استفاده از یک کاغذ، اشکال مختلفی ساخت. این هنر قرن هاست که در ژاپن و دیگر کشورهای جهان انجام می شود و با اینکه اصالت آن به شرق آسیا بر می گردد، اما در دیگر کشورهای جهان هم باب شده است. هنر اوریگامی هنری است که در سطح های مختلف انجام می شود و حتی بعضی از ما در کودکیمان با درست کردن قایق و یا اشکال دیگر با کاغذ، دستی در این هنر داشته ایم. اما یک سری از افراد در دنیا وجود دارند که از این هنر در سطح های خیلی پیشرفته بهره می برند و به معنای واقعی کلمه هنر آفرینی می کنند. این بار هم یک مجسمه از فیل با سایز واقعی ساخته شده است که در کمال تعجب باید بگوییم که در ساخت آن فقط از یک تکه کاغذ استفاده شده است و فقط با هنر تا کردن یا اوریگامی شکل گرفته است. 
    اگر شما هم تا به حال با تکه ای کاغذ اقدام به ساخت قایق یا هواپیما کرده اید، شاید فکرش را هم نمی کرده اید که در حال تمرین یک کار هنری هستید که عامل مشهوریت و کسب درآمد یک سری از هنرمندان در سراسر جهان است! شاید حتی فکرش را هم نمی کرده اید که با کاغذ و تا کردن آن بتوان شکل دیگری به جز قایق، هواپیما یا نهایتا یک گل ساخت. اما همان طور که گفتیم، بعضی از هنرمندان پایشان را از این سطح از اوریگامی فراتر گذاشته اند و با طراحی و ساخت مجسمه های غول پیکر و عظیم با تا کردن کاغذ شهرتی جهانی پیدا کرده اند. 

    مجسمه ای از فیل به سایز واقعی که فقط با تا زدن یک تکه کاغذ درست شده است

    درباره این مجسمه فیلی
    یکی از این هنرمندان، سیفو مابانو (Sipho Mabano) است که در زمینه اوریگامی و هنر تا کردن کاغذ یک قدم جلوتر رفته است و تصمیم گرفته که یک مجسمه شگفت انگیز و جذاب بسازد. این هنرمند با یک تیم ده نفره یک ماه روی این پروژه کار کرده است تا بالاخره توانسته است که آخرین تای کاغذ را بزند و ساخت این فیل کاغذی غول پیکر را به اتمام برساند.
    جالب است که بدانید این پروژه 26،000 دلار هزینه داشته است و فقط با یک تکه کاغذ به ابعاد 50 متر در 50 متر درست شده است. این مجسمه حدودا 3 متر ارتفاع دارد و 249 کیلوگرم وزن دارد! شاید این اعداد و ارقام برایتان عجیب باشد، اما تراکم استفاده از کاغذ در ابعاد این مجسمه بسیار زیاد بوده است و به همین دلیل وزن این مجسمه کاغذی زیاد شده است.
    اگر برایتان جالب شده که بیشتر با این هنرمند آشنا شوید، باید به شما بگوییم که سیفو مابانو کار اوریگامی و هنر تا کردن کاغذ را در سن 5 سالگی شروع کرده است. در واقع این هنرمند هم مثل ما در کودکی فقط بلد بوده که با کاغذ و تا کردن آن یک هواپیما درست کند! اما این هواپیما برایش کفایت نکرده است و به دنبال یادگیری این هنر رفته تا اشکال بهتری با تا کردن کاغذ بسازد.

    درباره این مجسمه فیلی

    اگر هم با وجود دیدن عکس این فیل کاغذی، باورتان نشده که کسی توانسته باشد با یک تکه کاغذ فیلی با این ابعاد درست کند و واقعی بودن آن را باور نمی کنید، کافی است که یک سفر با تور اروپا به سوئیس بروید و از موزه کی کی ال بی در برومونستر سوئیس بروید و خودتان شخصا از این مجسمه کاغذی عظیم الجسه دیدن کنید! کافی است که برای اخذ ویزای شینگن با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید و راهی سوئیس شوید. مطمئن باشید که شما هم با دیدن عظمت این فیل کاغذی شگفت زده خواهید شد و شاید شما هم به هنر اوریگامی علاقه پیدا کنید.
    در پایان جالب است که بدانید کسانی که هنر اوریگامی را کار می کنند، عقیده دارند که هنر تا کردن کاغذ باعث آرامششان می شود و به آن ها صبر و آرامش را یاد می دهد. اگر شما هم استرس زیادی در زندگی دارید، می توانید اقدام به یاد گرفتن این هنر کنید تا آرامشتان بیشتر شود. اگر هم بیشتر در این زمینه کار کنید، شاید توانستید که یک مجسمه غول پیکر مثل این فیل کاغذی درست کنید و شما هم صاحب نام و آوازه شدید!

    مجسمه فیلی در سوئیس

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW