021-88507190

هزینه سفر به استانبول به چه صورت می باشد

راهنمای سفر ش.مافی 11 آذر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    هزینه های سفر به استانبول

    استانبول یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان می باشد و هر ساله گردشگران زیادی از ایران به این سفر می کنند. هزینه های سفر به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا اینکه شما چگونه بخواهید به استانبول بروید. می توانید به صورت زمینی، هوایی به این شهر زیبا سفر کنید. اقامت در آن جا هم متفاوت است و بسته به انتخاب شما هزینه ها متفاوت است و کلی موارد دیگر. شما نمی توانید هزینه های خود، در سفر به هر مقصدی را به طور دقیق مشخص کنید چون برای هر شخصی این هزینه ها متفاوت می باشد. با هم هزینه های کلی را در سفر به استانبول را بررسی می کنیم.

    هزنیه سفر به استانبول

    چقدر پول ببریم استانبول؟

    به چه روش هایی می توان به استانبول سفر کرد

    راه های متفاوتی برای سفر به استانبول وجود دارد. شما می توانید با تورهای استانبول به این شهر سفر کنید یا به صورت شخصی سفر خود را انجام دهید. که هر کدام هزینه های متفاوتی دارند. راه های مختلف سفر به استانبول عبارتند از:

    • سفر با تورهای استانبول 

    تور های استانبول بسته به خدماتی که به مسافران ارائه می دهد هزنیه های متفاوتی دارد. مثلا سفر با تور زمینی هزینه ی کمتری نسبت به تورهای هوایی دارد. هتلی که در پیکج ها انتخاب می کنید بی تاثیر نیست در قیمت و هزینه و کلیه خدماتی که می خواهید داشته باشید تاثیر مستقیم در هزنیه های شما دارد. 
    هزینه تورهای استابنول میانگین از 2,500,000 تا 8,000,000 تومان می باشد.

    • سفر به استانبول به صورت شخصی 

    شما به چند راه مختلف می توانید به صورت شخصی به استانبول سفر کنید که هر کدام از آن ها هزینه های متفاوتی را برای شما در بردارد این راه های سفرعبارتند از:

    • ماشین شخصی
    • قطار
    • اتوبوس
    • هواپیما

    سفر به استانبول با ماشین شخصی 

    • شما می توانید با خودرو شخصی خود به استانبول سفر کنید ولی باید به مواردی توجه کنید که در سفر با خودرو شخصی بسیار مهم می باشد. 
    • شما برای رانندگی در خارج از کشور نیاز به گواهینامه بین المللی دارید حتما باید آن را تهیه کنید. هزینه گواهینامه بین المللی یک ساله  141,000 تومان می باشد. 
    • تهیه پلاک بین المللی برای خودرو خود جز واجبات سفر با خودرو شخصی می باشد. هزینه پلاک بین المللی 425,000 تومان می باشد.
    • تهیه ی دفترچه مالکیت یا کارت خودرو که هزینه ی 130,000 تومان برایتان دارد.
    • برچسب CD و IR که هزینه 5,400 تومان باید بپردازید.
    • مجوز خروج یا کاپوتاژ که بدون بازدید از خودرو 16,500 تومان می باشد با بازدید خودرو 30,000 تومان می باشد.
    • بیمه خودرو برای خروج از کشور که بسته به شرکت بیمه انتخابی هزینه متفاوتی دارد.
    • پرداخت هزینه، تفاوت قیمت بنزین در ایران خارج از کشور. شما باید هنگام خروج از کشور تفاوت قیمت بنزین ایران با کشور مقصد را پرداخت نمایید.

    نکته: هزنیه بنزین در ترکیه 6.5 تا 7 لیر می باشد.

    هزنیه سفر با قطار به استانبول 

    شما می توانید با قطار هم به استانبول سفر کنید. ولی این سفر از ایران به صورت مستقیم نمی باشد. شما اول باید با قطار از تهران به آنکار بروید سپس از آنجا دوباره با قطار به استانبول سفر کنید. هزنیه قطار تهران تا آنکار حدودا از 600 هزار تومان به بالا می باشد و هزینه سفر از آنکار به استانبول با قطار 70 لیر است. شما همچنین می توانید از آنکارا با هواپیما هم به استانبول بروید که قیمت بلیط هواپیما استانبول از 100 لیر می باشد.

    سفر به استانبول با اتوبوس

    شما می توانید سفر خود به استانبول را نیز با اتوبوس انجام دهید شما از دو شهر تهران و تبریز می توانید این سفر را انجام دهید. البته سفر با اتوبوس سختی های خودش را دارد. 

    • هزینه بلیط اتوبوس از تهران به استانبول حدودا از 360 هزرا تومان می باشد.
    • هزینه بلیط اتوبوس از تبریز به استانبول حدودا از 330 تومان می باشد.

    سفر به استانبول

    مسجد آبی استانبول

    سفر هوایی به استانبول 

    راحت ترین روش برای سفر، سفر هوایی می باشد. شما با هواپیما در کم ترین زمان و راحت ترین روش ممکن به مقصد خود می رسید. هرچند نسبت به راه های دیگه هزنیه ی بیشتری برایمان دارد و اگر بخواهیم اقتصادی سفر کنیم سفر هوایی گزینه ی مناسبی نیست. یکی از نکات این است که سفر از تهران به استانبول، نسبت به دیگر شهر ها ارزان تر می باشد و شما بهتر است برای سفر خود ابتدا به تهران سفر کنید سپس به استانبول. هزنیه بلیط هواپیما از تهران به استانبول حدودا بین 1,200,000 تومان تا 6,000,000 تومان می باشد. همچنین پرواز های خارجی نیز گران تر می باشد.

    عوارض خروج از کشور 

    شما برای خروج از کشور باید عوارض پرداخت نمایید. این عوارض دوره ای اضافه می شود. جالب است بدانید در بار خروج شما از کشور هزنیه های متفاوتی باید پرداخت کنید. هزنیه خروج شما برای سفر اول 220 هزار تومان، برای سفر دوم 330 هزارتومان می باشد. یعنی هربار عوارض خروجی که باید بپردازید بیشتر می شود. شما می توانید عواض خروج خود را از طریق سایت sadadpsp.ir عوارض خود را پرداخت نمایید.

    هزنیه اقامت در استانبول به چه صورت می باشد

    هزینه های اقامت در استانبول بسته به انتخاب شما عزیزان متفاوت می باشد. استانبول برای هرجور بودجه ای محل اقامت دارد. شما می توانید در یک هتل پنج ستاره با بهترین امکانات اقامت داشته باشید یا یک مهمان خانه ی معمولی، هزینه ها به انتخاب شما بستگی دارد. قیمت هتل های استانبول حدودا به صورت زیر می باشد:
    نکته : قیمت های ارائه شده برای هر شب می باشد.

    • هتل های ۲ ستاره: حدود 100 لیر 
    • هتل های ۳ ستاره: حدود 120 لیر
    • هتل های ۴ ستاره: حدود 150 لیر
    • هتل های ۵ ستاره: از 200 لیر
    • هاستل: از شبی 40 لیر
    • مهمان خانه: از شبی 60 لیر
    • آپارتمان مبله: از شبی 90 لیر 

    اقامت در استانبول

    هزنیه خورد و خوراک در استانبول به چه صورت است

    خورد و خوراک در استانبول خیلی هیجان انگیز است. پیشنهاد می کنم در هزینه برای غذا در استانبول اصلا صرفه جویی نکنید هرچند هزنیه ها اصلا بالا نیست. غذاهای ترکی و خوشمزه استانبول جز معروف ترین و محبوب ترین غذا هاست که اصلا نباید در سفر به استانبول از دست داد. هزنیه غذا بسته به نوع غذا و رستوران انتخابی متفاوت می باشد. حدود قیمت رستوران های استانبول :

    • هزینه ها در رستوران ارزان بین 20 لیر تا 40 لیر 
    • رستوران لوکس: از حدود 120  لیر به بالا 
    • رستوران و فست فود های زنجیره ای: بین 18 لیر تا 25 لیر 

    می باشد. همچنین غذاهای خیابانی استانبول گزینه های عالی برای ارائه به شما دارند که هزنیه ها از 20 لیر تا 80 لیر می باشد.

    خورد و خوراک در استانبول

    لذت امتحان غذاهای محبوب استانبول

    هزینه تفریح و گشت و گذار در استانبول به چه صورت می باشد

    ما وقتی برای تفریح به یک کشور سفر می کنیم دوست داریم از تمام مکان های تفریحی و گردشگری آن دیدن کنیم و چیزی را از دست ندهیم. از مکان های تاریخی بگیر تا طبیعت گردی و... همه و همه هزینه هایی را برایمان در بر دارد و ما باید خارج از هزنیه های سفر خود برای تفریح خود هم هزینه هایی در نظر بگیریم. هزینه تفریحات هیجان انگیز در استابول می توان به :

    • هزنیه تور کشتی کروز از 120 لیر شروع می شود
    • هزنیه بازید از ایاصوفیه 72 لیر
    • هزنیه بازید از کاخ توپکاپی 72 لیر
    • باسیلیکا سیترن 21 لیر
    • بازدی از کاخ دولما باغچه 60 لیر
    • پارک آبی آکوامارین و پارک آبی کلاب دلفین 60 لیر
    • بازدید از برج گاتالا 35 لیر
    • بازدید از اکواریوم استانبول 99 لیر
    • حمام ترکی 55 لیر می باشد
    • بازدید از بعضی از مکان ها رایگان می باشد مثلا مسجد آبی ورودی برای بازدید دریافت نمی کند.

    گشت وگذار و تفریح در استانبول

    خیابان استقلال استانبول

    هزینه های حمل و نقل در استانبول چگونه می باشد

    استانبول سیستم حمل و نقل عالی برای دارد و شما می توانید با هزینه خیلی خوبی به هرجایی از شهر بروید. استانبول گزینه های زیادی برای حما و نقل به مسافران ارائه می دهد مثل اتوبوس مترو، قطار های شهری، تراموا، قطار کابلی، کشتی و تاکسی. شما می توانید در آغاز سفر خود یک کارت ISTANBULKART تهیه کنید و آن را شارژ نمایید و برای تمام این وسایل حمل و نقل از آن استفاده کنید. این کارت یک نوع بلیط می باشد. این کارت را می توان یک بار خریداری کرد که قیمت آن 10 لیر می باشد و به دفعات آن را شارژ نمود و از آن استفاده کرد همچنین این کارت محدودیت خاصی برای هر شخص ندارد و می توان برای چند نفر هم از یک کارت استفاده کرد. بهتر است حنما برای هزینه های حمل نقل از این کرات استفاده نمایی چون هزینه ها تعریف شده سات و اگر شما با پول نقد بخواهید پرداخت کنید، چون توریست هستید امکان اینکه از شما وجه بیشتری دریافت کنند هست پس در فرودگاه این کارت را خریداری کنید تا برای حمل و نقل دچار مشکل نشوید

    هزینه های حمل و نقل در شهر استانبول عبارتند از:

    • هزینه مترو، تراموا، قطار کابلی 2.6 لیر 
    • هزینه تاکسی از 8 لیر 
    • هزینه اتوبوس از 1.6 تا 3 لیر 
    • کشتی از 2.6 تا 7 لیر 

    حمل و نقل در استانبول

    حمل و نقل در استانبول

    هزینه تماس و اینترنت در استانبول چگونه می باشد

    هزنیه تماس و اینترنت در استانبول نسبت به ایران بیشتر می باشد در کشور ترکیه سه اپراتور تلفن وجود دارد که ترکسل (turkcell)، وودافون (vodafon) و آوِا (avea) می باشند. ترکسل خدمات بهتری را نسبت به بقیه ارائه می دهد. هزنیه تماس در استانبول هر دقیقه مکالمه حدود 0.71 لیر می باشد و هزینه های اینترنت نیز بالا است. پیشنهاد ما این است که برای صرفه جویی در هزینه های تماس و اینترنت از سیم کارت های ترکی استفاده نمایید چون هزینه های خیلی کمتری برای شما در بردارد.

    هزینه های برای خرید چگونه می باشد

    یکی از مهم ترین و پرطرفدار ترین کار ها در سفر، خرید می باشد. استانبول هم مراکز خرید بی نظیری را برای گردشگران خود تدارک دیده است. در نقطه به نقطه شهر استانبول مراکز خرید می توانید یافت کنید. هزینه ی خرید در استانبول نسبتا معقول می باشد مخصوصا اگر در فصل حراج به این شهر سفر کنید، خرید هایی بی نظیری و عالی می توانید انجام دهید. اگر دنبال خرید مارک های معروف هستید، اکثر برند های معروف در شهر استانبول شعبه دارند و می توانید خریدهای عالی انجام دهید. اگر به دنبال خرید های ارزان و با کیفیت هستید، اوت لت های استانبول خیلی معروف می باشند که شما می توانید خرید های خود را از مراکز هم انجام دهید و هزینه کمتری برای شما در بردارد.

    واحد پول ترکیه چیست 

    واحد پول ترکیه لیر می باشد که با نماد (₺)نمایش داده می شود. هر لیر ترکیه در حال حاضر 2.238 تومان می باشد. اسکناس های رایج ترکیه 5، 10، 20، 30، 100، 200، لیر می باشد. سکه ها نیز به صورت 1، 5، 10، 25، 50، 100 کروش ترکیه می باشد که هر لیر معادل 100 کروش می باشد. شما به دو روش می توانید لیر ترکیه را خریداری نمایید: 

    1.  در ایران لیر خریداری کنید و همراه خود ببرید.
    2.  در ایران دلار خریداری نمایید و در استانبول تبدیل به لیر نمایید.

    در کل هزنیه ها در استانبول تفاوتی با هزینه ها در تهران ندارد و شما برای غذا و هتل در تهران حتی بیشتر هم نیز باید هزینه کنید.

    هزنیه پاسپورت و گذرنامه برای سفر های خارجی 

    شما برای سفرهای خارجی باید پاسپورت و گذرنامه تهیه کنید و بدون ان اجازه خروج از کشور و وارد شدن به کشور دیگر را ندارید. بهتر از دوماه قبل از سفر خود برای اخذ پاسپورت و گذرنامه خود اقدام نمایید. همچنین این نکته را به خاطر بسپارید اگر گذرنامه یا پاسپورت شما دو ماه بیشتر اعتبار نداشته باشد، اجازه خروج یا ورود به کشور دیگر را نخواهید داشت.
    هزینه برای دریافت پاسپورت و گذرنامه به شرح زیر می باشد:

    • هزینه 1000 تومان بابت شناسه
    • هزینه 3750 تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری
    • هزینه 100000 تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه
    • هزینه 36980 تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست

    دریافت پاسپورت

    تمدید گذرنامه برای سفر به استانبول

    برای شما از بیشتر هزینه ها به طور کامل توضیح دادیم و بررسی های لازم را انجام دادیم. نهایت تلاش خود را انجام داده ایم تا هزینه های گفته شده کاملا بروز باشد ولی این هزینه ها در زمان ها مختلف نیز می تواند متفاوت باشد و در بازه زمانی طولانی مدت نیز تغییر کند. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات گردشگری در خدمت شما عزیزان می باشد. همچنین مهرپرواز تورهای ویژه ای برای نوروز در نظر دارد و شما می توانید همین حالا تور نوروزی استانبول خود را رزرو نمایید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW