021-88507190

گران ترین هلیکوپترهای جهان را بشناسید

گردشگری م.مقیمی 21 اردیبهشت ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر شما هم به این موضوع علاقه مند هستید و دوست دارید این را بدانید که گران ترین هلیکوپکترهای که برخی از آن ها حتی از هواپیماهای مسافربری و حتی هواپیماهای شخصی نیز گران تر می باشند کدام هستند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    گران ترین هلیکوپترهای دنیا

    اگر شما هم به این موضوع علاقه مند هستید و دوست دارید این را بدانید که گران ترین هلیکوپکترهای دنیا کدام ها هستند، خواندن این مطلب حتما برایتان جذاب خواهد بود. نکته جالبی که قبل از خواندن این مطلب باید بدانید، این است که بعضی از این هلیکوپکترها از هواپیماهای مسافربری و حتی هواپیماهای شخصی نیز گران تر هستند! نکته دیگر اینکه همه هلیکوپترهایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم، الزاما مصرف شخصی ندارند.

    5- هلیکوپتر سیکورسیکی SH-60B سی هاوک (40 میلیون دلار)

    شرکت هوانوردی سیکورسکی یک هلیکوپتر جالب طراحی کرده است که 40 میلیون دلار ارزش دارد. این هلیکوپتر که 2 موتور دارد، از سال 1979 میلادی تا کنون تولید می شود. این بالگرد برای اهداف مختلفی استفاده می شود که از جمله آن ها می توان به پروژه های تحقیقاتی و جنگی اشاره کرد. سی هاوک می تواند در هر دقیقه 503 متر بالا رود و می تواند پرواز تا ارتفاع 3 هزار متری سطح دریا را تجربه کند. نکته دیگر اینکه حداکثر سرعت این هلیکوپتر 330 کیلومتر بر ساعت است و می تواند تا 5 مسافر را جا به جا کند.

    5- هلیکوپتر لوکس مدل سیکورسیکی SH-60B سی هاوک (40 میلیون دلار)

    4- هلیکوپتر مدل یوروکوپتر تایگر یو اچ تی (50 میلیون دلار)

    این هلیکوپتر گران قیمت وزن متوسط دارد و ضد تانک است و اول از همه برای ارتش آلمان تولید شد. اولین باری که این بالگرد تولید شد، سال 2002 بود و برای اولین بار در سال 2005 یک سری از آن ها تحویل ارتش آلمان شد. این هلیکوپتر با یک خلبان هدایت می شود و باید یک افسر هدایت کننده سلاح هم داشته باشد. این هلیکوپتر برای حملات هوابرد استفاده می شود و می تواند تا 1،650 کیلوگرم وزن را جا به جا کند. این هلیکوپتر می تواند تا 4 هزار متر بالاتر از سطح دریا حرکت کند و در هر دقیقه 642 متر ارتفاع بگیرد. نکته دیگر اینکه سرعت نهایی این هلیکوپتر حدود 260 کیلومتر بر ساعت است. نکته جالب دیگر اینکه این هلیکوپتر با اینکه یکی از گران ترین هلیکوپترهای دنیا محسوب می شود، اما باز هم به نسبت ویژگی هایی که دارد، ارزان است! یکی از جالب ترین ویژگی هایی که این هلیکوپتر دارد، این است که اگر آسیب زیادی ببیند، کابین خلبانش جدا می شود تا خلبان بتواند جان خودش را حفظ کند!

    4- هلیکوپتر لوکس مدل یوروکوپتر تایگر یو اچ تی (50 میلیون دلار)

    3- هلیکوپتر مدل بوئینگ AH-64 آپاچ (52 میلیون دلار)

    این هلیکوپتر یک هلیکوپتر آمریکایی است که 4 پره و 2 موتور دارد. جالب است بدانید که از سال 1983 تا کنون، بیش از 2،200 عدد از این هلیکوپترها تولید شده است که هر کدامشان 52 میلیون دلار ارزش دارند! با اینکه این هلیکوپتر برای مصارف نظامی در آمریکا استفاده می شود، اما سفارش دهنده های آن در سراسر دنیا برای اهداف مختلفی از آن استفاده می کنند! لازم به ذکر است که این هلیکوپتر جزء هلیکوپترهای سایز متوسط است و می توند تا ارتفاع 6،400 متری سطح زمین پرواز کند و هر دقیقه 736 متر اوج بگیرد و نهایت سرعت 295 کیلومتر بر ساعت را هم تجربه کند. 

    3- هلیکوپتر لوکس مدل بوئینگ AH-64 آپاچ (52 میلیون دلار)

    2-هلیکوپتر مدل سیکورسکی CH-53K کینگ استالیون (65 میلیون دلار) 

    کینگ استالیون به عنوان دومین هلیکوپتر گران دنیا شناخته می شود. قیمت این بالگرد حدود 65 میلیون دلار تخمین زده شده است و سنگین ترین و بزرگترین هلیکوپتر دنیا محسوب می شود. این هلیکوپتر نه یک موتور، نه دو موتور، بلکه سه موتور دارد و قدرت آن با قدرت هیچ هلیکوپتر دیگری قابل مقایسه نیست. این هلیکوپتر می تواند در هر دقیقه 762 متر اوج بگیرد و سرعت 315 کیلومتر بر ساعت را هم می تواند تجربه کند. 

    2--هلیکوپتر-لوکس-مدل-سیکورسکی-CH-53K-کینگ-استالیون-(65-میلیون-دلار)

    1-هلیکوپتر بل بوئینگ V-22 اوسپری (68 میلیون دلار)

    هلیکوپتر بل بوئینگ وی 22 اوسپری به عنوان گران ترین هلیکوپتر دنیا شناخته می شود. لازم به ذکر است که این هلیکوپتر از 10 سال پیش تا کنون توسط سپاه دریایی آمریکا استفاده می شده است. این بالگرد دو موتور خیلی قوی دارد و می تواند مسیر زیادی را با سرعت بسیار بالا طی کند. شاید برایتان عجیب باشد، اما بل بوئینگ می توند با سرعت 500 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و می تواند تا ارتفاع 7 هزار متری سطح زمین هم اوج بگیرد و در هر دقیقه 963 متر به ارتفاعش اضافه کند. اما به نظرتان با همه این ویژگی ها، این هلیکوپتر 68 میلیون دلار می ارزد؟

    1-هلیکوپتر بل بوئینگ V-22 اوسپری (68 میلیون دلار)

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW