021-88507190

افزایش مهاجرت و دو تابعیتی در سراسر جهان

اخبار ش.مافی 18 آبان ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در یک نظرسنجی جهانی آنلاین، تقریباً یک سوم از پاسخ دهندگان، نشان دادند که تابعیت کشوری غیر از کشور مبداء خود را به دست آورده اند یا قصد دارند این کار را انجام دهند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    رشد صعودی مهاجرت در سراسر جهان 

    تقریباً یک سوم (33 درصد) از پاسخ دهندگان به نظرسنجی آنلاین جهانی توسط Arton Capital گفتند که تابعیت کشوری غیر از کشور مبداء خود را بدست آورده اند یا قصد دارند این کار را انجام دهند. آرمان آرتون، بنیانگذار آرتون سرمایه، یک شرکت کانادایی که در اقامت جهانی و برنامه های سرمایه گذار شهروندی با دفاتر در دبی تخصص دارد، گفت:"ثروتمندان به دنبال اطمینان از تحرک در دنیایی هستند که سیاست های بین المللی و تغییرات آب و هوایی باعث عصبی شدن مردم می شود."
    وی گفت: "ما شاهد افزایش زیادی در برنامه های شهروندی دوم هستیم، به ویژه از خاورمیانه که بی ثباتی سیاسی در آن رو به افزایش است."
    از 410 HNWI مورد بررسی، 90 درصد از پاسخ دهندگان دارایی های سرمایه گذاری 1 تا 5 میلیون دلار دارند. 10 درصد دیگر دارایی های سرمایه گذاری 6 میلیون دلار تا 10 میلیون دلار دارند. این نظرسنجی که در آگوست 2019 انجام شد، در ده کشور مورد بررسی قرار گرفت که از نظر جریان مهاجرت بین المللی از همه مهمتر هستند: کانادا، چین، آلمان، هند، روسیه، عربستان سعودی، اسپانیا، امارات، انگلیس و ایالات متحده.

    اخذ پاسپورت و تابعیت

    گستردگی مهاجرت 

    حدود 30 کشور در حال حاضر از طریق برنامه های سرمایه گذاری (CBI) اقامت یا شهروندی را ارائه می دهند، که معمولاً سرمایه گذاران را درگیر تأثیرات اقتصادی می کنند، سرمایه گذاری در اوراق دولتی ویژه، صندوق های تحصیلی یا خرید املاک و مستغلات ایجاد شغل در مناطق بیکاری بالا را انجام می دهند. در عوض، آنها می توانند آزادی جابجایی، دسترسی بدون ویزا به بازارهای پرطرفدار خارجی یا پناهگاههای امن از درگیری در کشور خود را بدست آورند.
    تنها در سال 2018، تقریباً 108،000 نفر از کشورهای وطن خود مهاجرت کرده اند. این رقم در مقایسه با سال گذشته از 95،000 افزایش یافته است. طبق گزارش بررسی جهانی ثروت مهاجرت در ماه آوریل توسط مشاوره داده ها منتشر شده است. براساس این گزارش، چین بیشترین تعداد را در گرفتن پاسپورت دوم دارد. این کشور خروج حدود 15000 را تجربه کرده است که حدود دو درصد از کل جمعیت در کشور را نشان می دهد. کشورهای دیگر با جریان قابل توجهی از شامل کشورهای روسیه، ترکیه و فرانسه هستند.  
    هنوز برای مهاجرت تحصیلی یا دائم کانادا اقدام نکرده اید؟! مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات اخذ ویزای تحصیلی کانادا و اخذ ویزای کانادا به صورت دائم در خدمت شما عزیزان می باشد.

    افزایش مهاجرت در کشور ها

    محبوب ترین مقاصد برای مهاجرت 

    با ورود خالص 12000، استرالیا مقام اول محبوب ترین مقصد برای مهاجرت میلیونرها در سال 2018 را بدست آورد، این افزایش سه درصدی در سال 2017 بود. امارات متحده عربی با ورود خالص 2،000 در سال 2018 در جایگاه ششم قرار گرفت که سالانه دو درصد افزایش داشته است. جزایر دریای کارائیب همچنین شاهد ورود خالص 2،000 در سال 2018 افزایش سه درصدی نسبت به سال گذشته بود.
    Arton گفت، درگیری های ژئوپلیتیکی همیشه اولین عامل فشار برای برنامه B است و بی ثباتی باعث عصبی شدن افراد می شود. بنیانگذار Arton Capital گفت که شرکت وی شاهد افزایش تقاضا برای مهاجرت به اروپا، کانادا و ایالات متحده است که به عنوان مقصد اول برای شهروندان جهانی تلقی می شوند. وی گفت، محبوب ترین کشورها برای جابجایی نیز دسترسی جهانی به ویژه به ویژه در منطقه شینگن دارند.
    تبدیل شدن به یک شهروند جهانی و غلبه بر محدودیت های تابعیت در بدو تولد از طریق اقامت دوم یا تابعیت، روندی رو به رشد است. Arton پیش بینی کرد که تعداد بیشتری از کشورها از برنامه CBI به عنوان راهی برای جذب سرمایه گذاری در تأثیر خارجی در میان اوقات سخت اقتصادی استفاده کنند. وی گفت: "هر سال حداقل سه یا چهار کشور جهان برنامه های CBI را اعلام می کنند. این رقم حدود 20 درصد نسبت به سال گذشته است."
    Arton Capital اخیراً شاخص اختصاصی Arton Index خود را به روز کرده است، که چگونگی جذاب بودن برنامه های اقامت جهانی و شهروندی برای HNWI ها را از طریق دسته های سرعت، هزینه و سادگی و همچنین دسته بندی های کلی کیفیت زندگی و تحرک جهانی اندازه گیری می کند.

    HNWI : “یک فرد با ارزش خالص بالا (HNWI) اصطلاحی است که توسط برخی از بخش های صنعت خدمات مالی برای تعیین افرادی که دارایی های قابل سرمایه گذاری (مانند سهام و اوراق قرضه) از یک مقدار معین، استفاده می شود.”

    پرواز و مهاجرت
    با روند رو به رشد بعضی از کشورها در حوزه تحصیل و رشد اقتصادی، پذیرای بسیاری از مهاجران در از اقصا نقاط جهان می باشند. مجارستان یکی از بهترین کشورها برای سفر و مهاجرت می باشد. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات اخذ ویزای مجارستان در خدمت شما همراهان گرامی می باشد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW