021-88507190

دیوالی در هند و هالووین در جهان

اخبار ش.مافی 08 آبان ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
هرساله جشنواره های زیادی به مناسب های مختلف در اقصا نقاط جهان در حال برگزاری می باشد و مردمان کشور ها این مناسبت ها بسته به آداب و رسوم خود یا جشن های سراسری در جهان، را جشن می گیرند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دوتا از مهم ترین جشن های سال در حال برگزاری 

    هر ساله جشنواره های زیادی به مناسب های مختلف در اقصی نقاط جهان در حال برگزاری می باشد و مردمان کشور ها این مناسبت ها بسته به آداب و رسوم خود یا جشن های سراسری در جهان، جشن می گیرند. این رویداد ها و جشنواره ها باعث تجمع گردشگران در بهترین نقاط برگزاری این جشن ها می باشد. از مهم ترین رویدا های پاییز می توان به جشن دیوالی هند که چند روزی می شود که شروع شده و هالووین که فردا 31 اکتبر 2019 در اقصا نقاط جهان به بهترین شکل برگزار می شود، اشاره کرد. با هم این دو رویداد مهم را کوتاه بررسی می کنیم.

    آتیش بازی در جشن ها

    جشن دیوالی هند در حال برگزاری 

    دیوالی جشنواره ای است که هزاران سال پیش در هند سرچشمه گرفت و چندین دین در این جشنواره حضور دارند. از جمله سیک ها، هندوها و جاینز. در اینجا باید همه چیزهایی را بدانید که دیوالی از چه زمان آغاز شد و چرا دیوالی جشن گرفته می شود.
    این جشنواره نشانگر پیروزی خیر بر شر و نور بر تاریکی است. کلمه Diwali از کلمه سانسکریت deepavali نشأت گرفته است، که به معنی "ردیف لامپهای روشن" است.
    این جشن اغلب با مهمانی های خیابانی، جشنواره ها و غذاهای ویژه مشخص می شود و دیه های دیواری یا شمع های سنتی سفالی برای این مناسبت روشن می شوند. برای بسیاری از سرخپوستان، دیوالی از لاکشمی، الهه ثروت افتخار می کند، و مردم برای یک سال سعادتمندانه در آینده برای الهه دعا می کنند. هر ساله میلیون ها نفر از مردم دیوال را جشن می گیرند، هر مذهبی به دلایل مختلف دیوالی را جشن می گیرند. این جشن پنج روز می باشد که الان در هند در حال برگزاری می باشد البته این جشنواره تاریخ دقیقی ندارد و هر ساله 20 روز پس از پایان جشنواره هندوایی برگزار می شود. این جشن یکی از بزرگترین رویداد های هندی ها می باشد.
    آماده سفر به هند این کشور زیبا هستین؟! مهرپرواز با ارائه بهترین تورهای هند در خدمت شما عزیزان می باشد. با ما بهترین ها را تجربه کنید.

    جشن دیوالی هند

    برگزاری هالووین در سراسر جهان در 31 اکتبر

    مانند بسیاری از تعطیلات، هالووین ریشه در گذشته کشاورزی ما دارد و نشانگر پایان زمان برداشت و آغاز سال جدید است.
    سرچشمه هالووین و بسیاری از آداب و رسوم آن را می توان در Samhain ، یک جشنواره باستانی که به معنای "پایان تابستان" می باشد. باستانی های قدیم معتقد بودند که حجاب بین دنیای زندگان و مردگان در باریکترین زمان خود در زمان Samhain است، از این طریق آن را به زمان ایده آل برای برقراری ارتباط با ارواح گذشته می دانستند.
    پس از پیروزی امپراتوری روم بر سرزمین های تحت اشغال سلت در قرن اول A.D، رومی ها بسیاری از سنت های سلتی ، از جمله سامهین ، را با خود ترکیب کردند. این روز به روز یا Allahallowmas All Hallows تبدیل شد، "holow" به معنی "تقدیس".
    سالها بعد، كلیسای كاتولیك روم، به مناسبت احترام همه مقدسین كاتولیك، اول نوامبر را به عنوان روز همه مقدسین برگزید. این جشن با انبوهی از آتش سوزی ها برگزار شد، و مردم به عنوان فرشتگان و قدیسین که در میان دهکده ها رژه می رفتند، لباس پوشیدند. و یک روز مقدس برای احترام به مردگان و ارواح در نظر گرفته شد.
    دقیقاً همانطور که روز اول نوامبر "روز همه مقدسین" خوانده می شد، 31 اکتبر "شب همه مقدسین" نامیده شد. با گذشت زمان، All Hallows’ Eve به هالووین کوتاه شد!
    هرساله مردمان زیادی در اقصا نقاط جهان این روز را جشن می گیرند فردا 31 اکتبر 2019 شروع این جشن می باشد.
    بهترین زمان سفر فرا رسیده است. مهرپرواز با ارائه بهترین تورهای خارجی، رزرو بلیط هواپیما و کلیه خدمات گردشگری در خدمت شما همراهان گرامی می باشد.

    برگزاری هالووین 2019

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW