021-88507190

عجایب و شگفتی های ایران کشوری با اصالت و با شکوه

گردشگری م.مقیمی 16 اردیبهشت ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ایران ما یک سرزمین جادویی است که پر از اماکن تاریخی شگفت انگیز، اماکن دیدنی خاص و ساختمان های بی نظیر و دیدنی است. با ما همراه باشید تا بعضی از جالب ترین عجایب ایران را به شما معرفی کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    عجایب ایران

    ایران ما زیبایی های خیلی زیادی دارد که متاسفانه خود ما هم گاهی اوقات از آن ها غافل می مانیم. آیا از خودتان این سوال را پرسیدید که تا به حال چند درصد از زیبایی ها و جاهای دیدنی ایران را دیده اید؟ ایران ما یک سرزمین جادویی است که پر از اماکن تاریخی شگفت انگیز، جاذبه های دیدنی خاص و ساختمان های بی نظیر است. با ما همراه باشید تا بعضی از عجایب و شگفتی های ایران را به شما معرفی کنیم. مطمئن باشید که با دیدن تصاویر و خواندن توضیحات مربوط به هر کدام از عجایب ایران، شما هم شگفت زده می شوید و این بار با دید دیگری به سفرهای داخلی و دیدن جاذبه های گردشگری ایران فکر می کنید.

    پرسپولیس-تخت جمشد

    پرسپولیس یا همان تخت جمشید، مجموعه تاریخی ارزشمندی است که در فاصله 60 کیلومتر شمال شرق شهر زیبای شیراز قرار گرفته است. به جرات می توان گفت که تخت جمشید یکی از عجایب ایران است که اگر بارها و بارها هم از آن دیدن کنید، باز هم با دیدنش شگفت زده می شوید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تخت جمشید را به عنوان یکی از عجیب ترین، خاص ترین و جذاب ترین مجموعه های تاریخی دنیا می شناسند و این حقیقتی است که گاهی اوقات خود ما ایرانی ها آن را فراموش می کنیم. پرسپولیس را داریوش در سال 518 قبل از میلاد مسیح ساخته است و متاسفانه به خاطر آتش سوزی که مقصرش اسکندر مقدونی بود، تا حد زیادی تخریب شد. کافی است که شما هم از تخت جمشید دیدن کنید تا عظمت تاریخ و فرهنگ ایرانیان را درک کنید و از اعماق قلبتان احساس غرور کنید. اگر به تخت جمشید بروید، می بینید که چقدر توریست خارجی در حال بازدید از آن و ستایش شکوه و عظمت بی نظیر این مجموعه تاریخی هستند. با این حساب می توانید این را درک کنید که چقدر حیف است که خود ما ایرانیان قدر تخت جمشید را آن طور که باید، نمی دانیم و در بازدید از آن اهمال می کنیم.

    پرسپولیس-تخت جمشد

    مسجد امام اصفهان

    مسجد امام که در حاشیه جنوبی میدان نقش جهان قرار گرفته است، یکی از شاهکارهای معماری ایرانی است. این مسجد زیبا در اصفهان یکی دیگر از عجایب ایران است که با کاشی کاری های بسیار جذابی که دارد، هر بیننده ای را در جا میخکوب می کند. مسجد امام اصفهان یکی از آن جاهای دیدنی ایران است که هر ایرانی باید بارها و بارهای از آن دیدن کند. جالب است که بدانید مسجد امام اصفهان به عنوان یکی از عجایب ایران و یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری ایران در لیست آثار میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و ارزش جهانی دارد.

    مسجد امام اصفهان

    هفت تپه

    هفت تپه که در جنوب شهر شوش در استان خوزستان قرار گرفته است، یکی از ارزشمندترین اماکن تاریخی ایران زمین است. برای اینکه ارزش واقعی هفت تپه را متوجه شوید، کافی است این حقیقت را بدانید که بقایای شهر تاریخی کبناک که مربوط به دوران ایلامی ها است، در این منطقه از خوزستان کشف شده است. در این منطقه یک معبد بسیار بزرگ و یک آرامگاه بسیار تاریخی که مربوط به شاه تپتی آهار که یکی از پادشاهان ایلامیان بود، کشف شده است. علاوه بر همه این ها که هر کدامشان به اندازه یک دنیا ارزش دارند، یک بنای تاریخی به نام زیگورات چغازنبیل نیز در نزدیکی منطقه باستانی هفت تپه وجود دارد که به عنوان اولین بنای مذهبی ایران شناخته می شود. 

    هفت تپه

    میدان نقش جهان

    میدان نقش جهان که در قلب شهر زیبای اصفهان قرار گرفته است، میدانی است که در بین سال های 1598 میلادی تا 1629 میلادی ساخته شده است و دور تا دور آن را اماکن دیدنی و بناهای زیبا و دیدنی احاطه کرده اند که همگی مربوط به دوران صفویان هستند. اگر از میدان نقش جهان که یکی از بزرگترین میدان های جهان است، دیدن کنید؛ می توانید از مسجد امام اصفهان، کاخ عالی قاپو و مسجد شیخ لطف الله که در اطراف آن واقع شده اند نیز بازدید کنید. نکته جالبی که باید درباره میدان نقش جهان بدانید، این است که این میدان را به عنوان تجلی گر معماری ایرانی و اسلامی می دانند و توریستان زیادی به بازدید از آن علاقه مند هستند. 

    میدان نقش جهان

    باغ ارم شیراز

    باغ ارم یکی از جالب ترین جاهای دیدنی شیراز است که اغلب از آن به عنوان یکی از عجایب ایران نیز یاد می شود. قدمت این باغ زیبا در شیراز به دوران سلجوقیان بر می گردد . اما یک سری بازسازی ها نیز در دوران زندیان در آن انجام شده است. به هر حال خوب است این را بدانید که باغ ارم شیراز یکی از زیباترین و خاص ترین باغ های ایران است و مسلما شما هم با بازدید از آن مجذوب زیبایی هایش می شوید. به هر حال این یک حقیقت است که باغ ارم شیراز بیش از 900 سال قدمت دارد و مسلما شما هم با دیدن عظمت و شکوه و زیبایی آن باور نمی کنید که این باغ تا این اندازه تاریخی و قدیمی باشد. 

    باغ ارم شیراز

    مسجد نصیرالملک

    مسجد نصیرالملک یا مسجد صورتی شیراز، مسجدی است که این روزها تصویرش در صفحات اینستاگرام به کرات به چشم می خورد. این مسجد در دوران قاجاریان ساخته شده است و کاشی کاری های بسیار زیبا و پنجره های رنگارنگ متعددی دارد که وقتی نور آفتاب به آن ها می خورد، انعاس رنگ هایشان به زیبایی روی قالیچه های ایرانی رنگارنگ پهن شده در مسجد می افتد و یک شاهکار هنری در مقابل دیدگان بازدیدکنندگان شکل می گیرد. به خاطر همین انعکاس زیبا هم هست که مسجد نصیرالملک شیراز را به عنوان یکی از عجایب ایران می شناسند.

    مسجد نصیرالملک

    کلیسای وانک

    کلیسای وانک که در منطقه مسیحی نشین اصفهان یعنی محله جلفا واقع شده است، که به زمان صفویان باز میگردد. جذابیت کلیسای وانک به این است که در آن ترکیبی از سبک های مختلف معماری اسلامی و مسیحی به چشم می خورد. در این بنا نقاشی های دیواری متعددی وجود دارد که در آن ها تصاویر مذهبی مختلفی دیده می شود. به شما توصیه می کنیم که اگر گذرتان به اصفهان افتاد، حتما از کلیسای وانک به عنوان یکی از عجایب ایران دیدن کنید و فرصت بازدید از آن را از خودتان نگیرید.برای رزرو تورهای داخلی و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    کلیسای وانک

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW