021-88507190

بهترین زمان سفر به آنکارا چه زمانیست؟

راهنمای سفر م.مقیمی 03 اردیبهشت ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بهترین زمان سفر به آنکارا چه زمانی است؟ با ما همراه باشید تا آب و هوای آنکارا را بررسی کنیم و ببینیم که چه زمانی برای سفر به آنکارا زمان خوب و مناسب تری است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین زمان سفر به آنکارا
    با اینکه اکثر گردشگران به اشتباه تصور می کنند که استانبول پایتخت ترکیه است، اما واقعیت این است که آنکارا پایتخت کشور زیبای ترکیه است و با این حساب، مشخص است که آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه، یکی از دیدنی ترین شهرهای ترکیه است.اگر شما هم قصد سفر به آنکارا را دارید، به شما توصیه می کنیم که زمان خوبی را برای سفرتان به آنکارا انتخاب کنید تا بتوانید استفاده بیشتری از اقامتتان در آنکارا ببرید. اما سوال این است که بهترین زمان سفر به آنکارا چه زمانی است؟ با ما همراه باشید تا آب و هوای آنکارا را بررسی کنیم و ببینیم بهترین زمان سفر به آنکارا چه موقع است؟
    فصل بهار در آنکارا
    فصل بهار دومین فصل شلوغ و توریستی آنکارا است. در این فصل هوای آنکارا مطبوع می شود و دمای میانگین هوا به 18 درجه سانتگیراد می رسد. البته در این فصل شب ها سردتر از این حرف ها است و شما باید 12 درجه سانتیگراد را به عنوان دمای میانگین هوای آنکارا در شب های بهاری در نظر بگیرید. نکته ای که باید درباره آب و هوای آنکارا در فصل بهار بدانید، این است که در این فصل باران کمی در آنکارا می بارد و با این اوصاف می توانیم بگوییم که فصل بهار فصل خوبی برای گشت و گذار در آنکارا است.
    فستیوال های فصل بهار در آنکارا
    این را هم خوب است بدانید که یک فستیوال جذاب به نام جشنواره بین المللی فیلم آنکارا در فصل بهار در این شهر برگزار می شود که هر سالی که می گذرد، بر جذابیت های آن افزوده می شود. به شما توصیه می کنیم که اگر به فیلم علاقه دارید، زمان برگزاری این فستیوال را برای سفر به انکارا انتخاب کنید. البته فستیوال های بهاری دیگری هم در آنکارا برگزار می شود که از جمله آن ها می توان به جشنواره موسیقی آنکارا و جشنواره بین المللی کارتون آنکارا اشاره کرد. 

    بهترین زمان سفر به آنکارا

    فصل تابستان در آنکارا
    در فصل تابستان، آفتاب آنکارا بسیار سوزان می شود و دلیلش هم این است که آنکارا هوای خشکی دارد. دمای میانگین هوای آنکارا در فصل تابستان حدود 25 درجه سانتگیراد است. البته گاهی اوقات دمای آن تا 35 درجه سانتیگراد هم گرم می شود و گاهی اوقات هم دمای آن به 18 درجه سانتیگراد کاهش پیدا می کند. نکته ای که باید درباره سفر به آنکارا در فصل تابستان بدانید، این است که فصل تابستان فصل شلوغ و توریستی آنکارا است و پر از توریست و البته سرشار از زندگی می شود.
    فستیوال های فصل تابستان در آنکارا
    در فصل تابستان یک فسیتوال جذاب به نام جشنواره بویوک آنکارا در این شهر برگزار می شود که در آن رویدادها و برنامه های تفریحی مختلفی برپا می شود و همه اعضای خانواده می توانند از تفریح در آنکارا در این زمان از سال لذت ببرند. یکی دیگر از جشن های تابستانی آنکارا، جشنی به نام روز پیروزی است که در آنکارا و البته در دیگر شهرهای ترکیه جشن گرفته می شود. 

    فصل تابستان در آنکارا

    فصل پاییز در آنکارا
    در پاییز همچون فصل بهار هوای آنکارا به سمت خنکی میرود. در این زمان از سال دمای میانگین هوای آنکارا حدود 22 درجه سانتیگراد می شود. البته در اواخر ماه پاییز، دمای میانگین هوای آنکارا کاهش می یابد و به 14 درجه سانتیگراد نیز می رسد. 
    فستیوال های فصل پاییز در آنکارا
    نکته ای که باید درباره سفر به آنکارا در فصل پاییز بدانید، این است که جشنواره های خیلی زیادی در این موقع از سال برگزار نمی شود و تعداد گردشگران آنکارا روبه کاهش می رود. البته سفر به آنکارا در فصل پاییز مزایای خاص خودش را هم دارد که از جمله آن ها می توان به خلوت بودن و ارزان شدن سفر به این شهر اشاره کرد.

    فصل پاییز در آنکارا

    فصل زمستان در آنکارا
    آنکارا زمستان های سردی دارد و گاهی اوقات در آن برف هم می بارد. در این  فصل نیز گردشگران کمی به آنکارا سفر می کنند و فقط کسانی از سفر به این شهر در فصل زمستان استقبال می کنند که از هوای سرد و برفی خوششان می آید. لازم به ذکر است که دمای میانگین هوای آنکارا در فصل زمستان حدود 3 درجه سانتیگراد است.
    فستیوال های فصل زمستان در آنکارا
     نکته جالبی که باید درباره زمستان های آنکارا بدانید، این است که در این فصل یک جشنواره بین المللی رقص در آنکارا برگزار میشود که یک رویداد 4 روزه است و در آن هنرمندان بین المللی مشهور کنسرت برگزار می کنند. خوب است بدانید که هر کدام از روزهای این جشنواره با یک تم لباس خاص برگزار می شوند و با این حساب می توان گفت که این جشنواره در آنکارا حس و حال جشنواره های فشن و مد را هم دارد.برای رزرو تور آنکارا می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    فصل زمستان در آنکارا

    می توانید از دیگر اخبار و مقالات مرتبط با آنکارا دیدن کنید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW