021-88507190

روستای قلات بهشت استان فارس را بشناسید

گردشگری م.مقیمی 11 آذر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر شما هم از زندگی به سبک روستایی خوشتان می آید و دلتان می خواهد که در یک جای آرام با هوای پاک سفر کنید و روزها و شب ها را با آرامش خاطر کامل سپری کنید، حتما شیفته روستای قلات در استان فارس خواهید شد. با ما همراه باشید تا با هم به این روستا سر بزنیم و شما را با این بهشت زمینی در کشورمان ایران آشنا کنیم

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    روستای قلات

    روستای قلات که به آن بهشت استان فارس هم می گویند، روستای زیبایی است که آرامش و البته زیبایی در آن حرف اول را می زنند. روستایی که پوشیده از درختان بید و چنار است و هوایش به شدت مطبوع است. روستایی که اگر در آن قدم بزنید، غم دنیا را فراموش خواهید کرد و برای چند ساعتی از زندگی روزمره در شهرهای شلوغ ایران دور خواهید شد. به هر حال اگر شما هم از زندگی به سبک روستایی خوشتان می آید و دلتان می خواهد که در یک جای آرام با هوای پاک سفر کنید و روزها و شب ها را با آرامش خاطر کامل سپری کنید، حتما شیفته روستای قلات در شیراز خواهید شد. با ما همراه باشید تا با هم به این روستا سر بزنیم و شما را با این بهشت زمینی در کشورمان ایران آشنا کنیم.

    روستای قلات؛ بهشت استان فارس را بشناسیدروستای قلات

    روستای قلات کجاست؟

    روستای قلات در فاصله 36 کیلومتری شیراز واقع شده است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، روستای قلات از سمت شمال غربی 36 کیلومتر با شیراز فاصله دارد. به هر حال اگر شما هم تعریف باغ ها و روستاهای زیبای اطراف شیراز را شنیده اید، باید به شما بگوییم که روستای قلات با باغ های زیبا و سرسبزی که دارد، یکی از بهترین ها در این منطقه از ایران محسوب می شود. 

    ایرانگردی جذاب با مهرپرواز

    کویر کاراکال در یزد، نقاشی طبیعت به رنگ قهوه ای

    مرداب هسل طبیعتی که باید ببینید

    موزه ایران باستان

    روستای قلات چه جور جایی است؟

    قلات که بهارهای بی نظیری دارد و همه از هوای دلچسب آن در اردیبهشت به نیکی یاد می کنند، جایی است که آلودگی و ترافیک در آن معنایی ندارد. با این حساب اگر شما هم از شلوغی و ترافیک خسته شده اید و به دنبال آرامش می گردید، این روستا همان جایی است که می تواند آرامش از دست رفته را به شما برگرداند. روستای قلات جایی است که شما می توانید در آن آرامش بی اندازه ای را احساس کنید و در آن غرق شنیدن صدای آب آبشار و آواز پرندگان شوید. 
    این را هم بگوییم که خانه های این روستا که همگی با آجر، سنگ و همین طور خشت ساخته شده اند، جذابیت روستای قلات را دوچندان کرده اند. البته این را هم بگوییم که در چند سال اخیر، پای مدرنیته نیز تا حدی به این روستا باز شده است و حالا بعضی از ساختمان ها مثل رستوران ها و کافه هایی که برای توریستان ساخته شده اند، حال و هوای مدرنی دارند و در آن ها خبری از معماری سنتی نیست.  اما با این حال و حتی با وجود این ساختمان ها که ساز مخالفی با خانه های مردم محلی این روستا می زنند، این روستا جذابیت و زیبایی خودش را حفظ کرده است و هنوز هم دیدنی است.

    روستای قلات چه جور جایی استروستای قلات در شیراز

    روستای قلات چه جاهای دیدنی دارد؟

    در روستای قلات شیراز 3 آبشار وجود دارد که هر کدام از آن یکی زیباتر هستند. نکته ای که باید درباره این آبشارها به شما بگوییم، این است که دسترسی به دو تا از آن ها ساده است، اما راه دسترسی به آبشار سوم کمی سخت است و شاید هر کسی نتواند در طول سفر به شیراز از این آبشار سوم دیدن کند. البته این را هم بگوییم که دو آبشار اول به قدری زیبا هستند که مسلما شما با دیدن آن ها و وقت گذرانی در طبیعت آن ها از بازدید از آبشار سوم بی نیاز می شوید.
    گذشته از این آبشارها، دو رودخانه زیبا هم در روستای قلات شیراز وجود دارد که در کنار آن ها تا دلتان بخواهد، گل ها و گیاه های محلی و همین طور گیاهان دارویی نروییده اند. گفتنی است که شما هم می توانید در آب این رودخانه ها شیرجه بزنید و یا خیلی ساده پایتان را داخل آب آن ها بگذارید و ساعتی را به صدای آب گوش دهید و در این میان به عطر بی نظیری که از گیاهانی مثل آویشن و پونه کوهی در آن اطراف به مشام می رسد، لذت ببرید.
    حتی می توانید در کوهستان های اطراف روستای قلات شیراز کوهنوردی کنید و از بالای کوه محو چشم انداز این روستا شوید. این را هم بگوییم که این روستا به خودی خود 2065 متر بالاتر از سطح دریاست. این یعنی اگر شما از کوه های آن بالا بروید، ارتفاعتان بیشتر هم خواهد شد و از آن بالا می توانید چشم انداز خارق العاده ای را تماشا کنید. 
    علاوه بر همه این ها، یک سری جاذبه گردشگری هم در روستای قلات شیراز وجود دارد که از جمله آن ها می توان به یک کلیسای تاریخی بسیار زیبا و همین طور یک قلعه و یک آسیاب قدیمی اشاره کرد. البته خوب است این را بدانید که این اماکن تاریخی در روستای قلات تا حد زیادی تخریب شده اند. 

    روستای قلات شیراز چه مردمانی دارد؟

    به شما توصیه می کنیم که اگر به روستای قلات شیراز رفتید، حتما برای قدم زدن در کوچه باغ های این روستا وقت بگذارید و حتما با مردم محلی روستای قلات شیراز خوش و بش کنید. مردمی که بسیار مهربان هستند و اکثرشان قشقایی محسوب می شوند. مردمانی که لباس های رنگارنگ خاص خودشان را دارند و آداب و رسومشان بسیار خاص است و اگر شما شانس بیاورید و در زمان بازدیدتان از این روستا مراسم عروسی در آن برپا باشد، می توانید لباس های سنتی آن ها و همین طور سنت های جالبشان را از نزدیک ببینید. 

    روستای قلات شیراز چه سوغاتی هایی دارد؟

    شما می توانید در زمان بازدید از روستای قلات شیراز، سوغاتی های خوراکی مختلفی مثل کشک، آبلیمو و همین طور شیره انگور را تهیه کنید و می توانید این را مطمئن باشید که کیفیت این مواد غذایی در روستای قلات بی نظیر است. 

    رستوران های خوب روستای قلات شیراز کدام ها هستند؟

    در روستای قلات شیراز چندین و چندین رستوران وجود دارند که شما می توانید در صورت مایل به آن ها مراجعه کنید. اما از میان آن ها ، رستوران هایی مثل درویش بابا، ستاره قلات، پاچنار و سحرناز از بقیه معروف تر هستند و شما هم می توانید در آن ها غذایتان را میل کنید. البته این امکان هم برایتان وجود دارد که در این روستا غذای پیک نیکی میل کنید و خودتان یک غذای کبابی در این روستا به راه کنید. 

    در کجای روستای قلات اقامت کنیم؟

    همان طور که گفته شد فاصله روستای قلات با شیراز کم است و به همین دلیل اکثر مسافران سفر یک روزه به روستای قلات دارند و شب برای خوابیدن به شیراز بر می گردند. اما به هر حال اگر شما به این روستا رفتید و احساس کردید که دلتان می خواهد بیشتر از یک روز را در آن سپری کنید، می توانید در اقامتگاه بوم گردی مونت قلات، اقامتگاه بوم گردی کوهستان، اقامتگاه بوم گردی کومه و همین طور اقامتگاه بوم گردی خاله نازی اقامت کنید و شب را بدین شکل در این روستا به صبح برسانید و دوباره شانس گشت و گذار در این روستای زیبا را برای یک روز دیگر به خودتان هدیه دهید.
    امیدواریم که شما هم بتوانید به همین زودی ها یک سفر به یادماندنی را به شهر شیراز تجربه کنید و در طول این سفر بتوانید یک سفر کوتاه به روستای قلات شیراز هم داشته باشید و بدین شکل سفرتان را خاطره انگیزتر کنید. 

    در کجای روستای قلات اقامت کنیماقامت در روستای قلات شیراز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW