021-88507190

حقایق جالب درباره سریلانکا

گردشگری م.مقیمی 19 خرداد ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
حقایق سریلانکا که یک مقصد گردشگری محبوب است، بسیار زیادند. با اینکه مساحت کمی دارد، اما شامل سواحل، حیات وحش، مردم خاص، اماکن تاریخی و باستانی و مزارع چای زیبا است که بررسی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    حقایق سریلانکا، کشوری جذاب

    سریلانکا اخیرا به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است. کشوری که با اینکه مساحت کمی دارد، اما یک کشور بسیار متنوع است و همه چیز در آن از سواحل گرفته تا حیات وحش، اماکن تاریخی و باستانی و حتی مزارع چای جذاب و منحصر به فرد هستند. یکی دیگر از جذابیت ها و حقایق سریلانکا، این است که فاصله ها در آن کوتاه هستند و همین باعث می شود که توریستان این فرصت را در تور سریلانکا پیدا کنند تا از مناطق و شهرهای مختلفی در این کشور بازدید داشته باشند. اگر شما هم به تازگی به سفر به سریلانکا علاقه مند شده اید و دوست دارید که اطلاعات بیشتری درباره این کشور داشته باشید، این مطلب را از دست ندهید. در ادامه یک سری حقایق جالب درباره سریلانکا به شما می گوییم که مطمئنا شما هم با اطلاع از آن ها بیش از پیش شیفته سریلانکا می شوید.

    حقایق جالب درباره سریلانکا

    لقب کشور سریلانکا

    سریلانکا دو لقب دارد که یکی از آن ها مروارید اقیانوس هند و دیگری قطره اشک هند است. این کشور را از این جهت به عنوان مروارید اقیانوس هند می شناسند که زیبایی بی نظیری دارد. در مورد عنوان قطره اشک هند نیز کافی است که نگاهی به نقشه سریلانکا بیندازید تا متوجه شوید که چرا این عنوان را به سریلانکا داده اند. همان طور که در نقشه سریلانکا می توان دید، این کشور در نقشه مثل قطره اشکی از ساحل هند جدا شده است. 

    سریلانکا، مروارید اقیانوس هند و قطره اشک هند

    مردم سریلانکا

    در این قسمت می توانید با آداب و رسوم مردم سریلانکا آشنا شوید.

    سر تکان دادن مردم سریلانکا، یک عادت همیشگی

    در بین مردم سریلانکا باب است که مدام سرشان را از این سمت به آن سمت حرکت می دهند. این کار برای آن ها به معنای گفتن "بله" است و نوعی تایید کردن به حساب می آید. البته بعضی وقت ها هم سرشان را تکان می دهند تا از طرف مقابشان بپرسند که با حرفشان موافق هست یا نه. در حقیقت این سر تکان دادن مردم سریلانکا بعضی وقت ها برای تایید و گاهی اوقات برای گرفتن تایید از دیگران مورد استفاده قرار می گیرد.

    والیبال، ورزش ملی سریلانکا با محبوبیت بسیار زیاد

    با اینکه خیلی از مردم جهان فکر می کنند که کریکت ورزش ملی سریلانکاست، اما واقعیت این است که والیبال به عنوان ورزش ملی سریلانکا شناخته می شود. دلیل اینکه کریکت نیز مثل والیبال بین مردم سریلانکا محبوبیت دارد، به قرن 19 و زمانی بر می گردد که سریلانکا در استعمار انگلیسی ها بوده و مردم انگلیس این ورزش را به بومی های سریلانکا معرفی کردند. 

    والیبال، ورزش ملی سریلانکا با محبوبیت بسیار زیاد

    سریلانکا، یکی از صادرکنندگان بزرگ چای به جهان

    سریلانکا به عنوان چهارمین صادرکننده بزرگ چای در جهان شناخته می شود. جالب است بدانید که چای سریلانکا به عنوان تمیزترین چای جهان شناخته می شود و عطر و طعم آن حرف اول را در دنیا می زند. با این اوصاف بهتر است که اگر به سریلانکا سفر کردید، حتما به طور مرتب در این کشور چای بنوشید و مطمئن باشید که دیگر نمونه آن چای ها در ایران نمیبینید.

    سریلانکا، یکی از صادرکنندگان بزرگ چای به جهان

    قله آدم سریلانکا، یکی از مقدس ترین کوه های دنیا

    اگر درباره بهترین جاهای دیدنی سریلانکا تحقیق کنید، مسلما نام قله آدم سریلانکا به گوشتان خواهد رسید. این قله ای که محبوبیت بسیار زیادی بین توریستان سریلانکا پیدا کرده است، یک کوه بسیار مقدس است که افسانه های زیادی درباره آن وجود دارد. داستان این افسانه های متعدد که هر کدامشان مربوط به یک مذهب و آیین هستند،به رد پایی بر می گردد که بر روی این قله به یادگار باقی مانده است. قسمت جالب ماجرا اینجاست که پیروان هر مذهب و آیین این رد پا را به خودشان مربوط می دانند و هر گروهی به یک چشم به آن نگاه می کنند. مثلا بودایی ها با بیان اینکه این رد پا مربوط به بوداست، از بازدید از آن استقبال می کنند. از آن طرف هندوها آن را رد پای الهه شیوا و مصیحی ها و مسلمین آن را رد پای حضرت آدم می دانند.

    برق سریلانکا، تولید توسط نیروگاه های آبی

    یکی از حقایق شگفت انگیزی که درباره سریلانکا وجود دارد، این است که بیش از 50 درصد برق مصرفی این کشور توسط نیروگاه های آبی تولید می شوند.به این دلیل که در سریلانکا آبشارها و رودخانه های متعددی وجود دارد که از آن ها در این کشور به نحو احسنت استفاده می شود و برق زیادی توسط آن ها تولید می شود.

    دارچین، ادویه محبوب مردم سریلانکا

    جالب است بدانید که 80 تا 90 درصد از دارچینی که در کل جهان و توسط مردم کشورهای مختلف دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، از سریلانکا صادر می شود. پس اگر شما هم از عطر و بوی دارچین خوشتان می آید و از آن در تهیه و سرو غذاهای مختلف از جمله حلیم اصیل ایرانی استفاده می کنید، باید ممنون مردم سریلانکا باشید که چنین ادویه خوش عطری را با مردم سراسر دنیا به اشتراک می گذارند. 

    دارچین، ادویه محبوب مردم سریلانکا@

    مردم سریلانکا، مردم با سواد و دوست داشتنی

    یک حقیقت دیگر درباره سریلانکا این است که بیش از 92 درصد مردم این کشور باسواد هستند. این باعث شده که سریلانکا در لیست باسوادترین کشورهای جنوب آسیا در رتبه اول قرار بگیرد.

    پرچم سریلانکا، یکی از قدیمی ترین پرچم های جهان

    پرچم سریلانکا به عنوان یکی از قدیمی ترین پرچم های دنیا شناخته می شود. در این پرچم تصویر یک شیر طلایی به چشم می خورد که می گویند تصویر شیری بوده که ولین شاه سریلانکا سیعنی ویجایا برای خودش از هند به سریلانکا آورده بوده است. گفتنی است که این شیر طلایی تا سال 1815 که سریلانکا مستعمره انگلیس شد، در پرچم سریلانکا حضور داشت و بعد دوباره در سال 1948 که سریلانکا استقلال پیدا کرد، به پرچم این کشور اضافه شد. البته این را بگوییم که در سال 1972 چهار برگ به جای چهار نیزه در اطراف این شیر قرار داده شد که هر کدامشان نشان از یکی از ارزش های ملت سریلانکا یعنی مهربانی، شفقت، صفا و شادمانی دارند.

    پرچم سریلانکا، یکی از قدیمی ترین پرچم های جهان

    حالا اگر شما هم می خواهید به این کشور زیبا که مردمانش به ارزش هایشان یعنی مهربانی، شفقت، صفا و شادمانی اهمیت ویژه ای می دهند سفر کنید، با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید تا تور سریلانکا ارزان را به شما آفر دهیم.


    درباره سریلانکا بیشتر بخوانید:

    هزینه های سفر به سریلانکا

    همه چیز درباره زیباترین مسیر ریلی جهان در سریلانکا

    خرید جواهرات خاص و بی نظیر در سریلانکا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW