021-88507190

بزرگترین جزیره ژاپن چه نام دارد

گردشگری م.مقیمی 09 اسفند ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
با خواندن این مطلب می توانید با حال و هوای کلی کشور زیبای ژاپن آشنا شوید و اطلاعات بسیار جالبی درباره جزیره های این کشور کسب کنید. با ما همراه باشید تا شما را با 4 جزیره اصلی ژاپن که در واقع بزرگترین جزایر ژاپن هستند، آشنا کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بزرگترین جزیره ژاپن

    ژاپن 4 جزیره اصلی دارد که با نام های هوکایدو، هونشو، کیوشو و شیکوکو شناخته می شوند. البته ژاپن فقط همین 4 جزیره را ندارد و اگر همه جزایر کوچک و بزرگش را در نظر بگیریم، باید بگوییم که این کشور از 6852 جزیره تشکیل شده است که البته خیلی هایشان غیر قابل سکونت هستند. با ما همراه باشید تا شما را با 4 جزیره اصلی ژاپن که در واقع بزرگترین جزایر ژاپن هستند، آشنا کنیم و اصلی ترین ویژگی های هر کدام از جزیره های بزرگ ژاپن را برایتان بیان کنیم. با خواندن این مطلب می توانید با حال و هوای کلی کشور زیبای ژاپن آشنا شوید و اطلاعات بسیار جالبی درباره بزرگترین جزیره ژاپن کسب کنید.

    جزیره هونشو، بزرگترین جزیره ژاپن

    هونشو نام بزرگترین جزیره ژاپن و به عبارتی اصلی ترین جزیره این کشور است. گفتنی است که این جزیره علاوه بر اینکه بزرگترین جزیره ژاپن است، به عنوان یکی از هفت جزیره بزرگ دنیا شناخته می شود. به خاطر وسعت بالایی که این جزیره دارد، بخش عمده جمعیت ژاپن در همین جزیره زندگی می کنند و بیشتر شهرهای اصلی ژاپن از جمله شهر توکیو در این جزیره قرار گرفته اند.نکته جالب دیگر اینکه از آنجایی که این جزیره وسیع و پهناور در مرکز ژاپن قرار گرفته، آن را از طریق تونل های زیردریایی و همین طور پل های متعدد به جزایر دیگر ژاپن متصل کرده اند. شما در این جزیره می توانید میزان پیشرفته بودن کشور ژاپن را به خوبی درک کنید و بهترین تکنولوژی های روز دنیا را در کنار هم در این جزیره به چشم ببینید.

    از جمله مهمترین شهرهای جزیره هونشو در ژاپن می توان به شهرهای توکیو، هیروشیما، اوساکا، کیوتو، ناگویا، سندای، یوکوهاما و نیگاتا اشاره کرد. این را هم بگوییم که جزیره هونشو به عنوان بزرگترین جزیره ژاپن یک جزیره کوهستانی است و آتشفشان های فعال متعددی در آن وجود دارد. اتفاقا وجود این کوه های آتشفشانی در جزیره هونشو باعث شگفت انگیزتر شدن این جزیره زیبا شده اند و جلوه بسیار جالبی به آن داده اند. بزرگترین جزیره ژاپن در حل جدول کلمات متقاطع بسیار استفاده می شود. پس در صورتی که اهل حل جدول هستید به کار شما می آید.

    جزیره هونشو، بزرگترین جزیره ژاپنجزیره هونشو، بزرگترین جزیره ژاپن

    جزیره هوکایدو، دومین جزیره بزرگ ژاپن

    جزیره هوکایدو شمالی ترین جزیره ژاپن است. این جزیره که به عنوان دومین جزیره بزرگ ژاپن شناخته می شود، در نزدیکی جزیره هونشو قرار گرفته است و از آن توسط تنگه ای به نام تسوگارو جدا شده است. در این جزیره یک شهر بزرگ به نام ساپورو وجود دارد که به عنوان مرکز جزیره هوکایدو شناخته می شود و می توان گفت که مهمترین شهر این جزیره محسوب می شود. علاوه بر این شهر، شهرهای مهم دیگری مثل هاکوداته، اوبیهیرو، آساهیکاوا، کیتامی، شاری، آباشیری و واکانای نیز در این جزیره وسیع قرار گرفته اند.
    جزیره هوکایدو یک جزیره کاملا کوهستانی است و درست مثل جزیره هونشو کوه های آتشفشانی متعددی دارد. طبیعت جزیره به خاطر وجود همین کوه های آتشفشانی بسیار زیباست و خیلی از توریستان از آن به عنوان زیباترین جزیره ژاپن یاد می کنند. ضمن اینکه این جزیره بین اسکی بازان و طبیعت گردان محبوبیت بسیار زیادی دارد. چراکه در جزیره هوکایدو پارک های ملی متعددی از جمله پارک ملی شیرتوکو وجود دارد که شرایط بی نظیری برای طبیعت گردی و تجربه تفریحات مفرح دیگر دارند. گفتنی است که یکی دیگر از دلایل محبوبیت جزیره هوکایدو این است که در آن جشنواره های متعددی برگزار می شود که از جمله آن ها می توان به یک جشنواره زمستانی معروف اشاره کرد.

    جزیره هوکایدو، دومین جزیره بزرگ ژاپنجزیره هوکایدو، دومین جزیره بزرگ ژاپن

    جزیره کیوشو، سومین جزیره بزرگ ژاپن

    جزیره کیوشو که درست در بخش جنوب غربی جزیره هونشو قرار گرفته، سومین جزیره بزرگ ژاپن است. این جزیره به خاطر هوای نیمه گرمسیری، چشمه های آب گرم و کوه های آتشفشانی که دارد، نزد توریستان محبوب شده است. نکته جالبی که درباره سومین جزیره بزرگ ژاپن وجود دارد، این است که آن را با نام "سرزمین آتش" می شناسند. دلیل این مساله این است که در آن یک سری کوه آتشفشانی وجود دارد که فعال هستند و می توان از آن ها به عنوان اصلی ترین شاخصه این جزیره یاد کرد.
     بزرگترین شهری که در جزیره کیوشو وجود دارد، شهری به نام فوکوئوکا است. علاوه بر این شهر، شهرهای دیدنی دیگری از جمله ناگازاکی و کاگوشیما نیز در این جزیره زیبا و شگفت انگیز قرار گرفته اند که هر کدامشان به نوعی جذاب هستند.

    جزیره کیوشو، سومین جزیره بزرگ ژاپنجزیره کیوشو، سومین جزیره بزرگ ژاپن

    جزیره شیکوکو، چهارمین جزیره بزرگ ژاپن

    جزیره شیکوکو در میان 4 جزیره اصلی ژاپن از همه کوچکتر است. این جزیره در شرق جزیره کیوشو یعنی سومین جزیره بزرگ ژاپن و در جنوب شرقی جزیر هونشو یعنی بزرگترین جزیره ژاپن قرار گرفته است. این جزیره که شهرهایی مثل ماتسویاما و کوچی را در خود جای داده، حال و هوای متفاوتی با جزایر دیگر ژاپن دارد و همیشه از آن به عنوان جزیره فرهنگی ژاپن یاد می شود. دلیل این مساله این است که در آن معابد بودایی متعددی وجود دارد و خیلی از شاعران سبک هایکو اهل این جزیره هستند. گفتنی است که بازدیدکنندگان می توانند با قدم زدن در حاشیه این جزیره از تک تک 88 معبدی که در آن وجود دارد، دیدن کنند.

    این جزیره درست مثل جزایر دیگر ژاپن طبیعت کوهستانی دارد. اما تفاوتش با دیگر جزایر ژاپن در این است که کوهستان هایش خیلی کوچکتر از کوهستان های دیگر نقاط این کشور هستند و ارتفاع هیچ کدام از قله هایش بیشتر از 1828 متر نیست. نکته جالب دیگر اینکه هیچ کوه آتشفشانی در جزیره شیکوکو وجود ندارد و می توان گفت که این مورد نیز یکی از مهمترین تفاوت های جزیره شیکوکو با 3 جزیره اصلی دیگر ژاپن است.

    همان طور که حدسش را می زنید، ژاپن جدای از اینکه کشور بسیار پیشرفته ای است، زیبایی کم نظیری هم دارد و به جرئت می توان عنوان یکی از شگفت انگیزترین کشورهای آسیایی و حتی یکی از خاص ترین کشورهای دنیا را به آن داد. به همین خاطر است که خیلی از توریستان از راه خیلی دور راهی آسیا می شوند تا بتوانند این کشور منحصر به فرد با جزایر زیبایش را از نزدیک ببینند. راستی شما دوست دارید که کدامیک از این جزیره های ژاپن را از نزدیک ببینید؟ هونشو، هوکایدو، کیوشو یا شیکوکو؟


    درباره جزایر معروف بیشتر بخوانید:

    بزرگترین جزیره ایران در خلیج فارس

    5 جزیره شگفت انگیز در ترکیه

    دانستنی های جالب درباره جزیره بورا بورا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW