021-88507190

هزینه های سفر به سریلانکا

گردشگری م.مقیمی 24 آذر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر شما هم به دنبال جواب این سوال بزرگ در ذهنتان هستید که چقدر پول برای سفر به سریلانکا کافی است، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که چند دقیقه وقت بگذارید و این مطلب را با دقت بخوانید. در ادامه با جزئیات کامل به شما می گوییم که این سفر چقدر برایتان هزینه بردار است و دقیقا هزینه های سفر به سریلانکا به چه شکل هستند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سفرنامه سریلانکا

    اگر شما هم به دنبال جواب این سوال بزرگ در ذهنتان هستید که چقدر پول برای سفر به سریلانکا کافی است، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که چند دقیقه وقت بگذارید و این مطلب را با دقت بخوانید. در ادامه با جزئیات کامل به شما می گوییم که این سفر چقدر برایتان هزینه بردار است و دقیقا هزینه های سفر به سریلانکا به چه شکل هستند. 

    هزینه رزرو تور سریلانکا

    اولین نکته ای که می خواهیم به شما بگوییم، این است که ویزای سریلانکا به صورت فرودگاهی صادر می شود و این یعنی شما نباید هزینه خاصی بابت طی کردن پروسه اخذ ویزای سریلانکا طی کنید و به راحتی با رزرو تور سریلانکا می توانید این ویزا را دریافت کنید و با داشتن آن با خیال راحت تا کمتر از 30 روز در این کشور اقامت کنید. اما سوال این است که قیمت این تور چقدر است؟ نکته ای که باید بدانید، این است که بسته به فصلی که برای سفر انتخاب می کنید، تعداد روزهایی که می خواهید در این کشور اقامت کنید، شهرهایی که می خواهید در این سفر از آن ها بازدید کنید و هتل هایی که می خواهید در آن ها اقامت کنید، قیمت این تور بالا و پایین می شود. مثلا مشخص است که اگر شما بخواهید در یک هتل 10 دلاری یا 50 دلاری اقامت کنید، هزینه تور برایتان متفاوت می شود. با این حساب برای اینکه کارتان راحت تر شود، بهتر است که یک تماس با ما بگیرید تا در عرض چند دقیقه به شما مشاوره لازم را بدهیم و قیمت توری که مد نظر شماست را به اطلاع حضورتان برسانیم. 

    هزینه رزرو تور سریلانکاهزینه رزرو تور سریلانکا

    قیمت غذا و نوشیدنی در سریلانکا

    در مورد غذا هم باید این را به شما بگوییم که بسته به اینکه چه رستوران هایی را در این کشور برای غذا خوردن انتخاب کنید، هزینه هایتان کم و زیاد می شود. اما به هر حال شما باید انتظار این را داشته باشید که برای خوردن یک وعده غذای رستوران های محلی سریلانکا بین 200 تا 300 روپیه سریلانکا و برای خوردن یک وعده غذا در رستوران های توریستی سریلانکا بین 600 تا 900 روپیه سریلانکا هزینه کنید. 
    راستی اگر اهل نوشیدن قهوه هستید، باید این را به شما بگوییم که قیمت قهوه در سریلانکا چندان پایین نیست و شما باید انتظار این را داشته باشید که برای یک اسپرسو حدود 270 روپیه و برای یک کاپوچینه بین 350 تا 400 روپیه هزینه کنید و این یعنی ممکن است که قیمت قهوه برای شما حتی از قیمت غذا هم بیشتر تمام شود. البته اگر به دنبال نوشیدن قهوه خیلی خاص در یک کافه خیلی خاص نباشید، می توانید با 10 روپیه هم در بعضی از کافه های خیابانی یک فنجان قهوه میل کنید.
    نکته دیگر اینکه قیمت غذاهای غربی به نسبت غذاهای محلی در سریلانکا بیشتر است و مثلا اگر شما بخواهید یک همبرگ یا پیتزا را در یک رستوران فست فودی در این شکور میل کنید، باید بین 600 تا 1000 روپیه هزینه کنید. نکته دیگر اینکه معمولا قیمت غذا در رستوران های هتل های لوکس این کشور بیشتر از 1000 روپیه سریلانکا است.

    قیمت غذا و نوشیدنی در سریلانکاقیمت غذا و نوشیدنی در سریلانکا

    کرایه تاکسی و اتوبوس در سریلانکا

    خوب است این را بدانید که کرایه وسایل حمل و نقل در سریلانکا بسیار ارزان است. مثلا اگر شما بخواهید یک مسیر 7 ساعته در این کشور را با قطار طی کنید، می توانید برای این منظور به راحتی با 230 روپیه یک بلیط قطار تهیه کنید. 
    این را هم بگوییم که کرایه تاکسی و توک توک در سریلانکا برای طی کردن مسیرهای درون شهری می تواند از 50 تا 600 روپیه متغیر باشد. نکته اینجاست که معمولا راننده های تاکسی ها و همین طور تاکسی های سه چرخه ای در این کشور قیمت کرایه را دوبله به مسافران می گویند. پس حتما یادتان باشد که قبل از اینکه سوار ماشین آن ها شوید، چانه بزنید و سعی کنید که قیمت کرایه را برای خودتان پایین بیاورید. اما به عنوان یک قانون کلی باید این را در نظر داشته باشید که کرایه تاکسی در سریلانکا برای یک مسیر حدود 3 کیلومتری نباید بیشتر از 100 روپیه باشد و اگر کسی مبلغ بیشتری از شما درخواست کرد، نباید درخواستش را قبول کنید.

    کرایه تاکسی و اتوبوس در سریلانکاکرایه تاکسی و اتوبوس در سریلانکا

    قیمت بلیط جاهای دیدنی در سریلانکا

    نکته مهمی که باید درباره هزینه های سفر به سریلانکا بدانید، این است که شما در این کشور مجبور می شوید که بیشترین بودجه خود را به هزینه تفریح در این کشور اختصاص دهید. نکته اینجاست که هزینه که توریستان باید بابت بازدید از یک جاذبه گردشگری در سریلانکا پرداخت کنند، 2 یا 3 برابر قیمتی که اهالی این کشور پرداخت می کنند نیست. بلکه توریستان مجبور هستند که حدودا 40 برابر بیشتر از بومی های این کشور برای بازدید از یک جاذبه گردشگری پرداخت کنند! در واقع در این کشور قیمت هایی که به عنوان قیمت بلیط یک جاذبه گردشگری برای توریستان در نظر گرفته شده، تقریبا 40 برابر قیمتی است که برای بومی های آن کشور برای بازدید از همان جاذبه گردشگری در نظر گرفته شده است. مثلا برای بازدید از پارک ملی یالا در این کشور، مردم سریلانکا 50 روپیه پرداخت می کنند، در صورتی که توریستان باید 2000 روپیه برای ورود به این پارک ملی پرداخت کنند!
    گفتنی است که قیمت بلیط بازدید از شهرهای باستانی سریلانکا حدود 3250 روپیه است و شما اگر دلتان بخواهد می توانید با پرداخت حدود 200 روپیه در این شهرهای باستانی یک دوچرخه هم برای خود اجاره کنید و با آن در این شهرهای زیبا گشت بزنید. برای اینکه حدود هزینه های تفریحات دیگر در سریلانکا هم دستتان بیاید، باید به شما بگوییم که شرکت در تورهای قایق سواری برای دیدن وال ها حدود 6000 روپیه هزینه دارد و در ضمن هزینه غواصی در این کشور حدودا 30 دلار است. گذشته از این ها، اگر کسی بخواهد در این کشور در کلاس های آشپزی شرکت کند، باید حدود 3000 روپیه هزینه کند.
    البته این را هم بگوییم که همه تفریحات در سریلانکا گران نیستند و شما می توانید به راحتی تفریحات ارزانتر و حتی رایگان هم در این کشور پیدا کنید و مطمئن باشید که حتی قدم زدن در خیابان ها و پارک های این کشور هم می تواند برایتان تجربه جذابی باشد.

    قیمت بلیط جاهای دیدنی در سریلانکاقیمت بلیط جاهای دیدنی در سریلانکا

    دیگر هزینه های سفر به سریلانکا

    برای اینکه بتوانید براورد بهتری از هزینه های سفر به سریلانکا  کنید، خوب است این را هم بدانید که شما با هزینه های دیگری هم در این کشور رو به رو هستید که شاید قبل از سفر فکرش را نکنید. پس بهتر است که یک بودجه محدود را هم به عنوان بودجه اضافه همراه خودتان داشته باشید. مثلا شما اگر بخواهید احیانا لباس هایتان را در این کشور به خشکشویی بدهید، باید بین 250 تا 350 روپیه را بابت شستشوی هر کیلو لباس پرداخت کنید. اگر هم احیانا بخواهید در این کشور یک سیم کارت تهیه کنید، باید 399 روپیه بابت یک سیم کارت و یک بسته اینترنتی 4 گیگی پرداخت کنید.
    امیدواریم که حالا این مطلب را خوانده اید و احتمالا یک حساب سرانگشتی هم در ذهنتان کرده اید، دقیقا بدانید که باید چقدر پول با خودتان به سریلانکا ببرید. 

    دیگر هزینه های سفر به سریلانکا

    دیگر هزینه های سفر به سریلانکا

    هزینه های سفر به سایر شهرهای توریستی را با کلیک بر روی لینک های زیر ببینید

    هزینه های سفر به استانبول

    هزینه های سفر به ارمنستان

    هزینه های سفر به دبی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW