021-88507190

هفت آبشار تیرکن طبیعتی زیبا در شمال ایران

گردشگری م.مقیمی 07 فروردین ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
هفت آبشار یکی از آبشارهای زیبای مازندران است که در روستای تیرکن قرار دارد. اقامت در تیرکن و اطلاعات بازدید از هفت آبشار را در این مطلب از مهرپرواز بررسی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    هفت آبشار کجاست؟

    در نزدیکی شهر زیبای بابل در استان مازندران هفت آبشار زیبا وجود دارد که مجموع آن ها با هم منظره ای را ساخته که از نظر زیبایی حرف ندارد. اگر به عکس های هفت آبشار نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که چرا هفت آبشار به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شمال ایران تبدیل شده است و چرا این روزها طبیعت گردان به بازدید از هفت آبشار علاقه نشان می دهند. اگر شما خوب هفت آبشار را نمی شناسید و فقط اسم آن را شنیده اید، با ما همراه باشید تا هر آنچه باید درباره هفت آبشار تیرکن بدانید را به شما بگوییم. در ادامه به شما می گوییم که چگونه می توانید از هفت آبشار دیدن کنید، بهتر است چه زمانی از آن بازدید کنید و با سفر به این منطقه باید در کجا اقامت کنید.

    همه چیز درباره 7 آبشار، آبشارهای زیبای تیرکنهمه چیز درباره هفت آبشار، آبشارهای زیبای تیرکن

    هفت آبشار کجای استان مازندران واقع شده است؟
    هفت آبشار که نام کاملش هفت آبشار تیرکن یا آبشار هفتگانه تیرکن است، در نزدیکی روستایی به نام تیرکن در نزدیکی شهر زیبای بابل در استان مازندران قرار گرفته است. نکته ای که باید درباره هفت آبشار تیرکن بدانید، این است که امکان دسترسی به آن با ماشین وجود ندارد و شما مجبور هستید که مسافت به نسبت طولانی (حدودا 2 ساعت) را با پای پیاده طی کنید. با این حساب بهتر است که با یک تورلیدر یا کسی که به این منطقه آشنایی دارد، راهی هفت آبشار شوید تا مسیرتان را گم نکنید و از هر نظر سفر ایمن تری را تجربه کنید.

    هفت آبشار چقدر از تهران فاصله دارد؟
    شما برای دسترسی به 7 آبشار از هر شهری در ایران باید اول به روستای تیرکن سفر کنید. روستای تیرکن حدودا 320 کیلومتر از تهران فاصله دارد و اگر شما فاصله تهران تا این روستا را با ماشین شخصی طی کنید، می توانید انتظار این را داشته باشید که ظرف حدودا 6 ساعت به مقصد برسید. البته بعد از این 6 ساعت شما به خود هفت آبشار نمی رسید. بلکه بعد از اینکه این مسافت 320 کیلومتری را طی کردید، باید ماشین خود را درون روستای تیرکن پارک کنید، وسایلتان را بردارید و حدودا 2 ساعت را با پای پیاده طی کنید تا در نهایت به آبشارهای هفتگانه تیرکن برسید.

    هفت آبشار چه ویژگی هایی دارد؟
    بازدید از هفت آبشار به منزله تجربه یک سفر جالب به سبک طبیعت گردی است. این آبشارها زیبایی بی نظیری دارند و هر کسی که از آن ها بازدید می کند، مدعی می شود که با سفر به هفت آبشار یکی از خاص ترین سفرهای زندگیش را تجربه کرده است. اما نکته اینجاست که بازدید از هفت آبشار با توجه به اینکه دسترسی راحتی ندارد، به همه توصیه نمی شود و این سفر برای همه مناسب نیست. به شما توصیه می کنیم که اگر توان پیاده روی طولانی را دارید، راهی هفت آبشار شوید و مطمئن باشید که اگر روحیه کمپ کردن و چادر زدن را داشته باشید، روزهای بسیار خوشی در هفت آبشار تیرکن در انتظار شما هستند. تصورش را بکنید که هفت آبشار در میان یک جنگل بسیار سرسبز و رویایی قرار گرفته است و اگر شما از آن بازدید کنید، به هر طرف که نگاه کنید، فقط و فقط جنگل سرسبز زیبایی را می بینید که صدای سکوت و آرامش از هر گوشه از آن به گوش می رسد. این یعنی بازدید از هفت آبشار مساوی با کسب یک عالمه تجربه های هیجان انگیز مثل جنگل نوردی و آب بازی است و این همان مساله ای است که هفت آبشار را به یک مکان توریستی بسیار محبوب تبدیل کرده است. 

    7 آبشار چه ویژگی هایی داردهفت آبشار چه ویژگی هایی دارد

    چرا نام این منطقه را هفت آبشار گذاشته اند؟

    همان طور که از نام هفت آبشار مشخص است، این منطقه هفت تا آبشار مختلف دارد که البته ابعاد و اندازه های مختلفی دارند. در میان این هفت آبشار یکی از بقیه بلندتر است که ارتفاعش حدودا به 9 متر می رسد و معمولا از آن به عنوان آبشار اصلی در میان آبشارهای هفتگانه تیرکن یاد می کنند. این آبشار مرتفع از همه آبشارهای این منطقه زیباتر است و به خاطر حوضچه آب زیبایی که در قسمت پایینی آن شکل گرفته، از همه آبشارهای دیگر بیشتر مورد توجه مسافران قرار می گیرد.

    اقامت در تیرکن

    خیلی از تورهای هفت آبشار به صورت تورهای یک روزه طبیعت گردی برگزار می شوند و اگر شما در آن ها شرکت کنید، می توانید صبح زود به مقصد هفت آبشار راه بیفتید و آخر شب سفرتان را پایان دهید. اما در این میان یک سری از طبیعت گردان که معمولا تجهیزات کامل تری دارند، شب را در هفت آبشار به صبح می رسانند. مسلما اقامت در چادر در جنگل های سرسبز اطراف هفت آبشار تجربه بسیار جالبی است. اما به شرطی که تجهیزات مربوطه را داشته باشید و گروهی به این منطقه سفر کرده باشید.

    چه غذایی در هفت آبشار میل کنیم؟

    شما در هفت آبشار می توانید انواع و اقسام غذاهای پیک نیکی را برای خودتان درست کنید. البته باید برای این کار تمامی دقت و توجه خودتان را به کار بگیرید تا خدای نکرده آسیبی به طبیعت سرسبز هفت آبشار وارد نکنید.اگر از ما می پرسید، به شما توصیه می کنیم که یک جوجه کباب خوشمزه در هفت آبشار درست کنید و آن را با تماشای چشم انداز زیبای آبشارهای هفتگانه نوش جان کنید.

    چه زمانی از هفت آبشار دیدن کنیم؟

    سفر به هفت آبشار در فصل بهار و تابستان از همیشه باب تر می شود. شما در این زمان از سال می توانید بهترین آب و هوای ممکن را در روستای تیرکن و آبشارهای هفتگانه تیرکن تجربه کنید. پس اگر به دنبال تجربه یک سفر بهاری یا تابستانه دلنشین هستید و اتفاقا از طبیعت گردی نیز خوشتان می آید، بهتر است که به بازدید از هفت آبشار فکر کنید.

    چه زمانی از هفت آبشار دیدن کنیم

    اگر احیانا تجربه سفر به هفت آبشار را دارید و یا اینکه نکته خاصی را درباره آن می دانید، حتما در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید. مهرپرواز سفر دلچسبی را برای شما به مقصد هفت آبشار تیرکن آرزو می کند.


    درباره طبیعت ایران بیشتر بخوانید:

    مرداب هسل کجاست؟ طبیعتی که حتما باید ببینید

    آبشار دودوزن خرمکش آبشاری زیبا در گیلان

    کویر کاراکال در یزد، نقاشی طبیعت به رنگ قهوه ای

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW