021-88507190

عجیب ترین خانه های دنیا با لوکیشن های عجیب و غریب

اخبار م.مقیمی 19 آذر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
هر کسی در این دنیا به یک سرپناه نیاز دارد، اما سرپناه همه مثل هم نیست! شاید شما هم تا به سرپناه فکر می کنید، یاد یک خانه آپارتمانی یا نهایتا یک خانه ویلایی می افتید که در یکی از کوچه و خیابان های شهرتان واقع شده اند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    عجیب ترین خانه های دنیا با لوکیشن های عجیب تر!

    هر کسی در این دنیا به یک سرپناه نیاز دارد، اما سرپناه همه مثل هم نیست! شاید شما هم تا به سرپناه فکر می کنید، یاد یک خانه آپارتمانی یا نهایتا یک خانه ویلایی می افتید که در یکی از کوچه و خیابان های شهرتان واقع شده اند. اما باید به شما بگوییم که همه مثل شما فکر نمی کنند و خانه همه مردم دنیا شبیه به خانه شما نیست! با ما همراه باشید تا یک سری از عجیب ترین خانه های دنیا را به شما نشان دهیم که در محل های غیر عادی ساخته شده اند. 
    خانه شماره 1
    اولین خانه ای که می خواهیم به شما به عنوان یکی از عجیب ترین خانه های دنیا معرفی کنیم، خانه ای است که در نزدیکی شهر باجینا باستا در صربستان واقع شده است. این خانه در سال 1968 میلادی ساخته شده است و تقریبا 50 سال است که تک و تنها بالای یک صخره، آن هم درست وسط رودخانه درینا واقع شده است!

    خانه شماره 1

    خانه شماره 2
    از آن طرف یک خانه دیگر در گوشه دیگری از دنیا وجود دارد که آن هم در یک جزیره کوچک واقع شده است و هیچ همسایه ای ندارد! این خانه در یکی از هزاران جزیره ای واقع شده است که در مرز کانادا و آمریکا در رودخانه سنت لورنس واقع شده است. جالب تر از همه اینکه خانواده ای که در این خانه زندگی می کنند، در جزیره کوچک و خانوادگیشان چند صندلی راحتی هم گذاشته اند تا بعد از ظهرها به تماشای چشم انداز رودخانه بنشینند!

    خانه شماره 2

    خانه شماره 3
    حدودا 300 سال پیش، جزیره ای در ایسلند، محل زندگی 5 خانواری بوده است که به عنوان شغلشان به شکارچیانی که به آن منطقه برای شکار آمده بودند، اسکان می داده اند و ترجیح می داده اند که سرپناهشان در یک جزیره دورافتاده باشد و شاید اصلا به شلوغی شهرها عادت نداشته اند!

    خانه شماره 3

    خانه شماره 4
    یک خانه در شهر ورشو در پایتخت لهستان وجود دارد که یک خانه میکروسکوپی تلقی می شود و در یک جای باریک و میان دو ساختمان واقع شده است. پهنای این ساختمان کمتر از 1 متر است و همین باعث شده که این خانه ریزه میزه به عنوان یکی از عجیب ترین خانه های جهان شناخته شود.  

    خانه شماره 4

    خانه شماره 5
    جالب است که بدانید یک سری از مردم هم در این کره خاکی زندگی می کنند که ترجیح می دهند خانه شان داخل زمین واقع شده باشد! جالب است که بدانید شهری به نام کوبر پدیدر استرالیا وجود دارد که 80% مردمانش در زیر زمین زندگی می کنند تا از گرمای زیاد هوا در امان بمانند. جالب است که بدانید مردم این شهر بیش از 100 سال است که در اعماق زمین زندگی می کنند و این مدل زندگی برای آن ها به نوعی عادت تبدیل شده است.

    خانه شماره 5

    خانه شماره 6
    در مقابل کسانی که زندگی در اعماق زندگی را دوست دارند، یک سری از افراد هم ترجیح می دهند که در ارتفاعات زندگی کنند! جالب است که بدانید در گذشته در انگلستان شمالی، ساختن خانه درختی نوعی اعتراض به حساب می آمده است و مردم برای اینکه در یک مورد خاص اعتراض کنند، به روی درختان می رفتند تا اعتراض خود را به گوش بقیه برسانند!

    خانه شماره 66

    خانه شماره 7
    در سال 2011 در استان گوانگ دونگ چین، دو خانه ساخته شدند که آن ها را به عنوان دو تا از عجیب ترین خانه های دنیا می شناسند و دلیلش هم این است که این دو خانه لوکیشن بسیار عجیبی دارند. این دو خانه روی یک کارخانه ساخته شده اند و شاید تنها خانه هایی باشند که خانه طبقه پایینیشان، یک کارخانه باشد!  

    خانه شماره 7

    خانه شماره 8
    در سال 2013 در شهر هنگیانگ در استان هونان چین، 25 خانه به طور کاملا غیر قانونی روی یک مرکز خرید محلی ساخته شدند و آن روزها سر و صدای زیادی در چین به پا کردند. جالب است که بدانید امروزه از این خانه ها به عنوان خوابگاه های کارمندان مرکز خرید استفاده می شود و وجهه قانونی گرفته اند.

    خانه شماره 8

    خانه شماره 9
    پارو تاکتسانگ نام صومعه ای است که بر روی لبه یک صخره در پادشاهی بوتان در جنوب آسیا واقع شده است. این صومعه در قرن 17میلادی بر روی لبه صخره واقع شده است و از آن جهت به عنوان یکی از عجیب ترین خانه های جهان شناخته می شود که واقعا چند نفر در آن زندگی می کنند. جالب است که بدانید راهبانی که برای عبادت آیین بودا به این معبد می روند، سالیان سال در همین صومعه صخره ای زندگی می کنند و حتی برای یک روز هم به پایین دره نمی روند! 

    خانه شماره 9

    خانه شماره 10
    جالب است که بدانید چندین صومعه نیز در متئورا در یونان ساخته شده اند که همگیشان بالای صخره های عمودی واقع شده اند و به خاطر ارتفاع زیادشان و محیط اطرافشان، به عنوان عجیب ترین خانه های دنیا شناخته می شوند. جالب تر از همه اینکه این صومعه ها از نظر تاریخی ارزش بسیار زیادی دارند و حتی در لیست آثار میراث جهانی یونسکو نیز جای گرفته اند.

    خانه شماره 10

    خانه شماره 11
    شاید بتوان گفت که مرتفع ترین خانه جهان، این خانه ای است که در تصویر می بینید. این خانه در سوئیس و در دامنه کوه ماترهورن واقع شده است و حدودا 4000 متر از زمین فاصله دارد و به خاطر همین ارتفاع زیاد و لوکیشن غیر عادیش، به عنوان یکی از عجیب ترین خانه های دنیا شناخته می شود. جالب است که بدانید این خانه 10 تخت خواب دارد و اصولا کوهنوردان در آن استراحت می کنند.

    خانه شماره 6

    خانه شماره 12
    کشور چین مدام در حال توسعه های شهری است و به همین خاطر است که گاهی اوقات، یک سری از خانه ها در چین تخریب می شوند تا جای آن ها را بزرگراه، پل و یا زیرگذر ساخته شود. جالب است که بدانید یک خانه در چین وجود دارد که با وجود همه این موارد منطقی، صاحبش هرگز حاضر به ترک خانه اش نشده است و مسئولین چین هم دورخانه اش را بزرگراه کشیده اند و این خانه را به همراه صاحبش به حال خود رها کرده اند!

    خانه شماره 13

    خانه شماره 13
    درست مثل خانه ای که در مورد قبل به آن اشاره کردیم، یک خانه هم در ترکیه وجود دارد که صاحبانش تمام تلاششان را کردند تا خانه شان در طرح ساخت و ساز قرار نگیرد و به زندگیشان در خانه نقلیشان ادامه دهند! اما با وجود تمام تلاش هایشان در این زمینه، بالاخره مجبور شدند که خانه شان را در ترک کنند و به زندگی در خانه ای که دور تا دورش تخریب شده است، پایان دهند.

    خانه شماره 12


    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW