021-88507190

پیدا کردن شغل در ترکیه

اخبار م.مقیمی 02 شهریور ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
پردرآمدترین شغل در ترکیه چیست؟ این روزها خیلی از ایرانی ها به فکر مهاجرت به ترکیه و زندگی در این کشور هستند، در اینجا لیست مشاغل مورد نیاز در ترکیه نوشته شده است تا بدانید موقعیت های شغلی برای شما به عنوان یک خارجی در این کشور وجود دارد

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آیا کار در ترکیه پیدا می شود؟

    این روزها خیلی از ایرانی ها به فکر مهاجرت به ترکیه و زندگی در این کشور هستند، اما اکثر آن ها این ترس را دارند که چگونه باید در این کشور کار پیدا کنند. اگر شما هم این دغدغه را دارید و می خواهید بدانید که آیا کار در ترکیه پیدا می شود یا نه، با ما همراه باشید. در ادامه به شما شرایط کار در ترکیه را توضیح می دهیم و به شما می گوییم که چه موقعیت های شغلی در ترکیه برای شما به عنوان یک خارجی وجود دارد.

    درباره پیدا کردن شغل در ترکیه

    اول از همه این را بدانید که پیدا کردن شغل در ترکیه ممکن است. اما شاید به آن آسانی که فکرش را می کنید، نباشد! خوب است این را بدانید که بعضی از صاحبان مشاغل در ترکیه کارمندانی را استخدام می کنند که به زبان ترکی مسلط باشند. با این حساب اگر شما هم با زبان ترکی آشنایی نداشته باشید، عملا نمی توانید مشغول یک سری از مشاغل بشوید. البته یک سری مشاغل نیز در ترکیه وجود دارند که شما برای مشغول شدن به آن ها نیاز به تسلط به زبان ترکی ندارید. البته اگر کمی با این زبان آشنایی داشته باشید، عملا کار و زندگی در این کشور برایتان راحت تر می شود. نکته دیگر اینکه معمولا اجازه کار خارجی ها در یک سری از مراکز ترکیه مثل بیمارستان ها، ادارات دولتی و ... وجود ندارد. اما به جای این کارها، یک سری فرصت های شغلی خاص برای خارجی ها در این کشور وجود دارد که در ادامه آن ها را به شما معرفی می کنیم.

    درباره پیدا کردن شغل در ترکیه

    آموزش انگلیسی در مدرسه های زبان ترکیه

    اگر شما به زبان انگلیسی مسلط باشید، می توانید آن را در ترکیه به مردم ترک زبان یاد دهید. در واقع خیلی از خارجی هایی که زبان مادریشان انگلیسی است، در ترکیه مشغول همین کار می شوند. اما شما که زبان مادریتان انگلیسی نیست، در صورتی که مهارت بالایی در این زبان داشته باشید، می توانید باز هم مشغول این شغل در ترکیه شوید. نکته اینجاست که شما برای استخدام شدن در مدرسه های ترکیه باید مدرک زبان معتبر برای آموزش (مدرک TELF) داشته باشید. 
    برای گرفتن این مدرک حدود 100 ساعت آموزش ببینید تا یاد بگیرید که چگونه باید زبان انگلیسی را آموزش دهید. نکته دیگر اینکه امکان پیدا کردن چنین شغلی در مدرسه های خصوصی زبان در شهرهای استانبول، ازمیر و آنکارا بیش از هر شهر دیگری در ترکیه وجود دارد.

    کار در شرکت های مربوط به حوزه توریستی

    همان طور که می دانید ترکیه یک کشور توریستی است و شرکت ها و کمپانی های مختلفی در آن در حوزه گردشگری فعالیت می کنند. مثلا در ترکیه هتل های مختلفی وجود دارد که تقریبا همه آن ها به افرادی با تسلط کامل به زبان انگلیسی نیاز دارند. نکته ای که باید در مورد این شغل به شما بگوییم، این است که هر چه تعداد زبان هایی که شما بلد هستید بیشتر باشد و تسلط بیشتری به آن ها داشته باشید، امکان شغل در حوزه گردشگری در ترکیه برایتان راحت تر می شود. نکته دیگر اینکه آشنایی با زبان های روسی، عربی، آلمانی، هلندی و انگلیسی برای پیدا کردن کار در این حوزه در اولویت است. 

    کار در شرکت های مربوط به حوزه توریستی

    انجام کارهای اینترنتی و دورکاری در ترکیه

    این روزها که کارهای اینترنتی بیش از پیش باب شده اند، شما می توانید با داشتن یک لپ تاپ از عهده خیلی از کارهای اینترنتی در هر نقطه ای از دنیا بر بیایید. این یعنی اگر شما یک لپ تاپ داشته باشید و دسترسی به اینترنت داشته باشید، می توانید شغل های مختلفی از کشورهای مختلف دنیا داشته باشید و در ترکیه و یا هر جای دیگری کار خود را انجام دهید. مثلا می توانید کارهای طراحی وب سایت، مدیریت شبکه های اجتماعی و کارهای مربوط به وب سایت ها را انجام دهید و از این طریق در ترکیه گذران زندگی کنید.
    در نهایت به شما توصیه می کنیم که قبل از اینکه تصمیم خود را برای مهاجرت به ترکیه نهایی کنید، از این مساله اطمینان حاصل کنید که حتما برای شما شغلی در ترکیه وجود دارد! چراکه اگر نتوانید زود یک شغل خوب در این کشور پیدا کنید، عملا نمی توانید در آن گذران زندگی کنید و خیلی زود مجبور به ترک این کشور می شوید. برای رزرو تور ارزان ترکیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    انجام کارهای اینترنتی و دورکاری در ترکیه

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW