021-88507190

صفر تا صد دریافت گواهینامه بین المللی

راهنمای سفر م.مقیمی 26 آذر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر شما هم به تازگی با گواهینامه بین المللی آشنا شده اید و نام آن را شنیده اید و حالا می خواهید بدانید که برای داشتن این گواهینامه باید به کجا مراجعه کنید، چگونه آن را دریافت کنید و می خواهید این را بدانید که اصلا این گواهینامه چه کاربردی دارد، مطلب پیش رو برای شما نوشته شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    صدور گواهینامه بین المللی

    اگر شما هم به تازگی با گواهینامه بین المللی آشنا شده اید و نام آن را شنیده اید و حالا می خواهید بدانید که برای داشتن این گواهینامه باید به کجا مراجعه کنید، چگونه آن را دریافت کنید و می خواهید این را بدانید که اصلا این گواهینامه چه کاربردی دارد، مطلب پیش رو برای شما نوشته شده است. در ادامه صفر تا صد دریافت گواهینامه بین المللی را برای شما توضیح می دهیم و به هر سوالی که در ذهنتان در این زمینه وجود دارد، پاسخ می دهیم.

    گواهینامه بین المللی به چه دردی می خورد؟

    اول از همه اجازه دهید که این را بررسی کنیم که گواهینامه بین المللی به چه دردی می خورد و چه کسانی باید به دنبال اخذ آن باشند. به صورت کلی دو دسته از آدم ها، یکی آن هایی که می خواهند سفر زمینی به کشورهای خارجی را با ماشین شخصی خودشان تجربه کنند و دوم آن هایی که می خواهند به هر طریقی به یک کشور خارجی سفر کنند و قصد این را دارند که در آن کشور برای خودشان یک ماشین اجاره کنند، باید نسبت به اخذ دریافت گواهینامه بین المللی اقدام کنند. نکته ای که باید به شما بگوییم، این است که گواهینامه های بین المللی یا به صورت 1 ساله یا به صورت 3 ساله صادر می شوند و بعد از آن اعتباری ندارند. پس اگر قرار است به همین زودی ها به سفر بروید، باید نسبت به اخذ آن ها اقدام کنید و اصولا داشتن آن ها به جز موارد بالا فایده ای ندارد و در واقع داشتن آن در کشور خودمان برایتان امتیازی به همراه ندارد و فقط به کار کشورهای خارجی می آید.

    نمونه گواهینامه بین المللی

    نمونه گواهی نامه های بین المللی را مشاهده می نمایید

    با گواهینامه بین المللی می توانیم در چه کشورهایی رانندگی کنیم؟

    خوب است این را بدانید که گواهینامه بین المللی که توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی صادر می شود، در 196 کشور دنیا اعتبار دارد. در واقع داستان از این قرار است که 196 کشور در دنیا من جمله ایران عضو کانونی به نام کانون جهانی اتومبیلرانی شده اند و با هم قراردادی بسته اند که بر طبق آن شهروندان هر کدام از این 196 کشور می توانند با داشتن گواهینامه بین المللی در کشورهای دیگر اجازه رانندگی داشته باشند.

    امتحلن گواهینامه بین المللی 

    یکی از سوالاتی که بیشتر متقاضیان اخذ گواهینامه بین المللی در ذهن دارند، این است که آیا باید برای داشتن این گواهینامه مثل گواهینامه ایران آزمونی بدهند؟ خوشبختانه باید به شما این را بگوییم که خیر، شما برای گرفتن این گواهینامه بین المللی اصلا نیازی به دادن هیچ گونه امتحانی اعم از تئوری و عملی ندارید. با این حساب باید بگوییم که اخذ گواهینامه بین المللی بیشتر شبیه به طی کردن یک روال اداری است و اصولا صلاحیت شما با همراه داشتن مدارکتان تایید می شود و نه مهارتی که در رانندگی دارید. پس اگر قبلا آزمون گواهینامه ایرانی یا همان گواهینامه عادی خودمان را داده اید، می توانید با داشتن گواهینامه خودتان و همین طور چند مدرک ساده دیگر، گواهینامه بین المللی را هم دریافت کنید.

    مطالب تکمیلی و مفید زیر را به هیچ عنوان از دست ندهید

    با مشکل زبان در سفر چه باید کرد؟
    راهنمای دریافت پلاک بین المللی خودرو
    راهنمای کامل و جامع قوانین بار مسافر در ایرلاین ها

    مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه بین المللی 

    حالا که در مورد مدارک صحبت کردیم، اجازه دهید که نگاهی به لیست مدارک مورد نیاز برای گواهینامه بین المللی بیندازیم و ببینیم که شما برای اخذ این گواهینامه باید دقیقا چه اسناد و مدارکی را تحویل دهید. خوشبختانه باید بگوییم که مدارکی که از شما برای ارائه این گواهینامه طلب می شود، مدارک بسیار ساده ای هستند و جمع آوری آن ها کار سختی نیست. در واقع شما برای دریافت این مدرک به گواهینامه ایرانی معتبر خود با اعتبار 1 ماه و 3 روز یا بیشتر، یک قطعه عکس از خودتان و فتوکپی پاسپورت نیاز دارید. البته یک مورد دیگر اینکه شما باید حتما فرمی که به شما برای درخواست اخذ گواهینامه بین المللی داده می شود را هم پر کنید و ضمنا باید هزینه مربوط به صدور این گواهینامه را هم پرداخت کنید.
     نکته دیگر اینکه این مدارکی که خدمتتان عرض کردیم، برای صدور گواهینامه بین المللی 1 ساله است. نکته اینجاست که اگر قصد دریافت گواهینامه بین المللی 3 ساله را داشته باشید، باید حتما گواهینامه اصلی یا ایرانیتان اعتبار بیشتری داشته باشد و باید حتما 3 سال از اعتبارش باقی مانده باشد. 

    چگونه باید گواهینامه بین المللی را دریافت کنیم؟

    حالا که به اینجا رسیدیم، به احتمال زیاد این سوال برایتان پیش آمده باشد که برای دریافت گواهینامه بین المللی و در کل درخواست این گواهینامه باید به کجا مراجعه کنید. خوشبختانه باید به شما بگوییم که دو راه خیلی ساده برای دریافت این گواهینامه وجود دارد که یکی از آن ها روش آنلاین و دیگری روش حضوری است. از مزایای روش آنلاین اخذ گواهینامه بین المللی باید این را به شما بگوییم که مسلما روش ساده تری از روش حضوری است. اما مشکلش این است که به جای اینکه مثل روش حضوری یک روزه گواهینامه تان آماده شود، باید در روش آنلاین حداقل یک هفته برای رسیدن این گواهینامه به دستتان صبر کنید.
     این را هم بگوییم که برای درخواست آنلاین اخذ گواهینامه بین المللی باید به وب سایت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مراجعه کنید و برای طی کردن مراحل اخذ این گواهینامه به صورت حضوری باید به نمایندگی های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مراجعه داشته باشید.

    هزینه صدور گواهینامه بین المللی چقدر است؟

    حالا که برایتان صفر تا صد دریافت گواهینامه بین المللی را توضیح دادیم، وقتش رسیده که درباره مسائل مالی دریافت این گواهینامه هم صحبت کنیم و ببینیم که داشتن این گواهینامه چقدر هزینه بر روی دستتان می گذارد. خبر خوب اینکه بر خلاف تصور بیشتر مردم، دریافت این گواهینامه آنچنان هزینه زیادی ندارد و شما به راحتی می توانید با پرداخت 141،000 تومان و البته داشتن مدارکی که به آن ها اشاره کردیم، یک گواهینامه بین المللی دریافت کنید. البته مشخص است که اگر قصد دریافت گواهینامه بین المللی 3 ساله را داشته باشید، باید هزینه بیشتری هم پرداخت کنید و در این صورت باید 414،000 تومان برای داشتن این گواهینامه هزینه کنید.
    امیدواریم که حالا دیگر سوالی در ذهنتان درباره اخذ گواهینامه بین المللی نمانده باشد و حالا بتوانید با خیال راحت یکی از روش های آنلاین یا حضوری را برای دریافت این گواهینامه ارزشمند انتخاب کنید و به ساده ترین شکل ممکن مراحل دریافت این گواهینامه را طی کنید و از رانندگی در کشورهای مخلتف لذت ببرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW