021-88507190

جاهای دیدنی برلین مرکز فرهنگی و هنری آلمان را بشناسید

گردشگری م.مقیمی 23 آذر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
با ما همراه باشید تا به شما نشان دهیم که این برلین چه دارد که همیشه از آن به عنوان دیدنی ترین شهر آلمان یاد می شود. در ادامه ده تا از جالب ترین جاهای دیدنی برلین را به شما معرفی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جاذبه های گردشگری برلین

    برلین که همیشه از آن به عنوان مرکز فرهنگی و هنری آلمان یاد می شود، شهر بسیار دیدنی است که بدون اغراق همه خیابان هایش یک بنای دیدنی، جاذبه گردشگری یا حداقل یک ساختمان زیبا و جذاب را در خود جاد داده اند. با ما همراه باشید تا به شما نشان دهیم که این برلین چه دارد که همیشه از آن به عنوان دیدنی ترین شهر آلمان یاد می شود. در ادامه ده تا از جاذبه های توریستی شهر برلین را به شما معرفی می کنیم.

    سفر به آلمان خوش بگذره

    تفریحات رایگان در مونیخ

    5 فستیوال دیدنی در آلمان

    ساختمان رایشتاگ برلین

    رایشتاگ که به آن رایشس تاگ نیز گفته می شود، یک ساختمان دولتی در برلین است که تاریخ بسیار عجیب و پیچیده ای دارد. این ساختمان بنایی است که تصمیمات مهمی برای جنگ توسط هیتلر در آن گرفته شده است و فراز و نشیب های زیادی را به چشم دیده است. این بنا یک گنبد شیشه ای هم دارد که باعث زیباتر شدن هرچه بیشتر آن شده است. لازم به ذکر است که ساختمان های دولتی متعددی در نزدیکی رایشتاگ قرار گرفته اند، اما هیچ کدامشان به اندازه این بنا خاص و دیدنی نیستند.

    ساختمان رایشتاگ برلین

    ساختمان رایشتاگ برلین

    دروازه براندنبورگ برلین

    دروازه براندنبورگ شاخص ترین جاذبه گردشگری برلین است. دروازه ای که در سال 1791 میلادی ساخته شده است و به همین دلیل همه توریستان قبل از هر کاری در برلین، به این دروازه سر می زنند و یکی دو تا عکس یادگاری در کنار آن از خودشان می گیرند. گفتنی است که به جز این دروازه های دیگری هم در اطراف شهر برلین وجود داشته است، اما این یکی از همه جذاب تر بوده و به نسبت ابعاد بزرگتری هم داشته است. 

    دروازه براندنبورگ برلین

    دروازه براندنبورگ برلین

    برج ساعت برلین

    برج ساعت برلین که خود آلمانی ها به آن فرنسهتورم می گویند، یک برج 368 متری است که از فاصله خیلی دور هم قابل تشخیص است. برجی که بلندترین ساختمان برلین محسوب می شود و در دهه 1960 میلادی ساخته شده است. گفتنی است که این برج چشم انداز 360 درجه خیره کننده ای به شهر زیبای برلین دارد.

    برج ساعت برلین

    برج ساعت برلین

    میدان گندارمن مارکت برلین

    میدان گندارمن مارکت جذاب ترین میدان موجود در شهر برلین است. میدانی که در نزدیکی خیابان فریدریش اشتراسه برلین که معروف ترین خیابان خرید برلین است، قرار گرفته است و سه تا از خاص ترین اماکن دیدنی برلین یعنی خانه کنسرت برلین و همین طور کلیساهای جامع فرانسوی و آلمانی در اطراف آن قرار گرفته اند. 

    میدان گندارمن مارکت برلین

    میدان گندارمن مارکت برلین

    کلیسای جامع برلین

    کلیسای جامع برلین با گنبد زیبا و بزرگی که دارد، در اواخر قرن 19 میلادی ساخته شده است و یادگار بسیار خوبی از معماری آن دوران محسوب می شود. لازم به ذکر است که در نزدیکی این کلیسا، یک موزه جذاب به نام موزه تاریخی آلمان و همین طور یک موزه دیدنی دیگر به نام جزیره موزه واقع شده اند. 

    کلیسای جامع برلین

    کلیسای جامع برلین

    خیابان کورفورستندام برلین

    جالب است بدانید که خیابان کورفورستندام گران ترین خیابان برلین محسوب می شود. کورفورستندام نام خیابان بسیار شیکی است که در منطقه هالنسی واقع شده است و در آن بهترین شعب جهانی شعبه دارند. از همه جالب تر اینکه بزرگترین دپارتمان استور اروپا در این خیابان واقع شده ات و مجموع این ها باعث شده که این خیابان یه یک جاذبه گردشگری در برلین تبدیل شود. 

    خیابان کورفورستندام برلین

    خیابان کورفورستندام برلین

    کاخ شارلوتنبورگ برلین

    شارلوتنبورگ نام کاخ بسیار شگفت انگیز و جذابی است که در یک باغ زیبا در کنار یک رودخانه چشم نواز قرار گرفته است. کاخی که در آن یک سری کلکسیون جالب از نقاشی های زیبا در آن نگهداری می شود و معمولا توریستان هم به خاطر این نقاشی ها و هم به خاطر معماری خاص این کاخ و قدمت تاریخی که دارد، از آن بازدید می کنند.

    کاخ شارلوتنبورگ برلین

    کاخ شارلوتنبورگ برلین

    جزیره موزه برلین

    جزیره موزه نام جزیره ای زیبا در برلین است که مهمترین و دیدنی ترین موزه ها و نمایشگاه های برلین مثل موزه آلتس، موزه نئوس، موزه بوده، موزه پرگامون و موزه آلته نشنال گالری در آن قرار گرفته اند. این یعنی این جاذبه گردشگری برلین که به آن جزیره موزه برلین گفته می شود، بهترین جایی است که می توان در آن متوجه شد که چرا عنوان مرکز فرهنگی و هنری آلمان را به برلین داده اند. چراکه در این موزه ها کلکسیون هایی نگهداری می شوند که یادگار بیش از 6000 سال تاریخ هنری و فرهنگی این کشور هستند.

     جزیره موزه برلین

    جزیره موزه برلین

    یادبود دیوار برلین

    یادبود دیوار برلین نام یکی دیگر از محبوب ترین جاهای دیدنی برلین است که دقیقا بین مناطقه ودینگ و میته قرار گرفته است. در واقع باید بگوییم که این دیوار یادبود دقیقا در جای دیوار قدیمی ساخته شده است که مربوط به دوران بعد از جنگ جهانی دوم بوده است و وظیفه اش این بوده که برلین را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم کند. حالا در جای آن دیواری ساخته شده است که جدای از اینکه یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری برلین است، یادبود روزگار تاریکی است و بر روی آن عکس هایی وجود دارد که در واقع متعلق به کسانی هستند که در طول جنگ جهانی دوم جانشان را از دست داده اند. لازم به ذکر است که هنوز که هنوزه قسمت هایی از آن دیوار قدیمی به همراه یک برج دیده بانی هم در جوار این دیوار یادبود وجود دارد که دقیقا حال و هوای آن روزگاران را برای توریستان و بازدیدکنندگان تداعی می کنند.

    یادبود دیوار برلین

    یادبود دیوار برلین

    میدان پوتسدامر پلاتز برلین

    میدان پوتسدامر پلاتز یک میدان تاریخی در برلین است که آن هم مثل یادبود دیوار برلین داستان بسیار جالبی دارد. این میدان تا قبل از اینکه جنگ جهانی دوم شروع شود، قلب تپنده شهر برلین محسوب می شده است. اما همین که جنگ جهانی دوم تمام می شود و همین که آن دیواری که در موردش صحبت کردیم، در وسط شهر برلین کشیده می شود تا برلین به دو نیم تقسیم شود، این میدان به یک جای خلوت تبدیل می شود. اما وقتی دوباره در سال 1989 دیوار تقسیم کننده برلین خراب می شود، حال و هوای قدیم خود را به دست می آورد و شاید بتوان گفت که در حال حاضر حتی از آن موقع هم شلوغ تر و پرهیاهوتر است. چراکه این میدان جایی است که در حال حاظر مرکز سونی و یک عالمه آسمان خراش زیبا و دیدنی و فروشگاه های لوکس در اطرافش ساخته شده اند و حالا به یک منطقه توریستی تبدیل شده است.امیدواریم که حالا که این مطلب را خواندید، تصویر مشخص تری از شهر برلین در ذهنتان شکل گرفته باشد و حالا بدانید که برلین چه حال و هوایی دارد و تا چه اندازه شهر زیبا و دیدنی است. 

    میدان پوتسدامر پلاتز برلین

    میدان پوتسدامر پلاتز برلین

    برای سفر با تور نوروز 1400 به آلمان و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مهرپرواز در تماش باشید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW