021-88507190

همه چیز درباره تهران کوچک تورنتو یا تهرانتو!

اخبار م.مقیمی 05 شهریور ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در تورنتو به قدری تعداد ایرانی ها زیاد است که در آن یک خیابان به نام تهران کوچک وجود دارد که بعضی ها به آن تهرانتو می گویند! اگر برایتان جالب شده که بدانید دقیقا در تهرانتو چه خبر است و اصلا چرا به آن این نام متفاوت را داده اند، با ما همراه باشید تا قصه این منطقه جذاب در شهر تورنتو کانادا را به شما بگوییم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تهران کوچک تورنتو یا تهرانتو!

    در تورنتو به قدری تعداد ایرانی ها زیاد است که در آن یک خیابان به نام تهران کوچک وجود دارد که بعضی ها به آن تهرانتو می گویند! اگر برایتان جالب شده که بدانید دقیقا در تهرانتو کانادا چه خبر است و اصلا چرا به آن این نام متفاوت را داده اند، با ما همراه باشید تا قصه این منطقه جذاب در شهر تورنتو کانادا را به شما بگوییم.

    جمعیت ایرانی ها در تورنتو

    اول از همه اجازه دهید به شما بگوییم که در تورنتو کانادا چند نفر ایرانی زندگی می کنند! باورش سخت است، اما در تورنتو که خود 2 میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دارد، نزدیک به 100 هزار نفر ایرانی زندگی می کنند. نکته جالب این است که این ایرانیان مقیم کانادا در تورنتو برای خودشان یک خیابان درست کرده اند که ایرانی ها در آن رفت و آمد می کنند و همه چیز در آن تداعی کننده خیابان های ایران است! در ادامه شما را بیشتر با این منطقه جذاب ایرانی ها در تورنتو آشنا می کنیم.

    مطالب بیشتر درباره کانادا

    چگونه فرم ویزای کانادا را پر کنیم

    اطلاعات سفارت کانادا در تفلیس گرجستان

    ارزانترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی

    درباره تهران کوچک تورنتو

    تهران کوچک تورنتو که به آن ایران کوچک تورنتو نیز می گویند، یک نام اختصاری جالب هم دارد که آن "تهرانتو" است. در واقع نام این محله با ترکیبی از نام های "تورنتو" و "تهران" ایجاد شده است. اما مگر این منطقه چه دارد که نام تهران را به آن داده اند؟ داستان از این قرار است که در این خیابان انواع و اقسام سوپرمارکت ها، بقالی ها، نانوایی ها کافه و رستوران های ایرانی وجود دارد که مهاجران با قدم زدن در آن برای ساعتی فراموش می کنند که در کشور غریبه هستند! آن ها می توانند هر وقت که دلشان برای ایران و تهران تنگ شد، به تهرانتو بروند و در کنار هموطنان خودشان در کافه ها و رستوران های ایرانی وقت گذرانی کنند و در سوپرمارکت ها و بقالی های سبک ایران خرید خود را انجام دهند.

    درباره تهران کوچک تورنتو

    رستوران ایرانی تورنتو

    تاریخچه تهران کوچک تورنتو

    اگر سوالتان این است که اصلا از کجا ساخت این خیابان شروع شد، باید به شما بگوییم که داستان به سال 1989 میلادی بر می گردد. در آن زمان یک سوپرمارکت به نام خوراک در این منطقه در شمال تورنتو افتتاح شد که در آن اجناس ایرانی فروخته می شود و دقیقا نوستالژی های ایرانی ها را برایشان تداعی می کرد. همین شد که رفته رتفه کافه ها و رستورن های سنتی دیگر هم در کنار آن ساخته شدند که همگی با سبک رستوران های ایرانی بودند. 

    سوپرمارکت خوراک در تهرانتو

    همان طور که گفته شد، اولین و قدیمی ترین سوپرمارکت ایرانی در تورنتو، سوپرمارکتی به نام خوراک است. نکته جالب درباره این فروشگاه این است که یک رستوران نیز تلقی می شد و در آن خورشت های بادمجان و کباب کوبیده های بی نظیری سرو می شود. این غذاها به قدری خوشمزه و لذیذ هستند که هر کسی که آن ها را میل می کند، می تواند برای لحظه ای چشمانش را ببندد و احساس کند که مثل کودکی هایش در خانه مادربزرگش نشسته است و در حال چشیدن دستپخت او است! می توانید تصورش را بکنید که خوردن چنین غذای خوشمزه و اصیلی، آن هم در غربت، چقدر به ایرانی های مقیم کاناد می چسبد!

    سوپرمارکت خوراک در تهرانتو

    نانوایی ایرانی در تورنتو کانادا

    سوپرمارکت ارزون در تهرانتو

    در سوپرمارکت ارزون که دقیقا در خیابان تهران کوچک تورنتو قرار گرفته، انواع و اقسام آجیل ها، میوه های خشک، باقلواها و دوغ های خوشمزه و اصیل فروخته می شود. این فروشگاه نیز از آن فروشگاه هایی است که به خوبی می تواند حال و هوای ایران را برای مهاجران ایرانی در کانادا تداعی کند.

    کافه شبستان در تهرانتو کانادا

    در کافه شبستان بی نظیرترین غذاهای سنتی ایرانی از انواع و اقسام دلمه ها گرفته تا کباب ها و خورشت های ایرانی سرو می شود. از آن جالب تر اینکه در این کافه، صبح ها کله پاچه هم سرو می شود! با این حساب باید بگوییم که با وجود این کافه در تورنتو، هیچ کسی نباید احساس غربت را تجربه کند!

    کافه شبستان در تهرانتو کانادا

    کرستوران سنتی شبستان تورنتو

    قنادی رز سرخ در تهرانتو

    گذشته از همه این ها، در تهرانتو یا همان ایران کوچک تورنتو یک قنادی ایرانی وجود دارد که در آن شیرینی ها و کیک های معروف ایرانی مثل باقلوا و بستنی های خوشمزه سرو می شود. شیرینی های این قنادی به قدری تازه و خوشمزه هستند که هر کسی که در تورنتو زندگی می کند، شیفته آن ها می شود.

    قنادی رز سرخ در تهرانتو

    قنادی رز سرخ تورنتو کانادا

    کافه و قنادی پاپا در تهرانتو

    یک قنادی و کافه جذاب به نام پاپا نیز در منطقه ایران کوچک تورنتو در کانادا وجود دارد که زولبیه بامیه های بسیار معروفی دارد و هر کسی که طعم آن ها را می چشد، یاد ماه رمضان های معروف ایران و سفره های افطار رنگینش می افتد!
    برای اخذ ویزای کانادا می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW