021-88507190

سفر به زیباترین و متفاوت ترین جزیره دنیا

اخبار م.مقیمی 08 بهمن ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
به جرئت می توان گفت که هاوایی خاص ترین، منحصر به فردترین، زیباترین و جذاب ترین ایالت آمریکا است. هاوایی نه تنها با دیگر ایالت های آمریکا، بلکه با همه جاهای دنیا متفاوت اسـت.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دلایلی که به شما ثابت می کند هاوایی با همه جای دنیا متفاوت است!

    به جرئت می توان گفت که هاوایی خاص ترین، منحصر به فردترین، زیباترین و جذاب ترین ایالت آمریکا است. هاوایی نه تنها با دیگر ایالت های آمریکا، بلکه با همه جاهای دنیا متفاوت اسـت! شکل و شمایل هاوایی، طبیعت هاوایی و اتفاقاتی که در آن در جریان هستند، با همه شهرها و کشورهای دیگر دنیا متفاوت است و این حقیقتی است که باعث جذاب تر شدن این گوشه از کره زمین می شود! با ما همراه باشید تا به شما ثابت کنیم که هاوایی با همه ایالت های دیگر آمریکا و همین طور با همه شهرها و کشورهای دیگر دنیا متفاوت است.

    هاوایی با همه جای دنیا متفاوت است

    1-ساحل خلیج وایمانالو در هاوایی به عنوان بهترین ساحل آمریکا شناخته می شود و این مسئله را مجله فوربز که مشهورترین مجله آمریکا است، تایید می کند! از این گذشته، بیش از 100 تا از سواحل هاوایی در لیست بهترین سواحل جهان هستند و با این حساب می توان گفت که هاوایی مثل یک قطعه از بهشت روی زمین زیبا است!
    2-جزیره اصلی هاوایی که با نام بیگ آیلند هاوایی شناخته می شود، یک کوه به نام مائوناکی دارد که مرتفع ترین کوهستان جهان تلقی می شود! البته به شرطی که اندازه آن را از سطح اقیانوس تا قله آن حساب کنید. در این صورت است که ارتفاع این کوه به 10،100 متر می رسد! در واقع حقیقت این است که ارتفاع این کوه از سطح دریا 4،207 متر است، اما اگر ارتفاع آن را از سطح اقیانوس حساب کنیم، ارتفاع آن به 10،100 متر می رسد!
    3-بزرگترین تلسکوپ جهان درست بالای کوه مائوناکی در ارتفاع 4،205 متری از سطح دریا قرار گرفته است. 

    هاوایی

    4-کاخ ایولانی که زمانی محل زندگی شاه کامهامها بوده است، تنها کاخ سلطنتی است که در خاک ایالات متحده آمریکا وجود دارد. این کاخ در هاوایی واقع شده است و عموما از آن به عنوان یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری هاوایی و یا به صورت کلی تر به عنوان یکی از جذاب ترین اماکن دیدنی آمریکا یاد می کنند.
    5-در جزیره اوآهو در هاوایی، یک بندر به نام پرل هاربر وجود دارد که به عنوان یکی از بزرگترین پایگاه های نیروی دریایی جهان شناخته می شود.اگر تاریخ را مطالعه کنید، می بیند که وارد شدن آمریکا به جنگ جهانی دوم از حمله ژاپن به این بندر شروع شده است و به همین دلیل هم هست که می گویند این بندر نقش مهمی در تاریخ آمریکا ایفا کرده است. با بازدید از اماکن تاریخی این بندر در هاوایی می توانید اطلاعات بسیار جالبی را درباره جنگ جهانی دوم و همین طور تاریخ ارتش دریایی آمریکا کسب کنید. با این حساب، به طور قطع می توان گفت که تجربه ای که شما با بازدید از پرل هاربر در هاوایی کسب می کنید، در هیچ نقطه دیگری از کره زمین نصیبتان نمی شود!
    6-قهوه کنا یکی از مشهورترین قهوه های جهان است و طعم و مزه بسیار خاص و جالبی دارد. تمام جهان قهوه کنا را می شناسند و حقیقتی که در مورد آن وجود دارد، این است که این قهوه فقط در یک بخش کوچک از خاک آتشفشانی جزیره بیگ آیلند هاوایی رشد می کند!

    قهوه کنا

    7-هر ساله در هاوایی چندین مسابقه موج سواری برگزار می شود که یکی از آن ها جام جهانی موج سواری ونس است. 
    8-هاوایی یک آتشفشان فعال دارد که با نام آتش فشان کیلاویا شناخته می شود. این آتشفشان بیش از 30 سال است که فعال است و به همین دلیل هم است که جزیره بیگ آیلند هاوایی هر روز بزرگتر از دیروز می شود! در واقع این جزیره سالانه 170،000 متر مربع بزرگ تر می شود و این افزایش وسعتش را مدیون همین آتشفشان فعال است. 
    9-یک شبه جزیره ایزوله شده در بخش شمالی جزیره مولوکای در هاوایی وجود دارد که یک منطقه مسکونی به نام کالائوپاپا در آن جای گرفته است. شاید برایتان عجیب باشد، اما باید به شما بگوییم که در سال 1866 تا 1969، دولت هاوایی هزاران مرد، زن و بچه جذامی را به این منطقه مسکونی تبعید کرد و به صورت قانونی آن ها را مرده تلقی کرد! این بخش از هاوایی تاریخچه بسیار غم انگیزی دارد و شاید بتوان گفت که تنها جزیره جذامی ها در جهان است.

    هاوایی

    10-حالا که حرف کالائوپاپا در هاوایی شد، اجازه دهید این حقیقت را هم به شما بگوییم که مرتفع ترین صخره های دریایی جهان در کالائوپاپا در هاوایی واقع شده اند. ارتفاع این صخره ها به 1،010 متر می رسد و مثالشان را در هیچ جای دیگری در کره زمین نمی توان پیدا کرد.برای رزرو انواع تورهای ارزان و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW