021-88507190

آبشار دودوزن خرمکش آبشاری زیبا در گیلان

گردشگری م.مقیمی 07 فروردین ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
آبشار دودوزن یکی از آبشارهای جذاب و زیبا در جنگل های استان گیلان است. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری برای سفر به این منطقه به دست آورید با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آبشار دودوزن خرمکش گیلان

    در ایران و علی الخصوص در نواحی شمال کشورمان جاذبه های طبیعی متعددی وجود دارد که متاسفانه همه با آن ها آشنایی ندارند. مثلا در استان گیلان یک آبشار زیبا به نام دودوزن وجود دارد که خیلی ها حتی نام آن را هم نشنیده اند. آبشار بسیار زیبایی که طراوت زیادی در محیط اطراف آن احساس می شوند و هر چقدر از جذابیت آن بگوییم، کم گفته ایم. با ما همراه باشید تا شما را با آبشار دودوزن آشنا کنیم و کمی درباره بازدید از این آبشار و راه های دسترسی به آن ها با هم صحبت کنیم.

    آبشار دودوزن کجاست؟

    اول از همه اجازه دهید که با هم لوکیشن آبشار دودوزن را بررسی کنیم و ببینیم که اصلا این آبشار که این همه از زیبایی آن تعریف می کنند، کجای شمال است. اگر لوکیشن این آبشار را نگاه کنید، می بینید که آبشار دودوزن حدودا 24 کیلومتر با شهری به نام شفت در استان گیلان فاصله دارد. این یعنی اگر شما بخواهید این آبشار را از نزدیک ببینید، باید خودتان را به شهر شفت گیلان برسانید و بعد جاده آبشار را بالا بروید. برای اینکه مسیر این آبشار را گم نکنید، بهترین راه این است که نام دودوزن یا شفت را در اپلیکیشن های مسیریابی جستجو کنید و با کمک این اپلیکیشن ها مسیر شهرتان تا آبشار دودوزن را طی کنید. 

    آبشار دودوزن کجای گیلان واقع شده استآبشار دودوزن کجای گیلان واقع شده است؟

    فاصله آبشار دودوزن تا تهران

    اگر می خواهید از تهران به آبشار دودوزن بروید، باید این را بدانید که حدودا 360 کیلومتر در مسیر خواهید بود و اگر بدون توقف مسیر تهران تا آبشار دودوزن را طی کنید، حدودا 5 ساعته به این آبشار خواهید رسید. البته مشخص است که شلوغی جاده ها و ترافیک مسیر نیز در مشخص شدن زمان رسیدنتان تاثیر گذار است. اما به هر حال شما می توانید زمان حدودی 5 ساعت را برای دسترسی به آبشار دودوزن مد نظر داشته باشید. اگر هم قرار است که از شهر دیگری به آبشار دودوزن سفر کنید، می توانید فاصله دقیق شهرتان تا این آبشار را در گوگل مپ یا هر اپلیکیشن مسیریابی دیگری بررسی کنید.

    دریاچه عروس و آبشار دودوزن

    دریاچه عروس نیز یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان است که در روستای حلیمه جان واقع شده است و طبیعت زیبا و آب و هوای خوبی دارد. این دریاچه به آبشار دودوزن نزدیک است و می توانید آن ها را در یک روز بازدید کنید.

    ویژگی های آبشار دودوزن

    آبشار دودوزن آبشار بسیار زیبایی است که تقریبا ارتفاعش به 54 متر می رسد و محیط اطرافش بسیار سرسبز است. در واقع اصلی ترین علتی که همه به خاطرش از آبشار دودوزن دیدن می کنند، این است که این آبشار زیبایی شگفت انگیزی دارد و طبیعت این منطقه از گیلان بسیار سرسبز است. پس اگر به پیک نیک کردن در یک جای سرسبز با یک چشم انداز عالی علاقه دارید، بهتر است که حتما از آبشار دودوزن دیدن کنید. چراکه این آبشار دقیقا همان حال و هوا و محیطی را دارد که هر کسی برای پیک نیک کردن و گذراندن یک روز عالی در دل طبیعت به آن نیاز دارد. ضمن اینکه این آبشار محیط و شرایط بی نظیری برای عکاسی دارد و مسلما اگر یک تلفن همراه خوب یا یک دوربین حرفه ای داشته باشید، می توانید عکس های بسیار خوبی در کنار این آبشار بگیرید.

    چرا نام این آبشار را دودوزن گذاشته اند؟

    عبارت دودوزن از دو بخش دود و وزن تشکیل شده است. علت اینکه از کلمه دود در نامگذاری آبشار دودوزن استفاده کرده اند، این است که آب این آبشار آنقدر سرعت زیادی دارد که اگر از فاصله به آن نگاه کنید، احساس می کنید که قطرات آب آن شبیه به دود هستند. حالا چرا از کلمه وزن در نامگذاری این آبشار استفاده کرده اند؟ ماجرا از این قرار است که در زبان تالشی که زبان محلی مردم منطقه آبشار دودوزن است، وزن به معنای چیزی است که از ارتفاع به پایین ریخته می شود. این بدین معنی است که دودوزن به معنای آبی است که شبیه به دود از بالا به پایین می ریزد!

    چرا نام این آبشار را دودوزن گذاشته اندچرا نام این آبشار را دودوزن گذاشته اند؟

    در کجای آبشار دودوزن می توان اقامت کرد؟

    شما می توانید در قالب یک سفر یک روزه از آبشار دودوزن دیدن کنید و غروب که رسید، به سمت یکی از شهرهای استان گیلان یا حتی شهر محل زندگی خودتان حرکت کنید. اما اگر دلتان بخواهد که بیشتر از محیط شاداب و زیبای آبشار دودوزن استفاده کنید، می توانید در اطراف آبشار چادر بزنید و یا یک ویلا در آن اطراف یا در شهر شفت یا هر شهر دیگری در گیلان برای خودتان رزرو کنید.

    چه غذایی در آبشار دودوزن میل کنیم؟

    شما می توانید در صورت تمایل در آبشار دودوزن پینک نیک به راه کنید و برای خودتان و همسفرانتان غذاهای پیک نیکی مثل کباب درست کنید. اگر هم دوست داشته باشید، می توانید با مراجعه به رستوران های محلی اطراف آبشار دودوزن یک غذای گیلانی خوشمزه مثل خورش آلو مسما، اناربیج، شیرین تره، واویشکا، کباب ترش یا باقالی قاتوق نوش جان کنید. به شما قول می دهیم که شما هم عاشق طعم غذاهای محلی گیلان می شوید. البته به شرطی که در رستورانی غذایتان را نوش جان کنید که از سلامت غذاهایش مطمئن باشید و خدای نکرده خودتان را به خاطر خوردن غذای آلوده بیمار نکنید.

    بهترین فصل سفر به آبشار دودوزن

    منطقه ای که آبشار دودوزن در آن قرار گرفته، تابستان های خنک و زمستان های بسیار سردی دارد. با این حساب اگر شما می خواهید زمانی از آبشار دودوزن دیدن کنید که هوا برای چادر زدن، آبتنی و تفریحات این چنینی مناسب تر باشد، بهتر است که در ماه های تابستانی سال راهی این آبشار شوید. البته فصل بهار نیز برای بازدید از آبشار دودوزن مناسب است و شما می توانید در طول سفر نوروزی به شمال کشورمان نیز از آبشار دودوزن دیدن کنید. البته این را هم بگوییم که در ایام نوروز و تعطیلی های دیگر سال، کمی این آبشار شلوغ می شود و شاید پیدا کردن یک جای مناسب در اطراف این آبشار برای چادر زدن در چنین ایامی کار سختی باشد.

    راستی شما تا به حال چه آبشارهای زیبایی را در کشورمان از نزدیک دیده اید؟ اگر آبشار زیبای دیگری را در شهر و دیار دیگری در کشورمان ایران می شناسید، آن را به ما معرفی کنید و در بخش نظرات برایمان یادداشتی بگذارید. امیدوایم که اگر شما هم به گیلان سفر کردید و از آبشار دودوزن دیدن کردید، روز خوب و به یادماندنی را در کنار این آبشار و طبیعت زیبایش سپری کنید.


    درباره طبیعت ایران بیشتر بخوانید:

    مرداب هسل کجاست؟ طبیعتی که حتما باید ببینید

    هفت آبشار تیرکن طبیعتی زیبا در شمال ایران

    کویر کاراکال در یزد، نقاشی طبیعت به رنگ قهوه ای

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW