021-88507190

هزینه های سفر به وان

گردشگری م.مقیمی 11 دی ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اینکه چقدر برای سفر به وان باید هزینه کنید، به این بستگی دارد که بخواهید چگونه به این شهر سفر کنید. ما در این مقاله می خواهیم هزینه های سفر به وان را بررسی کنیم. پس ماشین حساب را در دستتان بگیرید و با ما همراه باشید تا ببینیم واقعا سفر به وان چقدر هزینه دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    هزینه های سفر به وان چقدر است؟

    اینکه چقدر برای سفر به وان باید هزینه کنید، به این بستگی دارد که بخواهید چگونه به این شهر مرزی سفر کنید. مثلا مشخص است که اگر با تور هوایی یا تور زمینی به وان سفر کنید یا خودتان ماشین خودتان را استارت بزنید و راهی وان شوید، در نهایت مجموع هزینه هایتان متفاوت خواهد شد. ما در این مقاله با اینکه کدام گزینه بهتر است، کاری نداریم و فقط می خواهیم هزینه های سفر به وان از راه هوایی و زمینی و همین طور سفر شخصی به وان را بررسی کنیم. پس ماشین حساب را در دستتان بگیرید و با ما همراه باشید تا ببینیم واقعا برای سفر به وان برای خرید باید چقدر هزینه کنید تا در نهایت ببینید که ارزشش را دارد که راهی وان شوید یا خیر. البته اگر از ما می پرسید، باید همین ابتدای ماجرا به شما بگوییم که صد در صد ارزشش را دارد.

    درباره هزینه های سفر به وان

    قبل از اینکه وارد حساب و کتاب مالی شویم، باید این را به شما بگوییم که به جرئت می توان گفت که هیچ سفر خارجی برای ما ایرانیان ارزانتر از سفر به وان نمی شود. پس می توانید این را مطمئن باشید که چه از راه هوایی، چه از راه زمینی و چه با ماشین شخصی به وان سفر کنید، در هر صورت سفر ارزانی در انتظارتان خواهد بود. در واقع نکته اینجاست که بیشترین هزینه ای که مسافران در سفر به وان متحمل می شوند، هزینه ای است که بابت خرید لباس های مراکز خرید وان پرداخت می کنند. وگرنه هم هزینه سفر به وان و هم هزینه اقامت در این شهر و هم هزینه خورد و خوراک در آن چندان بالا نیست. حالا که خیالتان ازاین بابت راحت شد، بهتر است که به ادامه مطلب بپردازیم و به شکل جزئی تری درباره هزینه های سفر به وان صحبت کنیم.

    درباره هزینه های سفر به وانبررسی هزینه های سفر به وان ترکیه

    قیمت تور وان ترکیه

    شاید بتوان گفت که راحت ترین راه سفر به وان سفر با تورهای برنامه ریزی شده است. یعنی ساده ترین کار این است که شما یک تماس با آژانس مسافرتی بگیرید و در تاریخی که می خواهید، تور وان را رزرو کنید تا از قبل هم برنامه سفرتان هماهنگ شود و هم اینکه بدانید قرار است در کجای این شهر اقامت داشته باشید. در این صورت دو راه پیش رو دارید، اول اینکه با هواپیما به وان سفر کنید و دوم اینکه یک تور زمینی وان ارزان قیمت را رزرو کنید. برای اینکه بتوانید بهتر قیمت این دو را در شرایط حال و حاضر مقایسه کنید و قیمت های به روز شده این تورها را استعلام بگیرید، بهتر است که یک تماس با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهر پرواز داشته باشید تا ارزانترین قیمت ها به شما آفر داده شوند. اگر هم قصد سفر به وان در نوروز را دارید، تور وان نوروز را توصیه می کنیم.

    البته گذشته از این هزینه شما باید یک هزینه را برای خورد و خوراک در وان یعنی تامین ناهار و شامتان در این شهر همراه خود داشته باشید و یک هزینه هم بابت خرید در وان همراهتان باشد. درباره مورد اول باید بگوییم که شما می توانید با بین 20 تا 30 لیره غذاهای خوشمزه ای را در طول روز برای خودتان تهیه کنید. اما درباره مورد دوم همه چیز بستگی به خودتان دارد که چقدر اهل خرید هستید. اما به طور متوسط می توان گفت که شما باید حداقل معادل 6 میلیون تومان ارز همراهتان داشته باشید تا بتوانید در این شهر برای خودتان خرید کنید. البته این حداقل مقدار ممکن است و ما به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید هر مدل لباسی که به چشمتان خورد را تهیه کنید، حداقل 12 میلیون تومان را به لیره تبدیل کنید و در این سفر همراهتان داشته باشید.

    این را هم بگوییم که شما باید عوارض خروج از کشور را هم برای سفر به وان پرداخت کنید که مبلغ آن 220 هزار تومان است. البته همان طور که می دانید این مبلغ از مسافرانی دریافت می شود که قصد تجربه سفر اولشان را در آن سال داشته باشند. در غیر این صورت برای سفر دومی ها این مبلغ 330 هزار تومان و برای سفر سومی ها 440 هزار تومان محاسبه می شود.

    سفر به وان با تورسفر به وان با تور و گشت و گذار در شهر

    هزینه سفر به وان با خودرو شخصی

    اگر نظر شما این است که سفر به شهری مثل وان با ماشین خودتان جذاب تر است، هزینه های دیگری برای این سفر پیش رو دارید. اول اینکه شما باید قیمت بنزین مصرفی برای سفر به وان را در نظر داشته باشید. اگر مبدا سفرتان تهران است و می خواهید از تهران به وان سفر کنید، باید این را بدانید که شما حدود 850 کیلومتر را از تهران تا مرز رازی پیش رو دارید و از مرز رازی هم باید حدود 100 کیلومتر رانندگی کنید. همان طور که می دانید قیمت بنزین در ایران به صورت آزاد 3000 تومان است و در وان هم این قیمت حدودا 7 لیره است. با این حساب شما باید با توجه به مصرف بنزین ماشینتان یک حساب کتاب جزئی کنید و ببینید که چقدر پول برای بنزین زدن برای این سفر زمینی نیاز دارید.
    نکته دیگر اینکه شما برای سفر زمینی به وان باید ماشینتان را کاپوتاژ کنید و پلاک بین المللی داشته باشید و همین طور گواهینامه رانندگی بین المللی خود را دریافت کنید که مسلما هزینه های خاص خودش را دارد. البته اگر به دنبال این دردسرها نیستید و می خواهید هم آسان تر و هم ارزان تر سفر زمینی به وان به صورت شخصی را تجربه کنید، می توانید ماشینتان را در پارکینگ مرز رازی پارک کنید و با پرداخت حدود 20 لیره سوار ون های مرز رازی به وان شوید. اما به هر حال اگر نظرتان این است که با ماشین خودتان 100 کیلومتر باقی مانده از مرز رازی تا وان را طی کنید، باید حدودا 1 میلیون تومان را بابت هزینه های مورد نیاز برای طی کردن روال اداری کارهایتان در نظر داشته باشید.
    نکته دیگر اینکه شما برای سفر زمینی به وان هم باید درست مثل سفر با تور، هزینه های مربوط به عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید و باید مبالغ ذکر شده در قسمت قبلی را هم پرداخت کنید.

    سخن پایانی

    در آخر باید این را به شما بگوییم که سفر به وان معمولا برای همه مخصوصا برای کسانی که اشتیاق قلبی برای خرید لباس های جدید داشته باشند، بیش از هزینه ای که می کنند جذاب و خاطره انگیز است. ما برای شما هم چنین سفر خاطره انگیز و به یادماندنی را آرزو می کنیم.


    درباره وان ترکیه بیشتر بخوانید:

    نکات کاربردی برای سفر به وان

    آیا شهر وان در ترکیه برای خرید خوب است؟

    همه چیز درباره جزیره آختامار دریاچه وان در شهر وان ترکیه

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW